Side 1 af 2

Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 12:49
af Janning1
Som overskrift

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 15:59
af sussi
?????????????????????????????
Hvis du vil købe sådan en, skal du da ikke skrive i teknik, eller hvad går indlægget egentlig ud på :(
Sussi

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 16:51
af Atjuh 3L
Tjah, jeg havde nok kigget på gangstelleren ;)

Mvh,

Atjuh 3L.

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 18:04
af Janning1
Jeg har fået skiftet den hos N.S auto i horsens idag.
Gangstelleren kan det være den? Og hvad er prisen for sådan sag.

Da han grundjusterede den, virkede creep point ikke efter, jeg sagde det til ham, men det vidste han ikke.. Hvad kan der være sket der?

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 18:08
af Atjuh 3L
Du skal ikke købe en ny gangsteller!!!

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok lave en lille tur til Odense området, nærmere bestemt VAGtech, så skal den nok komme ud at trille godt igen :D

Har jeg ret i at dit eneste problem er at den ikke vil starte i stop?

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 18:28
af Kim B Olesen
Hvad mener du med at creep point ikke virkede :? Kunne han ikke justere creep point ?

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 18:48
af Vyffe
Er det ikke fjerde gang at NS Auto skifter den koblingscylinder inden for et par år? Det lyder helt fjollet at han ikke overvejer andre muligheder... :shock:

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 19:30
af Andreasf
Hvis informationsniveauet er det samme som vi bliver præsenteret for, kan jeg godt forstå NS også er lidt i vildrede.. :)

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 19:47
af Janning1
Den vil ikke starte i stop, og så går den trængt i gearene..

Creep point blev ikke indstillet, tror jeg, den trækker ihvertfald ikke når jeg slipper bremsen, længere..

Det er anden gang på et år af slave cylinderen er blevet skiftet!

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 21:13
af 2a2
hmm nu er det jo NS der er 3L specialisterne og ikke Jannig her så jeg undres da lidt over den service de yder ham - selv om de ikke forstår føreren burde de jo nok forstå bilen...

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: man 16. mar 2015 21:45
af Atjuh 3L
At den kun kan starte i N, det er vel til at leve med :(

Hvad er din koblingsværdi efter du har fået ny aktuator på?

Hvis jeg skal komme med en ret så sandsynlig løsning på "den nærmest hopper ind i de laveste gear", så bliver det altså gangstelleren, men hvis du ikke kan lave det selv, så find en der kan/vil, for det er simpelthen for dyrt at få det lavet på et værksted, medmindre de har forstand på at renovere en gangsteller som jeg skrev til dig i den anden tråd!!!!!

INDEN du går i gang med dette, skal du dog lige ha' styr på koblingsværdierne. Der er ingen geund til at skabe flere fejlkilder, før de andre problemer er løst.

Hvad er koblingsværdierne nu?

Mvh,

Atjuh 3L.

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: tirs 17. mar 2015 07:12
af Janning1
Det kan jeg ikke huske, men kan huske vyffe sagde at de ikke var slemme da han grundjusterede den på en mdr siden

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: lør 21. mar 2015 13:21
af Qaxius
Hvad er "slemme"


100% på at din "gamle" koblingsaktuator ikke fejlede en skid.
Du skal ALDRIG kører din bil til NS Auto igen, når det drejer sig om motoren.

Det lader til at de ikke aner en skid om Lupo 3L teknik, da det IKKE er som alle andre biler.

Du skal hurtigst muligt få udlæst din koblingsværdier i:
"Automatik"
"Måleblokke"
Måleblok 25 og så fortælle og numre og navne på alle 4 felter.

100% sten sikkert, at det højeste tal er over 85%

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: lør 21. mar 2015 13:47
af Atjuh 3L
Kim B. Olesen skrev: "Jeg vil ikke afvise at det kan være gangsteller, eller andet på hydrauliksystemet, men som udgangspunkt ligger krybepunktet på 93 % :? Så der er i hvert fald noget med en af de førnævnte ting som jeg synes der skal styr på det først"

Det er nok pille fra hinanden tid :cry:

Mvh,

Atjuh 3L.

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: lør 21. mar 2015 14:04
af Qaxius
Så er det ikke gangstelleren, hvor der skal sættes ind nu.
Det koblingstal, det skal ned under 80%
Hvor den kommer det, kan så være slidt/fejlmonteret koblingsudrykkerleje, eller skadet koblingsarm.

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: lør 21. mar 2015 14:13
af Atjuh 3L
Hvor langt har bilen kørt siden udskiftning af kobling i 2011?

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: lør 21. mar 2015 14:31
af Qaxius
Min tanke går mere på hvor langt det udtrykkerleje har kørt.
Altså dermdd også om det blev skiftet, sammen med koblingen.

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: søn 22. mar 2015 16:32
af Janning1
Kobling af skriftet for ca 150.000 - 200.000 km siden.
Det er ikke slemt den skifter, men det er bestemt heller ikke som hvis jeg skiftede selv i en manuel gearkasses bil..

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: søn 22. mar 2015 18:29
af Qaxius
Lupo 3L skifter IKKE gear, som du selv ville gøre det.

Har vi fået koblingstallene fra motoren?

Slæbeprocent og krybeprocent!!!

Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop

: tirs 24. mar 2015 07:57
af Janning1
Hvor kan jeg få udlæst disse tal?

Den er begyndt at skifte væsentlig bedre gear, siden jeg fik den nye slave cylinder i.. Men det tager stadig 2 sekunder imellem hvert gear, og det er ikke verdens blødeste overgang..
Krypepunkte er blevet så minimalt efter de grundjusterede den hos N.S Auto, det irritere mig faktisk!