Links i forum. :D

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Links i forum. :D

Indlæg af Nissen3L »

Hej Jeg ved ikke om andre føler det er irreterende :roll:

Men når man trykker på links her i forum som er til andre sider, Så åbner den i det samme vindue... Og jeg ved da ikke hvor mange gange jeg er kommet til og lukke siden ned så :cry:


Ellers er alt udover det suuuuper nice :D


Mvh
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Links i forum. :D

Indlæg af KMDTHY »

Hold CTRL når du trykker på linket.... eller trykke på hjulet på din mus, det er der mange der er sat op til....

Jeg har gjort det til en vane at bruge CTRL. Det samme med CTRL+W, CTRL+T, CTRL+L osv, osv..... gør det hurtigere og nemmere at surfe :)

Jeg bruger Chrome på alle platforme.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Links i forum. :D

Indlæg af yaknudsen »

Det handler vist meget om smag og behag, og om hvordan man har vænnet sig til at bruge sin browser.

Jeg er personligt vældig tilfreds med at der ikke bliver åbnet et nyt vindue når jeg klikker på et link.
Når jeg er færdig med at 'kigge på' linket klikker jeg på "tilbage" knappen - og vupti er jeg tilbage hvor jeg kom fra.

Hvis jeg af en eller anden grund skal åbne et link som jeg ikke vil have i samme vindue, højreklikker jeg på linket, og vælger om det skal åbne i et nyt vindue, eller i et nyt faneblad.

På den måde kan jeg selv bestemme hvordan min browser skal opføre sig, i stedet for at skulle 'finde mig i' hvordan den webside jeg er havnet på har valgt at håndtere link-henvisninger.

For mig ville en automatisk åbning i et nyt vindue være et irritationsmoment. Men sådan er vi jo så forskellige. ;-)

NB: Jeg bruger Firefox. På Linux. Men jeg er overbevist om at Internet Explorer på Windows har mindst lige så mange muligheder for at styre den slags.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Links i forum. :D

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:Hold CTRL når du trykker på linket.... eller trykke på hjulet på din mus, det er der mange der er sat op til....

Jeg har gjort det til en vane at bruge CTRL. Det samme med CTRL+W, CTRL+T, CTRL+L osv, osv..... gør det hurtigere og nemmere at surfe :)

Jeg bruger Chrome på alle platforme.
har du så også en oversigt over genveje /CTRL+ et eller andet =at gøre hvad
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Links i forum. :D

Indlæg af ph. »

yaknudsen skrev:Det handler vist meget om smag og behag, og om hvordan man har vænnet sig til at bruge sin browser.

Hvis jeg af en eller anden grund skal åbne et link som jeg ikke vil have i samme vindue, højreklikker jeg på linket, og vælger om det skal åbne i et nyt vindue, eller i et nyt faneblad.
virker også på chrome
glemmer det ofte da alle andre jeg kigger på åbner i nyt vindue. ...som jeg helst vil ha det... 8-)
og bliver lige irriteret hvergang jeg glemmer det... :twisted: :twisted:
men ja det er nok tæt på umuligt at gøre alle tilfredse med opsætning af forum :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Links i forum. :D

Indlæg af KMDTHY »

ph. skrev:
KMDTHY skrev:Hold CTRL når du trykker på linket.... eller trykke på hjulet på din mus, det er der mange der er sat op til....

Jeg har gjort det til en vane at bruge CTRL. Det samme med CTRL+W, CTRL+T, CTRL+L osv, osv..... gør det hurtigere og nemmere at surfe :)

Jeg bruger Chrome på alle platforme.
har du så også en oversigt over genveje /CTRL+ et eller andet =at gøre hvad
https://support.google.com/chrome/bin/a ... wer=157179
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Links i forum. :D

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:
ph. skrev:
KMDTHY skrev:Hold CTRL når du trykker på linket.... eller trykke på hjulet på din mus, det er der mange der er sat op til....

Jeg har gjort det til en vane at bruge CTRL. Det samme med CTRL+W, CTRL+T, CTRL+L osv, osv..... gør det hurtigere og nemmere at surfe :)

Jeg bruger Chrome på alle platforme.
har du så også en oversigt over genveje /CTRL+ et eller andet =at gøre hvad
https://support.google.com/chrome/bin/a ... wer=157179
Tak! 8-)
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Links i forum. :D

Indlæg af Nissen3L »

Jeg bruger os (for det meste) hjulet når jeg sidder ved computeren, Men af og til glipper det :P

Men der er ingen hjul på tabletten :D


Mvh
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Besvar