Garanti sag?
Re: Garanti sag?
Jeg melder mig lige ind i FDM
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Garanti sag?
Hvis bilen ikke kan justeres inden for tolerance, kobler hårdt til og har mislyd fra 1,2.gear så kan den vel ikke siges siges at være iorden??Bandit skrev:Tja, måske - det må være en sag for FDM. Hvis ikke du allerede er medlem, kan jeg anbefale at du melder dig ind og får at vide hvor du står inden sælger kontaktes.
Hvis bilen kører som den skal er det jo svært at reklamerer over at koblingen ikke er i orden.
Re: Garanti sag?
Jeg synes ikke at den har nogen mislyde, men den kobler hårdt til, og står langt udenfor justering.ph. skrev:Hvis bilen ikke kan justeres inden for tolerance, kobler hårdt til og har mislyd fra 1,2.gear så kan den vel ikke siges siges at være iorden??Bandit skrev:Tja, måske - det må være en sag for FDM. Hvis ikke du allerede er medlem, kan jeg anbefale at du melder dig ind og får at vide hvor du står inden sælger kontaktes.
Hvis bilen kører som den skal er det jo svært at reklamerer over at koblingen ikke er i orden.
Den blev idag afleveret på værkstedet hos forhandleren, hvor jeg blev taget imod af værkføreren Rasmus. Som ikke mente at det var noget jeg kunne tillade mig at brokke mig over, da den jo langtfra er ny (år 2000, 241.000km) og så havde den jo kun kostet 35.000kr, så jeg kunne jo ikke forvente at det var en ny bil.
Hvortil jeg måtte gøre det meget klart og bestemt, at bilen ikke er ny, og jeg ikke forventer at den er 100% fejlfri, men at den er 100% mekanisk iorden, som jeg var blevet fortalt da jeg købte den.
Rasmus sagde så "jamen hvad hvis det ikke bare er en grundjustering?" Mig "jamen så skal det jo bare laves, da der jo er garanti på."
Rasmus "Jamen vi skal jo ikke til at smide 25.000kr i en ny gearkasse"
Så der gik det op for mig, at de nok ikke har været helt udvidende omkring at den ikke er fejlfri i gearkassen.
Han fortæller mig så at den har været sendt til TH Autoteknik i Hadsten og fået lavet noget slange værk, og fået lavet en grundjustering af de slanger. Som han har forstået jeg ville have dem til. Han siger at det ikke er ham der har kørt den frem og tilbage til hadsten, men at den kører som en helt anden bil, og ikke kobler hårdt til eller tøver imellem gearene.
Imorgen når jeg har hentet den, kører jeg den ind til mercari, da det er dem der sidst har lavet en værdi måling på gearkassen, og får dem til at lave sådan en igen, for at se om de reelt har forbedret fejlen, eller blot lavet en nødløsning.
Planen var egentlig at annullere/fortryde handlen, men det kan man ikke medmindre der er fejl på bilen, og sælger ikke vil udbedre denne. Dog er udgangspunktet at han skal få det udbedret på ét forsøg, i visse tilfælde kan de være berettiget til flere forsøg, men HVIS de bare har lavet en nødløsning, så ryger den retur efter købelovens gældende regler.
Rasmus var desuden utrolig arrogant, og vil ikke anbefale nogen at købe brugt bil derude alene pga. ham. Går udfra at Rasmus er deres værkfører.
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Re: Garanti sag?
Ja jeg ved godt at den havde kørt 259 km for langt, men jeg kørte da ca 700 - 900 km om ugen og jeg havde kun 3 dage tilbage før ferie og ville skifte den i ferien. Kan ikke huske om jeg postede billederne her men har dem til at ligge på min mobil. Ser lige om jeg kan få dem lagt herop. Så vil I også mene at de 259 km nok ikke havde gjort den store forskel.
3L 2002
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Garanti sag?
Ser lidt trist ud
Så tilbage til spørgsmålet: Hvem bestemte at der ikke skulle skiftes vandpumpe?
Mvh,
Atjuh 3L
Så tilbage til spørgsmålet: Hvem bestemte at der ikke skulle skiftes vandpumpe?
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
- Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland
Re: Garanti sag?
