Side 4 af 4

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: man 23. maj 2016 15:47
af MayzerRT
Skipper skrev:Beklager hvis jeg kom til at lyde som en gammel sur mand. Det var bestemt ikke hensigten. Har blot før set ting der lige er skiftet, og derfor jo ikke kan fejle noget, som alligevel var synderen.

Som sagt, så håber jeg da også at det er aktuatoren, for den er jo noget nemmere at skifte. Glæder mig til at høre om det hjælper..............................
Det skam okay, tager det ikke så tungt. Det ikke mig der har lavet det, men sælgeren. Som også er Overmontør i mit firma, så regner ikke lige med at han lyver :D Så det derfor jeg går ud fra, at det fungere derinde og det ellers bare er koblingsaktuatoren... Men aner ikke hvordan man skifter den, eller finder den billigere som ny end på vagshop. For synes fandme det lyder dyrt :shock:

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: man 23. maj 2016 16:46
af Skipper
Husker det ikke præcist, men mener den kan findes til omkring 350 EUR på nettet.

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: man 23. maj 2016 16:57
af MayzerRT
Skipper skrev:Husker det ikke præcist, men mener den kan findes til omkring 350 EUR på nettet.
FTZ handler nye aktuatorer for 2400kr så det nok det bedste jeg finder. EBay er ca samme priser. Er det sådan så der er en guide herinde hvordan man skifter sådan en satan? For synes ikke jeg kan finde noget i FAQ :?

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: man 23. maj 2016 17:16
af Skipper
Det tror jeg bestemt du kan finde i FAQ'en / verdens navle siden, eller i søgefunktionen.

Nej til den pris ville jeg også snuppe den hos FTZ.

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: man 23. maj 2016 17:19
af MayzerRT
Skipper skrev:Det tror jeg bestemt du kan finde i FAQ'en / verdens navle siden, eller i søgefunktionen.

Nej til den pris ville jeg også snuppe den hos FTZ.
Søger måske forkert? Kan finde ting om koblingsaktuatoren men ikke udskiftning.

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: tirs 24. maj 2016 18:23
af Skipper
Skru af - SKIFT OLIEN :-) - skru på - fyld olie på - udluft- tjek oliestand - juster, skulle jeg mene :-)

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: tirs 24. maj 2016 22:29
af MayzerRT
Skipper skrev:Skru af - SKIFT OLIEN :-) - skru på - fyld olie på - udluft- tjek oliestand - juster, skulle jeg mene :-)
Nu mente jeg sådan mere specifikt :D Men jeg klarer den.

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: fre 10. jun 2016 15:52
af MayzerRT
Hej igen, aktuatoren er udskiftet og bilen kører som en drøm igen! Og i måleblokken er den nede på 68% så synes det flot... MEN! Den filer i første gear ved lav fart foreksempel ved kø hvor man kun lige slipper bremsen, også skal man give gas også gasser den op og filer i nogle sekunder og ligepludselig slipper den... Men det sker ikke hver gang, men det stadig irriterende... Nogle ideer? Skal lige siges at den har fået udskiftet næsten alt nu. Aktuator, føringsrør, udrykkerleje, og renoveret gearkasse... Så tror altså vi kan udelukke de problemer...

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: fre 10. jun 2016 17:17
af sussi
Du har selvfølgelig foretaget en grundjustering incl. justering af kobling og krybepunkt.
Sussi

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: fre 10. jun 2016 20:14
af Kim B Olesen
Sådan :)
Hvor længe har du kørt efter grundjustering ? De kan nogle gange være lidt mærkelige bagefter :?

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: fre 10. jun 2016 20:40
af sussi
Kim B Olesen skrev:Sådan :)
Hvor længe har du kørt efter grundjustering ? De kan nogle gange være lidt mærkelige bagefter :?
Præcis, op til et par hundrede km. lærer den din kørestil ;)

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: lør 11. jun 2016 07:53
af Vyffe
Det du omtaler Mayzer lyder helt normalt. Altså at den filer ved lav hastighed i 1. gear. Det gør alle de Lupo'er jeg har kørt i.

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: lør 11. jun 2016 08:31
af doktorfrank
Jeg spørger også ret ofte, hvorfor min A2 gør sådan...hidtil har den ikke svaret.
Vores Lupoer gør det ikke i samme grad, og jeg havde nok en forestilling om, at det kunne ligge ved tryklejets føringsrør - ligesom den ofte lidt bratte tilkobling til 2.gear, som de godt kan lide af, især når de er nystartet fra kold tlstand. Den teori om fileriet i køkørsel er så - med dine erfaringer - taget af bordet.
Jeg "løser" problemet ved at slå ECO fra i køkørsel.
:?

Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?

: søn 12. jun 2016 11:44
af MayzerRT
Den er grundjusteret, kobling indstillet, og creeppoint. Men har ikke kørt mere end 100-200 km tror jeg. Så det kan godt være den lige skal have lov til at blive normal. Jeg slår den altid i tiptronic spor ved kø, for at undgå start/stop ved ikke om det kan være grunden ?