Glider i koblingen ved Kø kørsel
Glider i koblingen ved Kø kørsel
Hej Lupo ejere
Har ingen problemer med min kærer lupo udover jeg syntes at hvis jeg kører i langsom kø, hvor man giver LIDT gas og triller frem af.. så vil den nogen gange gerne glide i koblingen... gør jeg noget galt? eller er der noget galt? eller gør disse lupoer bare det?
Mvh Nick J
Har ingen problemer med min kærer lupo udover jeg syntes at hvis jeg kører i langsom kø, hvor man giver LIDT gas og triller frem af.. så vil den nogen gange gerne glide i koblingen... gør jeg noget galt? eller er der noget galt? eller gør disse lupoer bare det?
Mvh Nick J
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Søg lidt på forummet. Det er beskrevet mange gange.
Føringshorn/udrykkerleje er et godt bud.
Føringshorn/udrykkerleje er et godt bud.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Hejsa,
Jeg mener på bagrund af det beskrevene ikke der er nogle komponentfejl på Lupoen.
Alle Lupo 3L glider i koblingen efter nogen tid med rigtig langsom kø-kørsel. Koblingen vil glide efter nogen tid hvis der bibeholdes i D og speederen slippes. Fænomenet kan 'nulstilles' ved at nedbremse til fuldt stop, og derefter fortsætte kørslen. Det er et L3L særkende!
En grundjustering kan ikke fjerne fænomenet.
/Claus
Jeg mener på bagrund af det beskrevene ikke der er nogle komponentfejl på Lupoen.
Alle Lupo 3L glider i koblingen efter nogen tid med rigtig langsom kø-kørsel. Koblingen vil glide efter nogen tid hvis der bibeholdes i D og speederen slippes. Fænomenet kan 'nulstilles' ved at nedbremse til fuldt stop, og derefter fortsætte kørslen. Det er et L3L særkende!
En grundjustering kan ikke fjerne fænomenet.
/Claus
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Der er en del forumindlæg med lignende situationer, hvor det har vist sig at være føringshorn/udrykkeleje der var slidt.
Gør din bil som du beskriver ved andre situationer?
Gør din bil som du beskriver ved andre situationer?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Har oplevet det samme med ny kobling, udrykkerleje og føringsrør, så tror det er meget normalt, ved meget langsom kø kørsel
Re: Sv: Glider i koblingen ved Kø kørsel
det gør de bare
mvh 2a2
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
-
- Indlæg: 295
- Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:51
- Geografisk sted: Haslev
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Har samme problem!
Og min har helt ny kobling!
Så ja det gør de vist bare
Og min har helt ny kobling!
Så ja det gør de vist bare
Husk TDI hvis du vil forbi !
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Ja nemli, ja. Det råddent, men slip speederen helt, så kan man mærke hvornår der kan gives gas igenHamSjelv skrev:Hejsa,
Jeg mener på bagrund af det beskrevene ikke der er nogle komponentfejl på Lupoen.
Alle Lupo 3L glider i koblingen efter nogen tid med rigtig langsom kø-kørsel. Koblingen vil glide efter nogen tid hvis der bibeholdes i D og speederen slippes. Fænomenet kan 'nulstilles' ved at nedbremse til fuldt stop, og derefter fortsætte kørslen. Det er et L3L særkende!
En grundjustering kan ikke fjerne fænomenet.
/Claus
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Min gjorde også sådan. Helt fra fabriksny. Så jeg er ganske enig med dem der siger at det er en helt normal 3L særhed. Hvis man forsøger at luske sig frem i let varierende slentretempo kan koblings-styringen ikke altid beslutte sig for om den skal koble ind eller ud. At slippe gaspedalen helt indtil bilen kobler fuldstændig ud modvirker unoderne (sådan som andre også har skrevet). At træde lidt hårdere på gaspedalen modvirker iøvrigt også tilstanden (hvis der er plads til et lille ryk fremad uden at køre ind i rumpen på den der antagelig befinder sig lige foran i køen). En grundjustering kan muligvis hjælpe en lille smule hvis opførslen er ekstrem, men der er ingen grund til at tro at opførslen helt kan undgås, uanset hvor perfekt bilen er grundjusteret.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Re: Glider i koblingen ved Kø kørsel
Der er nyt udrykkerleje og føringshorn i forbindelse med at jeg renoverede gearkasse.. Mange tak for jeres hjælp så er jeg mere rolig