Det ser da helt vildt ud at remhjulet er flået i stykker. Hvordan er det sket? Havde levet sat sig eller var der røget noget med ind i hjulet, eller hvad forestiller du dig?Coolcat skrev:Her skulle de være.
Venlig hilsen
Michael Munk
Michael Munk
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Garanti sag?
de 259. var så dem som gjorde at du fik et større problem end blot at skifte remsætCoolcat skrev:Ja jeg ved godt at den havde kørt 259 km for langt, men jeg kørte da ca 700 - 900 km om ugen og jeg havde kun 3 dage tilbage før ferie og ville skifte den i ferien. Kan ikke huske om jeg postede billederne her men har dem til at ligge på min mobil. Ser lige om jeg kan få dem lagt herop. Så vil I også mene at de 259 km nok ikke havde gjort den store forskel.
så JO de 259.km gjorde en STOR forskel!
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at køre 90K på en tandrem i en Vw men sådan er vi så, så forskellige
har før set vag med OE vandpumpe som ikke har holdt 60K og omvendt så har min gamle lupo kørt sine 36x.xxx.km på samme vandpumpe så det er vist lidt som at spille i lotteriet
skade på din vandpumpe-remhjul ligner at der er et fremmedlegeme som er kommet imellem rem og tænder
men hvis vandpumpe har sat sig så kan alt vel ske....
har den sat sig?? eller er der anden årsag til skade på remhjul??
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Garanti sag?
Nej måske ikke. men ikke desto mindre så har mecari kommenteret det....Korreborg skrev:Jeg synes ikke at den har nogen mislyde, men den kobler hårdt til, og står langt udenfor justering.ph. skrev:Hvis bilen ikke kan justeres inden for tolerance, kobler hårdt til og har mislyd fra 1.gear så kan den vel ikke siges siges at være iorden??Bandit skrev:Tja, måske - det må være en sag for FDM. Hvis ikke du allerede er medlem, kan jeg anbefale at du melder dig ind og får at vide hvor du står inden sælger kontaktes.
Hvis bilen kører som den skal er det jo svært at reklamerer over at koblingen ikke er i orden.
Korreborg skrev:.... og jeg syntes sgu at bilen kørte/kører snor lige. Dog har jeg i weekenden bemærket at den kobler lidt hårdt til. Kan se på faktura fra Mercari biler at de har skrevet allernederst på side 2/2 citat følger " Gear står udenfor justering, omkring 0,53. Der er en lille mislyd fra gearkassen i 1. gear. Og det tyder på hornet i gearkassen hænger" citat slut.
Jeg tager så ud til Mercari idag, for at tjekke op på om de efter at have fundet ud af dette, har lavet en grund justering og fået rettet op på dette, eller om de har vurderet at det ikke var nødvendigt at skifte, eller hvad der måtte være sket.
Re: Garanti sag?
Nej måske ikke. men ikke desto mindre så har mecari kommenteret det....Jeg synes ikke at den har nogen mislyde, men den kobler hårdt til, og står langt udenfor justering.
Jeg tog som sagt ud til Mercari, og de har IKKE lavet en grundjustering, for det turde de simpelthen ikke. De er HELT sikre på at en sådan kan ikke gennemføres, uden fejl. De udlæste at værdierne var helt udenfor norm, og det blev dernæst skrevet ned og vedlagt sammen med alt andet der er lavet på fakturaen.Korreborg skrev:.... og jeg syntes sgu at bilen kørte/kører snor lige. Dog har jeg i weekenden bemærket at den kobler lidt hårdt til. Kan se på faktura fra Mercari biler at de har skrevet allernederst på side 2/2 citat følger " Gear står udenfor justering, omkring 0,53. Der er en lille mislyd fra gearkassen i 1. gear. Og det tyder på hornet i gearkassen hænger" citat slut.
Jeg tager så ud til Mercari idag, for at tjekke op på om de efter at have fundet ud af dette, har lavet en grund justering og fået rettet op på dette, eller om de har vurderet at det ikke var nødvendigt at skifte, eller hvad der måtte være sket.
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Garanti sag?
Jeg glæder mig til at høre udviklingen.Korreborg skrev:Jeg tog som sagt ud til Mercari, og de har IKKE lavet en grundjustering, for det turde de simpelthen ikke. De er HELT sikre på at en sådan kan ikke gennemføres, uden fejl. De udlæste at værdierne var helt udenfor norm, og det blev dernæst skrevet ned og vedlagt sammen med alt andet der er lavet på fakturaen.
Det bliver nok op ad bakke at få værkstedet til at gøre som de teknisk set bør - og det er fandme sur røv at stå med.
Jeg stod i en lignende situation (bil købt brugt privat, gearkasse skiftet for under et år siden på værksted, kørt 17.000 med den "nye" kasse og 3.-gearsgaflen knækkede. Jeg bor på Fyn, værkstedet i Kbh - og ham jeg talte med derovre var mere arrogant end jeg nogensinde selv kan mande mig op til at være - og da jeg pressede på, kunne jeg bare få lov at komme over og sætte bilen et par uger, så kunne han da godt se på den) i sin tid da jeg købte vores hvide Lupo - hvor jeg blot valgte at give op og få monteret ny gearkasse for egen regning (hos VAGtech - den har kørt knap 150.000 nu).
Jeg ved ikke hvor meget FDM kan/vil gøre.
Generelt synes jeg de er nogle vatnisser - og jeg er selv kun medlem fordi FDM Forsikring er dem der giver mig de bedste priser.
Reparationen vil formentlig være så dyr ift. bilen, at FDM vil anbefale handlen går tilbage - og det vil din forhandler nok følge - og så blot sælge bilen til en anden i håb om vedkommende ikke opdager noget.
Det kan også være de finder en kasse hos en hugger og limer den på, så bilen lige holder et halvt år.
Det kan også være, at der sås tvivl om hvor vidt bilen rent faktisk er defekt - at lyden vurderes ubetydelig og at ting der virker, trods udlæsninger siger det er forkert, betragtes som alm. slitage - og så har du blot spildt en masse resourcer på sagen.
Det er ikke for at ødelægge dit håb jeg skriver det her - det er bare for at belyse fra flere vinkler
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Garanti sag?
Andreasf skrev:Jeg glæder mig til at høre udviklingen.Korreborg skrev:Jeg tog som sagt ud til Mercari, og de har IKKE lavet en grundjustering, for det turde de simpelthen ikke. De er HELT sikre på at en sådan kan ikke gennemføres, uden fejl. De udlæste at værdierne var helt udenfor norm, og det blev dernæst skrevet ned og vedlagt sammen med alt andet der er lavet på fakturaen.
Det bliver nok op ad bakke at få værkstedet til at gøre som de teknisk set bør - og det er fandme sur røv at stå med.
Jeg stod i en lignende situation (bil købt brugt privat, gearkasse skiftet for under et år siden på værksted, kørt 17.000 med den "nye" kasse og 3.-gearsgaflen knækkede. Jeg bor på Fyn, værkstedet i Kbh - og ham jeg talte med derovre var mere arrogant end jeg nogensinde selv kan mande mig op til at være - og da jeg pressede på, kunne jeg bare få lov at komme over og sætte bilen et par uger, så kunne han da godt se på den) i sin tid da jeg købte vores hvide Lupo - hvor jeg blot valgte at give op og få monteret ny gearkasse for egen regning (hos VAGtech - den har kørt knap 150.000 nu).
Jeg ved ikke hvor meget FDM kan/vil gøre.
Generelt synes jeg de er nogle vatnisser - og jeg er selv kun medlem fordi FDM Forsikring er dem der giver mig de bedste priser.
Reparationen vil formentlig være så dyr ift. bilen, at FDM vil anbefale handlen går tilbage - og det vil din forhandler nok følge - og så blot sælge bilen til en anden i håb om vedkommende ikke opdager noget.
Det kan også være de finder en kasse hos en hugger og limer den på, så bilen lige holder et halvt år.
Det kan også være, at der sås tvivl om hvor vidt bilen rent faktisk er defekt - at lyden vurderes ubetydelig og at ting der virker, trods udlæsninger siger det er forkert, betragtes som alm. slitage - og så har du blot spildt en masse resourcer på sagen.
Det er ikke for at ødelægge dit håb jeg skriver det her - det er bare for at belyse fra flere vinkler
Jeg ved heller ikke hvad FDM kan gøre, og hvis ikke de kan/vil gøre noget så afmelder jeg mit abonnement igen, for så kan jeg ikke bruge dem til noget.
