hydraulik slange irret fast.
hydraulik slange irret fast.
Jeg tror at slangen er irret fast.
Tør ikke rigtig prøve på at slå den løs.
Hvad gør jeg?
Tør ikke rigtig prøve på at slå den løs.
Hvad gør jeg?
- Vedhæftede filer
-
- rps20130905_170716_597.jpg (121.99 KiB) Vist 4518 gange
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: hydraulik slange irret fast.
Jeg vil nok prøve at se om den ikke løsner sig, ved at dreje den rundt med en tang.
Der SKALl være uden at beskadige slangen.
Jeg ved faktisk ikke om det er et sted man kan bruge rust løsner.
Men husk at skifte O-ringene, løseclipsen kan i de fleste tilfælde genbruges...
Husk lige at marker de 2 slanger op, så du ikke kommer til at bytte dem, når du skal samle det igen.
/Stig Allan
Der SKALl være uden at beskadige slangen.
Jeg ved faktisk ikke om det er et sted man kan bruge rust løsner.
Men husk at skifte O-ringene, løseclipsen kan i de fleste tilfælde genbruges...
Husk lige at marker de 2 slanger op, så du ikke kommer til at bytte dem, når du skal samle det igen.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: hydraulik slange irret fast.
De O-ringe har jeg selvfølgelig ikke, for det står der intet om i guiden.
Den inderste del som splitten holdt fast, den sidder fast. Den yderste del kan godt køre rundt, men det giver ingen mening at dreje der.
Lige nu vil jeg bare gerne have den ud. Tænker lidt hvad sådan en slange koster, men den skal dø for at komme ud.
Den inderste del som splitten holdt fast, den sidder fast. Den yderste del kan godt køre rundt, men det giver ingen mening at dreje der.
Lige nu vil jeg bare gerne have den ud. Tænker lidt hvad sådan en slange koster, men den skal dø for at komme ud.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: hydraulik slange irret fast.
På med noget rust-løsner og lad det så arbejde lidt. Så kommer den nemt af efter. Du må godt tage lidt fat..
Hvilken guide kigger du i ???
Ikke den guide der ligger på forum formoder jeg
Hvorfor skal du i grunden have det skilt af?
Hvilken guide kigger du i ???
Ikke den guide der ligger på forum formoder jeg
Hvorfor skal du i grunden have det skilt af?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: hydraulik slange irret fast.
Er det mig der er komplet idiot, eller står der i den guide at det er den øverste slange der skal af, så man kan suge i den, når man skal skifte hydraulikolie?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: hydraulik slange irret fast.
Korrekt
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: hydraulik slange irret fast.
Nu hvor det lort sidder fast, så er jeg kommet på en idé.
Løsne udluftningsskruen totalt og lade alt løbe ud der, som kan komme ud.
Spænde den igen og fylde efter.
Kan ikke rigtig gøre andet, som det ser ud lige nu.
Og så kan jeg gøre det samme igen om en måneds tid. Jeg har en hel liter olie til formålet alligevel.
Løsne udluftningsskruen totalt og lade alt løbe ud der, som kan komme ud.
Spænde den igen og fylde efter.
Kan ikke rigtig gøre andet, som det ser ud lige nu.
Og så kan jeg gøre det samme igen om en måneds tid. Jeg har en hel liter olie til formålet alligevel.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: hydraulik slange irret fast.
Hej - pas lidt på med at rykke for meget i den slange det svageste punkt er lige inde i hullet, så knækker den lige der så skal du have gangstelleren af og bore hullet lige så stille op uden overhovedet at beskadige hullet da det er pakfladen til o-ringen
Det har jeg prøvet, det gik med lidt sved på panden
Hvis ikke det virker med udluftningsskruen så tag i stedet trykket af ved at pille stikket af, løsne kuglen og spænde igen derefter tager du den 5mm unbraco skrue og piller de tre slanger af under hydraulikstationen, så løsner du de tre 8mm møtrikker og piller hele hydraulikstationen af og vender den på hovedet i en dunk når du så har samlet det hele igen fylder du for meget på og udlufter systemet igennem udluftningsskruen, så er det vist skiftet det hele
Det har jeg prøvet, det gik med lidt sved på panden
Hvis ikke det virker med udluftningsskruen så tag i stedet trykket af ved at pille stikket af, løsne kuglen og spænde igen derefter tager du den 5mm unbraco skrue og piller de tre slanger af under hydraulikstationen, så løsner du de tre 8mm møtrikker og piller hele hydraulikstationen af og vender den på hovedet i en dunk når du så har samlet det hele igen fylder du for meget på og udlufter systemet igennem udluftningsskruen, så er det vist skiftet det hele
Re: hydraulik slange irret fast.
Klokken blev for mange, så jeg efterfyldte den bare og pakkede sammen.
Det ender nok med at jeg gør som du beskriver.
Det ender nok med at jeg gør som du beskriver.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: hydraulik slange irret fast.
WD40, 2 timers pause, så vrikke/arbejde med slangen:)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: hydraulik slange irret fast.
Det kan muligvis lade sig gøre, men det kan også sidde rigtig godt fast!!!
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR