Det kan de sikkert også klare.
JP auto har flere holdende som de sætter i stand og sælger.
Start Problemer i Stop.
Re: Start Problemer i Stop.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Start Problemer i Stop.
Der tager du desværre fejl med de 90%Qaxius skrev:90% af Danske Lupoer bliver serviceret og repareret ved en Lupo mekaniker, så VW kender dem ikke godt nok.
Det gælder nok medlemmerne her i klubben, men desværre ikke "den brede befolkning" og der er mindst 3 grunde til at VAG værkstederne ikke kender dem, de har aldrig "gidet" sætte sig ind i teknikken i 3L, de har heller ikke "gidet" sende deres mekanikere på kursus, for at lære noget mere om 3L. Og den 3. og nok vigtigste grund, er at de IKKE opdaterer deres database når de har specielle fejl, og de få der måske gør det, skriver på et "ikke dansk" sprog, derfor gider danske mekanikere ikke slå op i databasen, når de står med et problem, de ikke kan løse, og HVIS de løser det "gider" de ikke beskrive problemet og løsningen i databasen, så andre kan få glæde af det.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
går ud fra at du mener leje/lånebil Det Har 3liter.dk/ jp-havdrup ogsåZila skrev:Problemet er bare at jeg SKAL have en bil i bytte. da jeg har unger og arbejde der skal passes.
Re: Start Problemer i Stop.
Næste gang den ikke vil starte.. i stop eller N...
Gå ud af bilen mens der stadig er tænding på...
Åben ned til maskinhallen.....
ta din klør 5 og rør skub føl og eller HIV i koblingskablet... så vil du høre eller se at koblingen med ET trækker sig tilbage og du kan nu roligt gå ind og starte din bil....
Årsag... helt død koblingscylinder.... prøv at justere helt ud i den anden ende af scalaen.. f.eks har du justeret den til 1.95 så juter den til 1.80 og HUSK at gennemføre en grundjustering derefter.....
Således "læser" din cylinder nu på nogle andre steder på det lille potentiometer der sidder inde i koblingscylinderen... nogle områder er mere slidte end andre,...
-Moe
Gå ud af bilen mens der stadig er tænding på...
Åben ned til maskinhallen.....
ta din klør 5 og rør skub føl og eller HIV i koblingskablet... så vil du høre eller se at koblingen med ET trækker sig tilbage og du kan nu roligt gå ind og starte din bil....
Årsag... helt død koblingscylinder.... prøv at justere helt ud i den anden ende af scalaen.. f.eks har du justeret den til 1.95 så juter den til 1.80 og HUSK at gennemføre en grundjustering derefter.....
Således "læser" din cylinder nu på nogle andre steder på det lille potentiometer der sidder inde i koblingscylinderen... nogle områder er mere slidte end andre,...
-Moe
Re: Start Problemer i Stop.
Det forklarer måske hvorfor at min kobling var skruet helt ned på 1,35Volt da jeg købte den.
Lyder som en god idé, da jeg stillede min omkring 1,95Volt da jeg grundjusterede den.
Måske man skulle prøve 1,8Volt imorgen.
Jeg melder lige tilbage ihvert fald, om det har hjulpet.
Og om den skifter blødere fra 1. til 2. gear.
Så kan Zila overveje om det er noget som bilen skal igennem.
Lyder som en god idé, da jeg stillede min omkring 1,95Volt da jeg grundjusterede den.
Måske man skulle prøve 1,8Volt imorgen.
Jeg melder lige tilbage ihvert fald, om det har hjulpet.
Og om den skifter blødere fra 1. til 2. gear.
Så kan Zila overveje om det er noget som bilen skal igennem.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
En anden forklaring på de 1,35 V kan være, at den aldrig er blevet justeret på kolibngen. med det resultat at koblingscylinderens potmeter bliver slidt meget på samme sted, som Silver også sagde, dette er specielt ved kørsel i friløb - ECO mode.. her pulser koblingen et par mm frem og tilbage.Qaxius skrev:Det forklarer måske hvorfor at min kobling var skruet helt ned på 1,35Volt da jeg købte den.
Lyder som en god idé, da jeg stillede min omkring 1,95Volt da jeg grundjusterede den.
Måske man skulle prøve 1,8Volt imorgen.
Jeg melder lige tilbage ihvert fald, om det har hjulpet.
Og om den skifter blødere fra 1. til 2. gear.
Så kan Zila overveje om det er noget som bilen skal igennem.
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Start Problemer i Stop.
Det kan godt være.
Jeg grundjusterede den for 5000km siden, til 1,92V og mandags stod den på 1,88Volt så helt gal er den ikke.
Jeg tror at mit føringsrør er færdigt, for når den er kold, så kobler den ikke altid helt ind.
Det sker ved at jeg starter motoren, bakker ud, kører 50 meter til udkørslen fra P-pladsen og sætter farten så langt ned at den kobler ud.
Nu får den så ikke koblet helt ind i og hænger i fedteområde hvor den stort set ikke trækker og kun lige nøjagtig har fat.
Giver jeg for meget gas, så skifter den jo til 2. gear hvorefter den opdager at den er gal og skifter ned til 1. igen.
Hvis jeg slipper gassen helt ned til stop, så kobler den ud og tager så et forsøg mere på at ramme det rigtige koblingspunkt og her rammer den oftere rigtigt.
Den kobler også hårdt mellem 1. og 2. når den er kold.
Jeg tænker lidt og noget ind i koblingen "sidder fast", når den er kold og glider bedre når den er varm.
Jeg grundjusterede den for 5000km siden, til 1,92V og mandags stod den på 1,88Volt så helt gal er den ikke.
Jeg tror at mit føringsrør er færdigt, for når den er kold, så kobler den ikke altid helt ind.
Det sker ved at jeg starter motoren, bakker ud, kører 50 meter til udkørslen fra P-pladsen og sætter farten så langt ned at den kobler ud.
Nu får den så ikke koblet helt ind i og hænger i fedteområde hvor den stort set ikke trækker og kun lige nøjagtig har fat.
Giver jeg for meget gas, så skifter den jo til 2. gear hvorefter den opdager at den er gal og skifter ned til 1. igen.
Hvis jeg slipper gassen helt ned til stop, så kobler den ud og tager så et forsøg mere på at ramme det rigtige koblingspunkt og her rammer den oftere rigtigt.
Den kobler også hårdt mellem 1. og 2. når den er kold.
Jeg tænker lidt og noget ind i koblingen "sidder fast", når den er kold og glider bedre når den er varm.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Start Problemer i Stop.
Så kunne du jo leje en anden bil i mens (det er jo heller ikke gratis med en "lånebil") ..Zila skrev:Problemet er bare at jeg SKAL have en bil i bytte. da jeg har unger og arbejde der skal passes.
Det bliver stadig billigere, alene forskellen i timepris kan du komme langt for!
Yderligere er det overvejende sandsynligt at VW fucker din bil grundigt op, så den enten slet ikke er repareret eller at de skifter så reservedele der ikke fejler noget som helst for en formue..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Start Problemer i Stop.
Hvis du har 15-25.000kr. du ikke ved hvad du skal bruge til, så gør det, ellers LAD VÆRE.Zila skrev:hjælp eller skal jeg smide den ind til VW ?
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.