Ifølge forbruger styrelsen så har jeg ikke ret til at fortryde købet bare uden lige. Dog hvis der er fejl på køretøjet, hvilket der er som jeg også har dokumentation på, fra Mercari, så har forhandleren 2muligheder. Enten udbedre fejlen, eller lade handlen gå tilbage.
Nu fik de bilen igår, og jeg har gjort opmærksom på de fejlagtige værdier, og at det kræver en grundjustering. Fejlen har de ret til at få ÉT forsøg til at udbedre. Hvis de IKKE har normaliseret disse værdier ved grundjustering, så har jeg ret til at lade handlen gå tilbage, og det er der, jeg håber at få FDM's støtte til at lade handlen gå tilbage.
I værste fald, så aftaler jeg med VAGTECH at få lavet gearkasse samt. kobling osv.
I bedste fald så går handlen retur, og jeg køber en anden der er iorden hos Mercari. Hvilket jeg bare skulle have gjort i første omgang. (nemt at være bagklog)
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Re: Garanti sag?
Jeg har nu hentet bilen som aftalt med værkstedet. Han syntes lige at vi skulle køre en tur sammen, så vi kunne blive enige om at det nu var udbedret. Det kunne vi så ikke blive enige om. Vi blev tilgengæld enige om at den stadig gjorde som jeg havde beskrevet i første omgang. De siger de har skiftet motor olie, og gear olie som før var rød, men nu er skiftet til original vw grøn olie. Ja ja, det er hvad jeg har fået af vide, mere detaljeret blev det ikke.
Der er ikke blevet skiftet noget, men de, både Rasmus hos Junges Auto, og Thomas fra TH Autoteknik, påstår at Thomas har justeret koblings kablet, og grundjusteret den til de korrekte værdier. Hvis dette er sandt, så undrer jeg mig over, hvorfor den ikke kører anderledes end før. Derimod syntes jeg faktisk at den kører værre.
Mercari ville ikke grundjustere den da tidl. ejer havde den inde ved dem, da de mener at hornet hænger, og ikke mener at den ville kunne gennemføre en grundjustering uden at den ville melde fejl.
Imorgen har jeg en aftale med Mercari kl. 12.30, hvor de så sætter computeren på, og ser om den reelt er blevet grundjusteret, og hvis ikke så får jeg dem til at lave en udskrift af målingen.
Fremgangs måden jeg har tænkt mig efterfølgende, såfremt at de selvfølgelig ikke har grundjusteret den og udbedret fejlen. Jeg sender så en mail til sælger hos Junges Auto, hvor jeg gør opmærksom på den/de fejl jeg har opdaget, og en forklaring om at jeg allerede har haft den ude ved dem for at få udbedret fejlen, men at dette ikke er opfyldt, og så en kopi af udlæsningen fra Mercari.
Så har jeg på skrift at jeg har reklameret, og så kan jeg naturligvis kun håbe på at han/de bekræfter det. For skulle gearkassen nu stå af, så kan jeg henvise til reklamationen, også selvom der er gået knap 24mdr inden det sker. Der er reklamationsret i 24mdr, og de skal dække skaden, hvis JEG kan bevise at fejlen var der da jeg købte den, og det kan jeg forhåbentlig ved mail inkl. bekræftelse fra sælger.
Men men men, en ting af gangen. Imorgen kigger Mercari på den, og så må vi se, hvad der skal ske til den tid.
Der er ikke blevet skiftet noget, men de, både Rasmus hos Junges Auto, og Thomas fra TH Autoteknik, påstår at Thomas har justeret koblings kablet, og grundjusteret den til de korrekte værdier. Hvis dette er sandt, så undrer jeg mig over, hvorfor den ikke kører anderledes end før. Derimod syntes jeg faktisk at den kører værre.
Mercari ville ikke grundjustere den da tidl. ejer havde den inde ved dem, da de mener at hornet hænger, og ikke mener at den ville kunne gennemføre en grundjustering uden at den ville melde fejl.
Imorgen har jeg en aftale med Mercari kl. 12.30, hvor de så sætter computeren på, og ser om den reelt er blevet grundjusteret, og hvis ikke så får jeg dem til at lave en udskrift af målingen.
