Ryster ved start

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Ryster ved start

Indlæg af David Walbum »

Efter at jeg havde det lille problem med returventilen er der kommer et nyt problem.
Når jeg starter bilen kold ryster den rimelig meget i motoren som om gearkassen ikke er koblet ud.

Jeg kan læse mig frem til at den sikkert mangler hydraulik olie
Er der andet jeg skal være opmærksom på ??
Senest rettet af David Walbum fre 14. mar 2014 13:19, rettet i alt 1 gang.
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Ryster ved stat

Indlæg af David Walbum »

Ikke mange der har en mening :)
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Ryster ved stat

Indlæg af kvist93 »

Er det kun når du starter motoren? Eller når du lige har startet den, altså når den efter start står i tomgang?
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Ryster ved stat

Indlæg af David Walbum »

Kun når motoren startes. Altså når starteren trækker.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Ryster ved stat

Indlæg af Bandit »

Hvis det er mere end "normalt" kan det være et træt eller løst motorophæng.
Nu er "normalt" jo lidt svært at forklarer, men den giver sig altså noget når den rives igang, den lille motor.
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: Ryster ved stat

Indlæg af 2a2 »

Undskyld David men jeg forstår ikke helt koblingen til gearkassen - hvorfor tror du at den ikke er koblet ud? De tilfælde hvor jeg har set/hørt en motor ryste sig under start har som regel haft en lidt mangelfuld gangkultur efterfølgende pga en manglende cylinder. ..
hvad sker der når du siger ryster?
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Ryster ved stat

Indlæg af David Walbum »

Hvis vi nu tager en manuel gear bil.
Hvis den står i gear og du prøver at starte den vil den hoppe frem og så eller gå i stå.

Med lupoen virker det lidt på samme måde.
Når jeg drejer nøglen virker det som om bilen gerne vil ( køre frem ) men det kan den jo ikke fordi jeg har bremsen trådt ned.
Det er lidt ligesom en halv effekt af en manuel gear. I den forstand at den kan blive ved med at dreje starteren rundt med et til følge at det hele jo ryster voldsomt.
Det er som om koblingen kun er halvt påvirket eller sådan noget :)

Jeg søgte og læste denne tråd på forummet.

viewtopic.php?f=13&t=1544&p=12579&hilit ... art#p12579

Det er ikke alle problemerne jeg har med han skriver dette
- for at få liv i bilen igen skulle der så lige gå nogle start forsøg så kunne jeg tvinge bilen igang igen. Motor hopper ekstremt meget ved startforsøg.

Efterfølgende lavede den det samme igen, og jeg måtte i nødspor og tvinge den til start. Motor hopper ekstremt meget ved startforsøg

På et tidspunk kunne jeg kun holde liv i den med triptonik hvis jeg valgte aut. gik bilen ud, mistede fart, kraft og gik til sidst ud.

Da jeg kom til Fredericia gik bilen i stå forenden af frakørseslen, jeg fik tvunget den igang igen. Motor hopper ekstremt meget ved start forsøg
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: Ryster ved stat

Indlæg af 2a2 »

ok se det giver jo et lidt andet billede af dit problem - prøv at sætte den i frigear INDEN du forsøger at starte
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Ryster ved stat

Indlæg af kvist93 »

Jeg har selv oplevet at det samme skete da mine gløderør var defekte.. Altså havde motoren ikke forvarmet og rystede mere end normalt.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Ryster ved start

Indlæg af David Walbum »

Var ude hos Morten ( silver ) i dag.
Intet i vejen med hydraulikken.. Men opdagede at min g81 føler ledning var revet over så de skal Lige sættes sammen.
Og det burde gøre at jeg køre længere på literen lige nu køre jeg 33 34 km/l :)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Ryster ved start

Indlæg af Andreasf »

David Walbum skrev:Intet i vejen med hydraulikken.. Men opdagede at min g81 føler ledning var revet over så de skal Lige sættes sammen.
..med hvad med startproblemerne? :)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Ryster ved start

Indlæg af David Walbum »

Har ikke fået den lappet sammen så intet nyt der i nu.
Morten anbefalede at jeg forbigår diesel filter og retur ventil igen for at udelukke at det et luft i systemet.
Der har været en fejl 2 gange nu på et gløderør men Morten siger det ikke burde være noget
Besvar