Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

tja jeg tror den har haft det siden ny. jeg kan se hva der står på typepladen på trækket?? det er et aftageligt westfalia træk. og det er skrevet i reg att. så det burde vel være lovligt at køre med??
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Skal da love for at nej-hatten sidder lidt stramt rundt omkring... :o

Lad os starte med at undersøge sagen... og så kunne det jo være at vi via det træk som sidder på opelhajs bil (eller et af dem som Thule tilsyneladende laver der også kan monteres på 3L) kunne finde den nødvendige dokumentation på trækket og så skrive til trafikstyrelsen søge en dispensation som den jeg linkede til i mit indlæg fra i tirsdags..

Jeg skal personligt gerne være pennefører på en skrivelse til trafikstyrelsen.

Jeg mangler pt. de præcise oplysninger på trækket for at komme videre. Og meget gerne også registreringsnummeret på Opelhajs bil ville også hjælpe (så kunne jeg starte med i stilhed at få undersøgt om der er sket en fejl - så vi ikke skaber problemer for Opelhaj!)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
bertlov
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 31. okt 2012 18:46
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af bertlov »

opelhaj skrev:jeg kan se hva der står på typepladen på trækket?? det er et aftageligt westfalia træk.
Typepladen sidder typisk på bagsiden af el-stikket ;)

/Søren
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 Med kopholder, hanskerum og Micro GRA (Km 740.000+)
Audi A2 1,2 TDI 3L - 2003 model
Audi A6 2,8 Quattro - 1995
Audi A8 4,2 Quattro - 2003
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

thore har fået alle oplysninger og arbejder på sagen :0)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Jeg har haft lidt travlt med alt muligt andet "pjat", men jeg tager en snak med min ven (der har en synshal) i næste uge..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Er der ved at være noget nyt i sagen?

Jeg skal have monteret et anhængertræk inden den nærmeste fremtid til at transportere vores mountainbikes. Og det ville være meget ærgeligt at få monteret et der så ikke kunne synes til en trailer også.
Mvh Robert.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Jeps..

Jeg talte med min ven synsmanden igår (da jeg alligevel skulle have synet min ulv).. han mente det måtte være en fejl, men på den anden side havde han ikke hørt om den dispensation som der er blevet givet af Trafikstyrelsen til aygo-c1-107'erne.. sååå.. :shock:

Jeg tror at vi skal prøve at grave i det fra en anden vinkel, evt. skrive til trafikstyrelsen og høre hvad der skal til for at det kan lade sig gøre, med henvisning til "aygo"-sagen..

Er der i øvrigt nogle som kan hjælpe med forskellene på chassiset på 3L og de almindelige lupoer, hvis der er en forskel.. bemærk at jeg skrev chassis, ikke undervogn ;-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Plop »

Kunne det være en ide at spørge FDM om de kan bidrage med noget, hvis nogen her i kluppen er medlem der ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

Thore J skrev: Er der i øvrigt nogle som kan hjælpe med forskellene på chassiset på 3L og de almindelige lupoer, hvis der er en forskel.. bemærk at jeg skrev chassis, ikke undervogn ;-)
Er der nogen forskel??
Elsawin må ha nogle res.dels.nr. på bagerste vanger, bagagerumbund osv. som kan gi indikation af om der er forskel
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

du mener karosseriet omkring reservehjuls brønden og de bagerste vanger??
bertlov
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 31. okt 2012 18:46
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af bertlov »

ph. skrev:
Thore J skrev: Er der i øvrigt nogle som kan hjælpe med forskellene på chassiset på 3L og de almindelige lupoer, hvis der er en forskel.. bemærk at jeg skrev chassis, ikke undervogn ;-)
Er der nogen forskel??
Elsawin må ha nogle res.dels.nr. på bagerste vanger, bagagerumbund osv. som kan gi indikation af om der er forskel
Umiddelbart er det de samme dele til reservehjulsbund og bagpanel på alle Lupo'er

"Reservedelsnummeret for et komplet karosseri er også det samme (variere med udstyr), med mindre at det er udstyret med soltag(så er der et specifikt til 3L)?!"
----> EDIT: Komplet karosseri står som kun for model: 6H-W-023001>> (men alligevel er der et specificeret til "LUPO 3L TDI" når det er med soltag?

/Søren
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 Med kopholder, hanskerum og Micro GRA (Km 740.000+)
Audi A2 1,2 TDI 3L - 2003 model
Audi A6 2,8 Quattro - 1995
Audi A8 4,2 Quattro - 2003
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Det er samme karosse på vores lupo som de andre modeller.

Der er forberedt for træk med huller i vanger og det hele :twisted:
de4bukkebruse
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 9. jun 2012 10:50
Geografisk sted: Amager

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af de4bukkebruse »

Ønsket, om at kunne trække en camplet til sommer ligesom opelhaj. Er virkelig blusset op efter at have læst tråden. Er der nogle der er blevet klogere på hvordan man forholder sig til problemet. Jeg kunne virkelig rigtig godt tænke mig at få, mulighed for at få krog på. :D. Og tænker hvis opelhaj kan kan vi vel også ? ? Martin
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Få fat i den Hollandske/Belgiske godkendelse, og forelæg den for færdselsstyrelsen ;)
M.v.h. Sussi
Her er lidt "sjov" info
DET MÅ MIKROBILERNE TRÆKKE
En lille trailer vejer ca. 175kg, så hvis du trækker det fra totalvægtene herunder, kan
du se, hvor meget din mikrobil må have på krogen. Alternativt kan krogen benyttes til
cykel- eller bagageholdere.
Fiat Panda: 800kg
Kia Picanto: 700kg
Nissan Pixo: 200kg
Hyundai i: 700/800 kg
Renault Twingo: 350kg
Suzuki Alto: 200kg
Toyota Aygo/Peugeot /CitroënC m. GDW-træk: 350/500kg
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

VW LUPO 1,2 TDi "Opelhaj" : 800/450 kg ....

Jeg har en rolig uge i denne uge.
Så jeg tænker at jeg når at få taget mig sammen og får forfattet et passende kancilistisk brev til trafikstyrelsen, hvor de bliver bedt om at redegøre for hvad der skal til for at få godkendt træk på 3L'erne..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Thore J skrev:VW LUPO 1,2 TDi "Opelhaj" : 800/450 kg ....

Jeg har en rolig uge i denne uge.
Så jeg tænker at jeg når at få taget mig sammen og får forfattet et passende kancilistisk brev til trafikstyrelsen, hvor de bliver bedt om at redegøre for hvad der skal til for at få godkendt træk på 3L'erne..
Det lyder sgu spændene :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

:0) er ihvertfald glad for mit og den trækker fint trailer :0)
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Glæder mig til at høre mere :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

Nogen der har overvejet at kontakte vegger:

Sakset fra tråd om Vw Up's på vagcars
majland skrev:
Jeg har nu skrevet til MDC for at se om jeg kan gøre dem interesseret i at få en dispensation til det danske marked.


De har også svaret og http://www.veggerautohandel.dk/ er igang med dispensationsansøgningen. De har som skrevet før også erfaring med MDC's træk til Smarten. (og så parallelimporterer de vist også lidt up'er mf. Tror det er parallelimport da modeller de har ser ud til at have lidt andet udstyr end std dk og de parallelimporterede også smarte i stor stil for et par år siden. De var også kendetegnede ved mere udstyr til samme pris . F.eks at cd/radioen var standard)


Så det er nok kun et spørgsmål om tid inden den bliver godkendt til trailer.

--
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

Trækket er fra westfalia så det er vel bare at skrue det på :)
Besvar