Fremgangs måden jeg har tænkt mig efterfølgende, såfremt at de selvfølgelig ikke har grundjusteret den og udbedret fejlen. Jeg sender så en mail til sælger hos Junges Auto, hvor jeg gør opmærksom på den/de fejl jeg har opdaget, og en forklaring om at jeg allerede har haft den ude ved dem for at få udbedret fejlen, men at dette ikke er opfyldt, og så en kopi af udlæsningen fra Mercari.
Så har jeg på skrift at jeg har reklameret, og så kan jeg naturligvis kun håbe på at han/de bekræfter det. For skulle gearkassen nu stå af, så kan jeg henvise til reklamationen, også selvom der er gået knap 24mdr inden det sker. Der er reklamationsret i 24mdr, og de skal dække skaden, hvis JEG kan bevise at fejlen var der da jeg købte den, og det kan jeg forhåbentlig ved mail inkl. bekræftelse fra sælger.
Men men men, en ting af gangen. Imorgen kigger Mercari på den, og så må vi se, hvad der skal ske til den tid.
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
-
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
- Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland
Re: Garanti sag?
Hvad mener du med et anbefalet brev? Det har jeg aldrig hørt om.Michael Munk skrev:Måske er det værd at ofre pengene på et anbefalet brev.
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Garanti sag?
Så skal modtager kvittere for at modtage det. Ungdommen nu til dags
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Garanti sag?
Jeg vil enda gå så vidt som til at kontakte en jurist ved FDM og kort beskrive sagen, og evt. få vedkommende til at ringe til forhandleren.
Det kan af og til få en returret til at træde i kraft.
Prøv at slippe af med den bil, eller sig at du vil ha' et reelt nedslag på ca. 10.000,-
Hvis de går med til det, så er der råd til at få det meste lavet.
Mvh,
Atjuh 3L
Det kan af og til få en returret til at træde i kraft.
Prøv at slippe af med den bil, eller sig at du vil ha' et reelt nedslag på ca. 10.000,-
Hvis de går med til det, så er der råd til at få det meste lavet.
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Garanti sag?
Atjuh 3L skrev:Jeg vil enda gå så vidt som til at kontakte en jurist ved FDM og kort beskrive sagen, og evt. få vedkommende til at ringe til forhandleren.
Det kan af og til få en returret til at træde i kraft.
Prøv at slippe af med den bil, eller sig at du vil ha' et reelt nedslag på ca. 10.000,-
Hvis de går med til det, så er der råd til at få det meste lavet.
Mvh,
Atjuh 3L
I et brev, eller bare over tlf. eller ved personlig henvendelse?
Jeg ringer til FDM imorgen, det var egentlig meningen at jeg ville have gjort det idag, men jeg syntes lige at jeg ville give dem en chance.
Hehe, ja det må være ungdommen der lider under dette, for det vidste jeg ikke var tilfældet. :pKMDTHY skrev:Så skal modtager kvittere for at modtage det. Ungdommen nu til dags
Lupo 1,2 TDI 3L fra 7/2003, Sølv 209.000km, Mørk grå kabine
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Garanti sag?
Det er jo op til en selv, hvordan man selv føler at man bedst kan fremme sin sag.
Jeg ville nok ringe, medmindre der ligger en FDM afdeling i nærheden.
Mvh,
Atjuh 3L
Jeg ville nok ringe, medmindre der ligger en FDM afdeling i nærheden.
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Garanti sag?
Hvis de har skiftet til noget originalt grøn olie - hvad er det så ?Korreborg skrev:Jeg har nu hentet bilen som aftalt med værkstedet. Han syntes lige at vi skulle køre en tur sammen, så vi kunne blive enige om at det nu var udbedret. Det kunne vi så ikke blive enige om. Vi blev tilgengæld enige om at den stadig gjorde som jeg havde beskrevet i første omgang. De siger de har skiftet motor olie, og gear olie som før var rød, men nu er skiftet til original vw grøn olie. Ja ja, det er hvad jeg har fået af vide, mere detaljeret blev det ikke.
Er der andre end mig der tænker hydraulikolie eller er den originale gearolie grøn ?