Opgradering af bremser
Opgradering af bremser
Jeg håber nogen har gravet i det her før, og kan oplyse mig lidt
Bagenden virker som en simpel plug and play ting med en bagaksel fra en model med skiver. ?
Forenden skulle efter hvad jeg hører kunne tage spindlerne fra større model, og med spindler der tager 256 skiver, skulle der være mange større skiver og kaliber sæt der kan passe på.
Er der nogen der har erfaring med det?
Næste udfordring er størelsen på fælgerne. Hvor store skiver kan man få ind i de originale letmetal fælge 14" ? og fås de større end 14" .
Takker
CJ
Bagenden virker som en simpel plug and play ting med en bagaksel fra en model med skiver. ?
Forenden skulle efter hvad jeg hører kunne tage spindlerne fra større model, og med spindler der tager 256 skiver, skulle der være mange større skiver og kaliber sæt der kan passe på.
Er der nogen der har erfaring med det?
Næste udfordring er størelsen på fælgerne. Hvor store skiver kan man få ind i de originale letmetal fælge 14" ? og fås de større end 14" .
Takker
CJ
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Opgradering af bremser
yes, komplet bagbro fra GTI, passer lige over på, har fået friske skiver og bremsekaliber for cirka 2 år siden, spiller max
Hader FB
Re: Opgradering af bremser
Har du været syn med vidunderet?Clayton skrev:yes, komplet bagbro fra GTI, passer lige over på, har fået friske skiver og bremsekaliber for cirka 2 år siden, spiller max
Re: Opgradering af bremser
Man må gerne opgradere sine bremser, så længe der er en typegodkendt model af samme bil med samme bremser.
Man kan højst risikere at skulle fremvise typegodkendelsen.
Nøjagtig som hvis man bytter fra benzin til dieselmotor, og holder sig indenfor rammerne
Man kan højst risikere at skulle fremvise typegodkendelsen.
Nøjagtig som hvis man bytter fra benzin til dieselmotor, og holder sig indenfor rammerne
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Opgradering af bremser
Yes..yes, har været til syn mange gange, gik fint sammen med originalt Xenon
Hader FB
Re: Opgradering af bremser
Er der andre end GTI der har skiver i bag?
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Opgradering af bremser
FSI har også. Jeg har en stående til ophug med komplet bagbro og komplette bremser, ophæng og trækaksler foran, hvis du er interesseret
Jeg har opgraderet til FSI bremser både for og bag men havde problemer med ABS sensorer, fordi det er en anden type. Min er med ESP - jeg ved ikke om det har noget at sige..
Bagbro fra FSI passer lige på 3L. Foran kræver det at man i højre side laver en trækaksel med inderste led fra 3L og yderste led fra FSI. I venstre side kan man skifte "koppen" i gearkassen til den fra FSI og sætte hele FSI trækakslen på. Bærearme foran skal også skiftes fordi FSI bærearmene er lidt kortere.
Til gengæld er der intet problem med fælgene - de originale passer på:)
Jeg har opgraderet til FSI bremser både for og bag men havde problemer med ABS sensorer, fordi det er en anden type. Min er med ESP - jeg ved ikke om det har noget at sige..
Bagbro fra FSI passer lige på 3L. Foran kræver det at man i højre side laver en trækaksel med inderste led fra 3L og yderste led fra FSI. I venstre side kan man skifte "koppen" i gearkassen til den fra FSI og sætte hele FSI trækakslen på. Bærearme foran skal også skiftes fordi FSI bærearmene er lidt kortere.
Til gengæld er der intet problem med fælgene - de originale passer på:)
Re: Opgradering af bremser
Hvor store er forbremserne så i diameter og tykkelse?
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Opgradering af bremser
De er 256mm og 20mm tykke. GTI skiverne er 25mm tykke.
Hvis man køber bremseåg fra VW G60 kan man opgradere til 280mm og 22mm tykkelse med de samme kalibre.
Hvis man køber bremseåg fra VW G60 kan man opgradere til 280mm og 22mm tykkelse med de samme kalibre.
Re: Opgradering af bremser
Nu bliver jeg nysgerrig
Hvor store skiver (hvilken løsning) kan være under original 3l fælgene? 256? Jeg syntes at have læst et sted at de ikke kunne være der
Hvor store skiver (hvilken løsning) kan være under original 3l fælgene? 256? Jeg syntes at have læst et sted at de ikke kunne være der
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Opgradering af bremser
Ja, de kan være der (256) - kører selv med det. Men det kræver at man lige placerer afbalanceringsklodserne med omtanke
FSI'eren kører også originalt på 14'' letmetal.
FSI'eren kører også originalt på 14'' letmetal.
Re: Opgradering af bremser
Hvis nu man så har det du kører med Kasp7627. Hvordan er det så? er der den ide i det, som jeg håber på. Det er jo ikke fordi det skal se blær ud. Det skal virke for alle pengene
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Opgradering af bremser
Nu ved jeg jo ikke helt hvad du håber på. Det vigtigste for mig var at undgå de skæve skiver foran - det er i hvert fald lykkedes.
Ved hårde nedbremsninger på motorvej synes jeg også jeg har en noget anden "bremsekapacitet" - en følelse af at bilen har krafter til at stoppe igen.
Jeg har også gjort det lidt for syns skyld. Derfor opgraderer jeg nok til 280mm, når det bliver tid til sommerhjul igen.
Ved hårde nedbremsninger på motorvej synes jeg også jeg har en noget anden "bremsekapacitet" - en følelse af at bilen har krafter til at stoppe igen.
Jeg har også gjort det lidt for syns skyld. Derfor opgraderer jeg nok til 280mm, når det bliver tid til sommerhjul igen.
Re: RE: Re: Opgradering af bremser
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Er du interesseret i at købe en trækaksel?Haali skrev:Hvad skal du have for trækaksel foran ?
Re: Opgradering af bremser
Beklager min dårlig formulering. Prøver lige igen
Jeg kan læse mig frem til at du har en trækaksel (foran) til salg? Men min kammerat mangler en til sin lupo nemlig
Jeg kan læse mig frem til at du har en trækaksel (foran) til salg? Men min kammerat mangler en til sin lupo nemlig
Re: RE: Re: Opgradering af bremser
Jeg har sendt PM.Haali skrev:Beklager min dårlig formulering. Prøver lige igen
Jeg kan læse mig frem til at du har en trækaksel (foran) til salg? Men min kammerat mangler en til sin lupo nemlig
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Opgradering af bremser
jeg bliver nødt til at få styret min nysgerrighed hvorfor dog bøvle med de bremser ??????
nok er jeg en små gammel prut der bare synes lupo 3l er et fint transport middel der er fornuftigt både økonomisk og nogenlunde stabilt.
men hvorfor dog opgradere bremser og motor ???? med frygt for en ren shit storm våger jeg alligevel pelsen og siger, få dog den lille ulv opgraderet med en lille chip så den går længere på literen . Hvis det ikke er nok så køb dog en anden bil ,en lupo 3l er en lille øko ræser / pendler bil med en mildest talt slatten undervogn og et halv svejset karosseri der på ingen måde kan akkompagnere en ræser bil eller noget der ligner . nyd nu bare denne fine lille bil med det den har at byde på. Ved godt du skriver at det er for at forebygge skæve skiver ,men hvis du kører så hårdt at du kan køre dine skiver skæve skulle du måske overveje enten din køre stil eller dit bil valg .
Bare en gammel mands mening
nok er jeg en små gammel prut der bare synes lupo 3l er et fint transport middel der er fornuftigt både økonomisk og nogenlunde stabilt.
men hvorfor dog opgradere bremser og motor ???? med frygt for en ren shit storm våger jeg alligevel pelsen og siger, få dog den lille ulv opgraderet med en lille chip så den går længere på literen . Hvis det ikke er nok så køb dog en anden bil ,en lupo 3l er en lille øko ræser / pendler bil med en mildest talt slatten undervogn og et halv svejset karosseri der på ingen måde kan akkompagnere en ræser bil eller noget der ligner . nyd nu bare denne fine lille bil med det den har at byde på. Ved godt du skriver at det er for at forebygge skæve skiver ,men hvis du kører så hårdt at du kan køre dine skiver skæve skulle du måske overveje enten din køre stil eller dit bil valg .
Bare en gammel mands mening
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Opgradering af bremser
Stort set enig, bortset fra den med chippen, det er SPILD af penge, skal bilen optimeres, så gør det rigtigt
Ellers 18mm. skiver foran og ståltromler bag, så kører det.
Ellers 18mm. skiver foran og ståltromler bag, så kører det.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev