Side 1 af 1

Prosit! Turbo..

: ons 12. aug 2015 20:03
af Andreasf
Det er jo ingen hemmelighed at Lupo'er har følelser.
At de så også hvisker og tisker når de holder ved siden af hinanden kommer måske bag på de fleste, dog ikke mig.

Til gengæld havde jeg ikke set, at de kan smitte hinanden med alverdens dårligdomme.
Således har jeg to Lupo'er (min egen hvide og min reserve i sølvgrå) der indenfor 14 dage begge har fået lidt bøvl med turboen.

Fuldstændig samme symptomer. Fuldstændig samme fejlkoder.
Og hvad pokker hjælper det så at have en reservebil når det var den der smittede den anden!?

Ihhhhh!

Anyway, fejl 17965; Charge Pressure Control: Positive Deviation.

Fælles for dem begge er også, at når bilen er kold, så uanset om jeg gi'r fuld spade, næsten ingen gas, i eco eller ej, høje eller lave omdrejninger - når bilen når 100kmt kobler turboen fra og jeg ender med noget med ca. samme optræk som en trillebør.

Den hvide har jeg så givet en Belladd 2D og kørt og kørt, blæst den godt igennem, trukket den op og ned gennem omdrejninger for at motionere, motioneret turboarmen manuelt, haft en kollega til at stå med hovedet nede i motorrummet og konstatere at armen rent faktisk gør som den bør - og det hele lader egentlig til at fungere meget fint.
Bortset fra den stadig gør som beskrevet.

Den grå har jeg slet ikke gidet kigge på endnu.
Den hvide ryger ud til VAGtech næste uge. Jeg har ikke lige overskuddet til at stå med hovedet nede i motorrummet og rode med noget jeg basalt set intet ved om.

Ih altså. Biler.

Re: Prosit! Turbo..

: ons 12. aug 2015 20:38
af Kim B Olesen
Lige bagved N75 går der en slange ind igennem torpedopladen, lige der hvor den går igennem rykker du den lige af og sætter en 5/6mm skrue i slangen, prøv så at køre en tur igen :)

Re: Prosit! Turbo..

: ons 12. aug 2015 20:52
af Andreasf
..er det den der går ud til beholderen med ingenting i, ude i skærmen?

Re: Prosit! Turbo..

: ons 12. aug 2015 20:56
af Kim B Olesen
Jep - der er flere fejlmuligheder den vej :) jeg har haft mus der har spist min slange lige under pollenfiltret, den meldte samme fejl som din :)
Armen på turboen går nemt nok ?

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 06:45
af Andreasf
Armen - vil jeg mene - går fint.

Nu bemærkede jeg her i går, at den hvide vist også lider under lidt nedsat trækkraft.
Jeg checker lige for mus senere i dag, når den er blevet kold ;-)

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 09:45
af Kim B Olesen
Især ved lave omdrejninger - ikke ;)

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 09:53
af Andreasf
Prøvede at bypasse beholderen med en prop i slangen; det ændrede ingenting overhovedet.

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 09:55
af Andreasf
Kim B Olesen skrev:Især ved lave omdrejninger - ikke ;)
Faktisk symptomer lidt i stil med død LMM.
Da jeg selv har kørt ca. 175kkm i bilen og aldrig investeret i en sådan, vil jeg ikke udelukke jeg står med mere end et problem.

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 17:35
af Kim B Olesen
Nå for Sørensen - du huskede at blænde den rigtige ende af slangen - ikke ;)
Suger den sådan rimeligt fast på en finger hvis du kontrollerer hvor meget vacuum den suger ?
Har du kontrolleret/skiftet alle slangerne ?
Når du siger armen går fint - er det så helt fri vandring og går selv helt tilbage og de der ca 1,5 cm ?

