Problemer med gear skifte.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Angus
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 19. nov 2012 12:55
Geografisk sted: 7741

Problemer med gear skifte.

Indlæg af Angus »

Hej.
En kamérat og jeg er virkelig i problemer.
Det hele starter med at jeg synes at min lupo igennem længere tid har været lidt længe om at falde i gear når den er kold ( 10 til 15 sek. ) og pludeselig en dag vil den så ikke skifte op i tredje og jeg er nød til at stoppe moteren da den ikke vil tage gassen en enkelt gang går den i fjerde men stopper så der.
Jeg ringer til min gode ven som der til dagligt arbejder som mekaniker en dygtig en af slagsen. at der er problemer,
vi begynder at se på den og testeren siger at der er fejl på g38 føleren i gearkassen,
vi tager den ud og gør den ren men der er ikke rigtigt noget på enden af dem der efter prøve køre vi bilen og den kører nu helt normalt, de første fem kilometer og så opstår problemet delvist igen.
Da vi så kommer hjem i værkstedet igen vil bilen ikke starte, men får den så igang i få sek. indtil den dør igen.
Samtidig er det som om gangstelleren er gået helt amok den arbejder meget uberegneligt og hydraulikpumpen starter meget tit.
Vi sætter bilen på liften og tapper lidt gear olie af for at se om der er spånder i, der kan anes en smule metal støv (det er kun ca 5000 km siden det er blevet skiftet 3,1 l).
Så prøver vi om vi selv kan sætte bilen i gear nede på gear kassen, det kan vi men i det gear vi tror der er fjerde er det ligesom om at den takker over da jeg ved håndkraft kan dreje hjulene rundt, selvom den står i gear.
Nu har vi taget boldten af hydraulikstationen, og jeg køber en ny til i morgen, jeg tror heller ikke den er blevet skiftet før da der står en dato på den som ligger før bilen er blevet indreg.
Men nu står vi der og er sikker på at vi har mere end en fejl og faktisk aner vi ikke hvad vi stiller op, da vi ikke har erfaring nok i lupo og vi kender ingen mekanikker som der har, her oppe i det vestjyske.
Så var det at vi håber på at i kunne hjælpe os da vi er ligeved få grå hår af den bil.
Så jeg ville blive utrolig glad hvis der er en af jer som ville kontakte mig på tlf. 23 32 25 22 og vi lige kunne få en snak omkring det (det er meget nemmere at snakke om det end det er at side og skrive om det synes jeg i hvert fald.)

på forhånd tak.
Hilsen Anders Kjær.
Senest rettet af Angus tirs 24. sep 2013 20:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Sv: HJÆLP søges virkelig i problemer

Indlæg af Vyffe »

Prøv i det mindste at beskrive jeres problem noget bedre..

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: HJÆLP søges virkelig i problemer

Indlæg af sussi »

SANGEN - - :-) fra 383CI
Et godt sted at begynde på problemer af en hver art med bilens kobling og gear.
Den sædvanlige "sang" om problemer med gearkasse,
Tjek eller skift gearolie og hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering.
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!
M.v.h. Sussi
Ps. Er trykkuglen mere end 5 år gammel, så skift den.

Dette er en generel løsning, og skrevet inden 1. indlæg blev rettet, og fejlen blev beskrevet.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: HJÆLP søges virkelig i problemer

Indlæg af KMDTHY »

Går ud fra du har været hele møllen igennem med kontrol af hyd olie, grundjustering osv, osv ? Hvis ikke, så kan jeg godt evt. hjælpe med en grundjustering en dag.

Kan du springe 3. gear over, og den kører fint ? I så fald kan det jo være den famøse gearskiftearm der er knækket. Desværre ikke uhørt.

Skulle det være helt galt, så ved jeg at CG Autoteknik i Thisted har rodet med 3L. De havde sågar en 3L som lånebil på et tidspunkt.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar