Kim B Olesen skrev:Nu var det jo så højre forhjul der ikke artede sig Christian
det ændrer lidt på hvor nemt det er at skifte
Jeg er enig, i hvert fald i det ændre på hvor svært det er at skifte. Jeg har ikke selv skiftet forhjulsleje, men baghjulet er rimeligt nemt selv for en skaldet elektriker.
Når det så er sagt TROR jeg der er tale om en anden fejl.
Spørgsmålet er jo om forhjulet har indflydelse på tilkobling/gearskifte. Hvis/Når det ikke har det kan signalet fra abs føleren jo opføre sig lige så tosset det vil, uden det får indflydelse på tilkobling/gearskifte.
Jeg antager at bilen kobler og skifter på følerne på gearkassen og (i hvert fald) højre baghjul, speeder osv. men altså ikke absringen på forhjulnene. Det kan selvfølgeligt være en fejl antagelse, men igen igen igen igen oplevede jeg helt samme problem med Lupo1
Hvis/når ringen på forhjulenen fejler burde der vel derimod kommen en fejl på ABS lampen?
Det jeg mener med "skift nu det leje" er også at der ikke sker noget omkring fejlen ved at blive ved og ved med at snakke og skrive om det. Det går den næppe væk af. Tvivlen bliver nærmere større og større og kommer der flere/nye (følge) skader og fejl bliver det jo skruen uden ende.
Altså, der kan rettes en fejl men der er så kommet en anden så der stadigt er problemer.
Et nyt baghjulsleje er et nemt og billigt sted at starte og løser det ikke problemet er der skiftet en sliddel der alligevel ville gå til og "man" har udelukket en af de største og første fejlmuligheder i stedet for at blive ved med at rode rundt.
Når det så er sagt er det sgu sjældent jeg støder på en dne vil regne mere ud end jeg vil, men det ender jo med der skal laves rust også hvis ikke "man" kommer videre og igen igen igen, fejlen forsvinder næppe af sig selv, af ar snakke om den og/eller at måle og lave scober,