Potentiometer
: man 7. jul 2014 08:55
Hej folkens....
Jeg har en Lupo 3L 99, som lige har fået lavet tandremsskift og justeret gearkassen, men mekanikeren døjer med at få den til at lave grundjustering, da den bliver ved med at melde RTM12...
og han mener årsagen kan være disse potentiometer, som der jo sidder 4 kontakter af og ved mange har fået skiftet 2 af dem og så man kørende igen!...
den skal lige siges at kobling og selve hydraulik systemet er luftet ud og nyt olie, der lavet service på motoren samt gearkasse(ny gangstellerarm), det kommet nye oring i hydraulik(det er tæt) det skiftet baglyskontakt samt der kommet helt ny gearvælger i kabinen(hele kassen) inden alt dette!.
Dette gjorde den INDEN den kom til mekaniker, den kunne skifte gear når den stod i aut. gear, og kunne sagtens starte i N og STOP. samt gå i bakgear, den kunne skifte gear i manuel hvis man holdte arm oppe og (tvang den) ellers ikke!..
når man kørte skulle man IKKE give has da den så ville hoppe ud af gear og E samt gear valg ville gå ud(gear væk) og man må holde ind til siden, sluk og starte forfra, kørte man meget blødt, havde den ingen problemer.
mit spørgsmål er så , er vi henne i disse potentiometer og de er de 2 klassiske der skal skiftes og ved man kan få den løst billigt, men HVOR??...
GOD sommer og på forhånd mange tak...
Jeg har en Lupo 3L 99, som lige har fået lavet tandremsskift og justeret gearkassen, men mekanikeren døjer med at få den til at lave grundjustering, da den bliver ved med at melde RTM12...
og han mener årsagen kan være disse potentiometer, som der jo sidder 4 kontakter af og ved mange har fået skiftet 2 af dem og så man kørende igen!...
den skal lige siges at kobling og selve hydraulik systemet er luftet ud og nyt olie, der lavet service på motoren samt gearkasse(ny gangstellerarm), det kommet nye oring i hydraulik(det er tæt) det skiftet baglyskontakt samt der kommet helt ny gearvælger i kabinen(hele kassen) inden alt dette!.
Dette gjorde den INDEN den kom til mekaniker, den kunne skifte gear når den stod i aut. gear, og kunne sagtens starte i N og STOP. samt gå i bakgear, den kunne skifte gear i manuel hvis man holdte arm oppe og (tvang den) ellers ikke!..
når man kørte skulle man IKKE give has da den så ville hoppe ud af gear og E samt gear valg ville gå ud(gear væk) og man må holde ind til siden, sluk og starte forfra, kørte man meget blødt, havde den ingen problemer.
mit spørgsmål er så , er vi henne i disse potentiometer og de er de 2 klassiske der skal skiftes og ved man kan få den løst billigt, men HVOR??...
GOD sommer og på forhånd mange tak...