Side 2 af 2

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: ons 9. mar 2016 00:03
af ph.
Jeg skal nok bare ha det skåret ud i pap for at forstå det...
på min skærm ser det ud som om der er
en GUL
en BRUN/ORANGE
og på det ene af billederne også en GRÅ
linie!
Hvad er hvad??

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: ons 9. mar 2016 00:25
af Thore J
Man kan se farvekoderne oppe i øverste venstre hjørne af billedet.. og ud for værdierne i felterne under grafen..

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: ons 9. mar 2016 12:30
af Atjuh 3L
Her kommer mit vilde gæt :lol:


Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)

Mvh,

Atjuh 3L.

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: tors 10. mar 2016 23:01
af KMDTHY
Atjuh 3L skrev:Her kommer mit vilde gæt :lol:
Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)
Jackpot ;)

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: fre 11. mar 2016 00:10
af KaareB
Jeg har skiftet generatoren og bilen kører som en mis. Herligt.
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor omdrejningstallet bliver ustabilt af en defekt laderegulator, eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke (der var jo til stadighed 12v+ på batteriet.

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: fre 11. mar 2016 06:41
af Vyffe
Ohms lov ;-)

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

: fre 11. mar 2016 08:42
af HamSjelv
KaareB skrev:.. eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke
Den afsatte effekt i lyskilden ændres i anden potens son funktion af spændingsændringen...

* Sænker du spændingen på lyskilden med 10% reduceres den afsatte effekt samme sted med 21%
* Ændrer du spændingen med 17% (ens med du fjerner ladespændingen 14,4V->12V) reducerer du den afsatte effekt i lyskilden med 37%
* Ændrer du spændingen fra ladespænding til klemspænding på et belastet startbatteri (f.eks. fra 14,4V->11V) nærmer du dig 52% reduceret effekt i lyskilden.

Alt dette under forudsætning af at glødetråden bibeholder konstant modstand, hvilket nok er en tilsnigelse over en spæningsvariation på 30%


/(