brug for hjælp, koblingscylinder død?
: søn 28. feb 2016 11:47
Hej alle sammen, jeg har for en uge siden fået købt mig en lupo 3L fra 2002, med 280000 km på tælleren.
Ved købet havde den problemet med at den ikke vil starte i stop og låser heller ikke hjulene i stop. Havde også fejlkoder på alle gløderør og på brændstof temperatur sensor (G81).
Efter et par dage ville den nogen gange ikke i bakgear, og det vil sige at selve gearstangen ikke kunne komme over i R. Jeg kan så sidde i 5-10 minutter og tænde, slukke, flytte rundt i gear indtil den kan komme i R igen.
Det første jeg fik gjort var at synge "Sangen" men hver gang jeg grundjusterede fik jeg en fejlkode 0263 på gearkassen. som jeg kan læse mig til er fordi grundjusteringen ikke er gennemført korrekt.
Efter 10 forsøg, fik jeg det til at lykkedes. Ville så justere creep point, men det kunne ikke lade sig gøre. Den starter nemlig aldrig på 5 og tæller ned. den bliver ved med at stå på 0.
Så nu vil bilen først starte med at køre, når den kommer op på 2000 omdrejninger. Kan kun komme i bakgear når jeg flytter gearstangen direkte fra D og over i R. Giver lidt ryk ved skift af gear fra 1. til 2. og til 3. gear.
Measuring blocks group 2 felt 2 har jeg 1,84 og 3,79 ved bremsen trådt ned. og felt 3 siger 12,06 V
Measuring blocks group 25, har jeg i felt 1 88,3 og i felt 2 98,8. (og det er 50 km efter grundjustering)
Har lavet scoop testen, ved at hive i koblingskablet. der var nogle små udsving i kurven.
Efter jeg har læst en masse igennem her på forumet, tror jeg selv at det er koblings-cylinderen pga. ingen start i stop, låser heller ikke hjulene og resultatet af scoop testen.
Men kan det også være grunden til at bilen ikke vil gå i bakgear?
har også læst at når værdien i block 25 felt 1 er over 85, så er koblingen ved at være død, kan det passe?
Grunden til at jeg skriver her inde er at få nogle andre syn på sagen. samt at blive bekræftet eller afkræftet i sagen om koblings-cylinderen (den koster jo 2700 kr!!! )
Mvh Stefan M
Ved købet havde den problemet med at den ikke vil starte i stop og låser heller ikke hjulene i stop. Havde også fejlkoder på alle gløderør og på brændstof temperatur sensor (G81).
Efter et par dage ville den nogen gange ikke i bakgear, og det vil sige at selve gearstangen ikke kunne komme over i R. Jeg kan så sidde i 5-10 minutter og tænde, slukke, flytte rundt i gear indtil den kan komme i R igen.
Det første jeg fik gjort var at synge "Sangen" men hver gang jeg grundjusterede fik jeg en fejlkode 0263 på gearkassen. som jeg kan læse mig til er fordi grundjusteringen ikke er gennemført korrekt.
Efter 10 forsøg, fik jeg det til at lykkedes. Ville så justere creep point, men det kunne ikke lade sig gøre. Den starter nemlig aldrig på 5 og tæller ned. den bliver ved med at stå på 0.
Så nu vil bilen først starte med at køre, når den kommer op på 2000 omdrejninger. Kan kun komme i bakgear når jeg flytter gearstangen direkte fra D og over i R. Giver lidt ryk ved skift af gear fra 1. til 2. og til 3. gear.
Measuring blocks group 2 felt 2 har jeg 1,84 og 3,79 ved bremsen trådt ned. og felt 3 siger 12,06 V
Measuring blocks group 25, har jeg i felt 1 88,3 og i felt 2 98,8. (og det er 50 km efter grundjustering)
Har lavet scoop testen, ved at hive i koblingskablet. der var nogle små udsving i kurven.
Efter jeg har læst en masse igennem her på forumet, tror jeg selv at det er koblings-cylinderen pga. ingen start i stop, låser heller ikke hjulene og resultatet af scoop testen.
Men kan det også være grunden til at bilen ikke vil gå i bakgear?
har også læst at når værdien i block 25 felt 1 er over 85, så er koblingen ved at være død, kan det passe?
Grunden til at jeg skriver her inde er at få nogle andre syn på sagen. samt at blive bekræftet eller afkræftet i sagen om koblings-cylinderen (den koster jo 2700 kr!!! )
Mvh Stefan M