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 18:13
af Andreasf
Kim B Olesen skrev:Nå for Sørensen - du huskede at blænde den rigtige ende af slangen - ikke ;)
...ja.
Kim B Olesen skrev:Suger den sådan rimeligt fast på en finger hvis du kontrollerer hvor meget vacuum den suger ?
Pas.
Kim B Olesen skrev:Har du kontrolleret/skiftet alle slangerne ?
Kontrolleret, ja, intet skiftet. Mangel på tid..
Kim B Olesen skrev:Når du siger armen går fint - er det så helt fri vandring og går selv helt tilbage og de der ca 1,5 cm ?
Korrekt.

Det hjalp lidt at skifte LMM.
Den trækker bedre, men mister stadig lidt af pusten når man kommer op på 110-120 stykker.
Er bilen kold, kobler turboen stadig fra ved 100kmt.

Måske den tar' hævn fordi jeg var forbi VW og kigge på en Golf GTE?

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 20:05
af Bo Jacobsen
På min lille lortebil havde stikket til LMM valgt at gå i stykker.
Man kunne se det når man kikkede ind i stikket, det ene ben var mere åbent end de andre.
Når nu du fortæller at det har hjulpet lidt at skifte kan det jo være fordi du har været inde og rode med det.
Alternativt knækket ledning.

Vi må snart have indført selvhjælpsgrupper til de stakkels små, så de kan blive coachet til god ydelse....

mvh
Bo

Re: Prosit! Turbo..

: fre 14. aug 2015 20:36
af sussi
Så så Bo, vil du lige holde salontonen, tænk hvis der var en der sladrede til en af vores biler :roll: :lol: :lol:
Sussi

Re: Prosit! Turbo..

: lør 15. aug 2015 18:19
af Bo Jacobsen
Nogen bruger gulerod, andre pisk! :twisted:

Re: Prosit! Turbo..

: man 24. aug 2015 15:18
af Andreasf
Apropos pisk, så har jeg givet den hvide lidt at leve af her sidste uge, hvor jeg pendlede mellem Nyborg og golf oppe i Nordjylland.
Jeg tror det hele har været relateret til tilsodning og et snert af halvdød LMM.

Sådan lige umiddelbart, i hvert fald.
Nu ser vi - nu kan jeg i hvert fald godt smide den på motorvejen fra kold tilstand uden den øffer over det.

Jeg fortsætter med at give den lidt klø de næste par uger.
Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear ;)

Re: Prosit! Turbo..

: man 24. aug 2015 15:36
af HamSjelv
Hejsa,
Andreasf skrev:Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear ;)
Nej, nej!

5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.

Lupoen vil elske dig for det...


/(

Re: Prosit! Turbo..

: tors 27. aug 2015 20:56
af Kboesen
HamSjelv skrev:
Andreasf skrev:Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear ;)
Nej, nej!

5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.

Lupoen vil elske dig for det...
(
Jeg må lige give hamselv ret. 5. gear og så ellers kæppen i kælderen! Ellers redder det ikke en skid. Og så tank evt. noget Shell V-Power diesel, så der rigtigt kommer til at ske noget ude foran! :)

Re: Prosit! Turbo..

: søn 30. aug 2015 06:34
af Qaxius
Det kan være VNT vingerne, som sidder fast inde i turboen.

Har du nogensinde haft dit EGR spjæld fjernet og set ind i manifoldet?
Du ser tydeligt om den er kokset til.

Re: Prosit! Turbo..

: ons 16. sep 2015 12:08
af Andreasf
HamSjelv skrev:5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.
Topfart; 178km/t på GPS'en.

Kørte med klampen i kælderen sammenlagt ca. to timer ud og to timer hjem på vej til og fra Amsterdam.
Problemet må betegnes som værende løst.

Re: Prosit! Turbo..

: ons 16. sep 2015 17:33
af HamSjelv
1.gif
1.gif (38.75 KiB) Vist 8631 gange
+1

Like

Re: Prosit! Turbo..

: ons 16. sep 2015 18:51
af Kim B Olesen
Sådan - de skal sgu bare have lidt kniv ind imellem :lol: