Problemer med gear skifte.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Angus
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 19. nov 2012 12:55
Geografisk sted: 7741

Problemer med gear skifte.

Indlæg af Angus »

Hej.
En kamérat og jeg er virkelig i problemer.
Det hele starter med at jeg synes at min lupo igennem længere tid har været lidt længe om at falde i gear når den er kold ( 10 til 15 sek. ) og pludeselig en dag vil den så ikke skifte op i tredje og jeg er nød til at stoppe moteren da den ikke vil tage gassen en enkelt gang går den i fjerde men stopper så der.
Jeg ringer til min gode ven som der til dagligt arbejder som mekaniker en dygtig en af slagsen. at der er problemer,
vi begynder at se på den og testeren siger at der er fejl på g38 føleren i gearkassen,
vi tager den ud og gør den ren men der er ikke rigtigt noget på enden af dem der efter prøve køre vi bilen og den kører nu helt normalt, de første fem kilometer og så opstår problemet delvist igen.
Da vi så kommer hjem i værkstedet igen vil bilen ikke starte, men får den så igang i få sek. indtil den dør igen.
Samtidig er det som om gangstelleren er gået helt amok den arbejder meget uberegneligt og hydraulikpumpen starter meget tit.
Vi sætter bilen på liften og tapper lidt gear olie af for at se om der er spånder i, der kan anes en smule metal støv (det er kun ca 5000 km siden det er blevet skiftet 3,1 l).
Så prøver vi om vi selv kan sætte bilen i gear nede på gear kassen, det kan vi men i det gear vi tror der er fjerde er det ligesom om at den takker over da jeg ved håndkraft kan dreje hjulene rundt, selvom den står i gear.
Nu har vi taget boldten af hydraulikstationen, og jeg køber en ny til i morgen, jeg tror heller ikke den er blevet skiftet før da der står en dato på den som ligger før bilen er blevet indreg.
Men nu står vi der og er sikker på at vi har mere end en fejl og faktisk aner vi ikke hvad vi stiller op, da vi ikke har erfaring nok i lupo og vi kender ingen mekanikker som der har, her oppe i det vestjyske.