Side 1 af 2

Vil ikke lade

: søn 15. nov 2015 22:08
af gustavsen
Hej

Min lupo vil ikke lade, lade lampen i instrumentpanelet lyser
Har prøvet at starte den med startkabler, men ladelampen lyser fortsat. Batteriet falder til 12v når jeg fjerner startkabler
Drivremmen er ikke sprunget
Er generatoren død eller?
Er der nogle ting som jeg kan tjekke?

Re: Vil ikke lade

: søn 15. nov 2015 22:50
af Thore J
Ja, du kan kontrollere den ledning og/eller det stik som går ned til generatoren.. Det har det med at revne, og så kan den ikke lade fordi generatoren ikke får en "start" spænding

Re: Vil ikke lade

: man 16. nov 2015 10:49
af sussi
Kan også være spændingsregulatoren
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-282

Re: Vil ikke lade

: man 16. nov 2015 11:21
af Thore J
sussi skrev:Kan også være spændingsregulatoren
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-282
+1 ... nogle gange revner de endda så man kan se fejlen med det blotte øje..

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:20
af gustavsen
Hvor finder jeg spændingsregulatoren?

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:22
af KMDTHY
gustavsen skrev:Hvor finder jeg spændingsregulatoren?
Den sidder på generatoren.

Her ses 2 regulatorer, en med nyt kul, den anden med nedslidt kul. Se flere billeder her: http://lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=1827

Billede

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:30
af gustavsen
Ok
Så er kullene nedslidte
Det kan bedst betale sig at skifte hele generatoren ik, tænker at lejerne også er slidte. Bilen har kørt 260000 km

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:40
af Dup
Check nu lige stik inden du udskifter for meget, af med stelskoen der sidder på generatoren og rens den grundigt. Det samme gælder det anden ledning som er beskrevet, en original generator burde gå minimum 300.000 km. Min blev først udskiftet ved 370.000 km. Jeg har oplevet periodisk fejl med ladelampen som lyste, dette blev fikset ved gennemgang af ledninger. Håber du finder en løsning.

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:43
af KMDTHY
gustavsen skrev:Ok
Så er kullene nedslidte
Det kan bedst betale sig at skifte hele generatoren ik, tænker at lejerne også er slidte. Bilen har kørt 260000 km
Tja.... jeg prøvede at skifte regulatoren da min havde gået ca 250.000km.... detn nye regulator døde dog hurtig grundet slæberingene i generatoren. Jeg gad ikke pule mere i det. Købte en renoveret for 1100 kr.

Se dette indlæg: viewtopic.php?t=4979

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 20:45
af KMDTHY
Dup skrev:C en original generator burde gå minimum 300.000 km. Min blev først udskiftet ved 370.000 km. Jeg har oplevet periodisk fejl med ladelampen som lyste, dette blev fikset ved gennemgang af ledninger. Håber du finder en løsning.
Tja.... min kunne måske godt køre længere, men lejene har det ikke godt efter 250.000km. Lyt her:

Re: Vil ikke lade

: tors 26. nov 2015 23:39
af Vyffe
560.000 km på samme generator, and counting. Har skiftet friløbsleje.

Re: Vil ikke lade

: lør 28. nov 2015 21:26
af gustavsen
Generatoren blev skiftet og alt virker nu :D

Re: Vil ikke lade

: man 1. feb 2016 14:16
af Bandit
Kan i øvrigt anbefale Skjern Elektro. De kan selv renoverer og sælger også ombytnings generatorer.

Har lige købt en til min T5'er til halv pris af, hvad VW ville have for en ombytter.

Re: Vil ikke lade

: man 1. feb 2016 16:43
af sussi
KMDTHY skrev:Tja.... jeg prøvede at skifte regulatoren da min havde gået ca 250.000km.... den nye regulator døde dog hurtig grundet slæberingene i generatoren. Købte en renoveret for 1100 kr.
En ny regulator holder som regel ikke ret længe, hvis ikke kommutatoren bliver afdrejet.
Sussi

Re: Vil ikke lade

: man 1. feb 2016 21:43
af KMDTHY
sussi skrev:
KMDTHY skrev:Tja.... jeg prøvede at skifte regulatoren da min havde gået ca 250.000km.... den nye regulator døde dog hurtig grundet slæberingene i generatoren. Købte en renoveret for 1100 kr.
En ny regulator holder som regel ikke ret længe, hvis ikke kommutatoren bliver afdrejet.
Sussi
Præcis..... Hvis ikke slæberingene drejes af, slibes de nye kul ned på rekordtid.

Re: Vil ikke lade

: søn 7. feb 2016 07:54
af gustavsen
Nu er jeg rendt ind i et nyt problem
Når bilen har stået stille i et par dage så er den helt død for strøm. Jeg har skiftet generatoren og den lader når den er startet (14v på batteriet) batteriet har jeg lige skiftet.
Der er 0,6A forbrug på batteriet når den holder stille. Hvis jeg fjerner den store sikring i motorunet (150A) så forsvinder forbruget.
Hvad kan det være?

Re: Vil ikke lade

: søn 7. feb 2016 10:46
af Kim B Olesen
Hm - alt ;) Sussi havde vist et forvarmerrelæ der slugte strøm :?
Du må prøve at indsnævre lidt ved at hive en sikring ud af gangen indtil du finder den hvor strømmen trækkes igennem ;)
Så har du indsnævret lidt, så er det jo bare at se hvad der er på den sikring :)

Re: Vil ikke lade

: søn 7. feb 2016 12:08
af gustavsen
Det har jeg også gjort og forbruget forsvinder kun når jeg fjerner den 150A sikring i motorrummet

Re: Vil ikke lade

: søn 7. feb 2016 14:13
af sussi
Kim B Olesen skrev:Hm - alt ;) Sussi havde vist et forvarmerrelæ der slugte strøm :?
Det drænede akkuen totalt, sidder foran venstre forhjul, ved siden af dythornet :-)
Hvis det lugter fælt, så skift.
Sussi

Re: Vil ikke lade

: tors 11. feb 2016 20:28
af gustavsen
Har nu skiftet til en original generator og nu aflader den ikke mere :D