Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

hare skrev:
Robert skrev:Jeg har for mange år siden rodet med typegodkendelse af offroad motorcykler.
Hvis der bare er en lupo 3l der er godkendt i dk med træk kan de ikke nægte andre at blive godkendt med træk uanset om det er en fejl.
Så hvis vi kan finde ud om det er rigtigt at der er en lupo der er godkendt så burde det være rimeligt nemt at gå videre med det.
Mvh Robert.
Jeg arbejder på at få fat i typegodkendelses ummeret eller reg. nr, på den 3L'er som er godkendt med træk, for Fyns Politi sagde faktisk det samme.. (:
Nice..... :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Anhængertræk til lupo

Indlæg af hare »

KMDTHY skrev:
hare skrev:
Robert skrev:Jeg har for mange år siden rodet med typegodkendelse af offroad motorcykler.
Hvis der bare er en lupo 3l der er godkendt i dk med træk kan de ikke nægte andre at blive godkendt med træk uanset om det er en fejl.
Så hvis vi kan finde ud om det er rigtigt at der er en lupo der er godkendt så burde det være rimeligt nemt at gå videre med det.
Mvh Robert.
Jeg arbejder på at få fat i typegodkendelses ummeret eller reg. nr, på den 3L'er som er godkendt med træk, for Fyns Politi sagde faktisk det samme.. (:
Nice..... :D
Øv øv og atter øv, sagen er løst og må give jer ret. Den omtalte Lupo er en 1,7 SDI årgang 2000 det forklare jo en del..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Ja ja, man bliver jo klogere hver dag ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Da jeg ikke må montere en lille bitte jydekrog på min lille ulv :twisted: har jeg bestemt mig til at aflive bagsæderne i den og bygge et varerum istedet :twisted: .
Jeg har læst mig til at det er der en anden der har gjort før mig er der evt nogen der ligger inde med billeder af ombygningen :mrgreen: .
Mvh Robert.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Tror at jeg skal hente min næste ulv i holland... så hænger de sgu på den herhjemme med de EU-regler vi har... så skal der dælme køres med trailer ;-P

http://translate.google.dk/translate?sl ... 34&act=url
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Billede
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Godt nok en Seat Arosa, men alligevel
hugget fra: http://www.3-liter.nl/
Vedhæftede filer
Arosa01.JPG
Arosa01.JPG (65.25 KiB) Vist 8634 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

For lige at puste liv i en gammel tråd..

Denne sag vedr. Aygo m.m. er faktisk helt analog med sagen om træk på lupo 3L..
Producenten (her Toyota) vil ikke have det, men nogen får det gjort.. Så det burde altså også kunne lade sig gøre på 3L'eren (også da det netop kan lade sig gøre i andre EU-lande)

http://jyllands-posten.dk/motor/article4951843.ece
http://www.da-gdw.dk/files/JRO-094Dispf ... taAygo.pdf
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Plop »

Jeg bygger sgu en 1-mands-campingvong ud af min gamle camplet, hvis vi får det igennem :lol: :lol:
Letten er p.t. indregistreret med en Egenvægt på 200 Kg og tilladr totalvægt på 300 Kg
Så ud med teltet, og på med nogle alu sider :lol:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Jeg køber en AYGO :P :P
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Plop »

sussi skrev:Jeg køber en AYGO :P :P
Forræder :lol: :-P
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

Min er synet med et aftageligt træk og må køre med 450kg uden og 800kg med bremse. Det står i reg att
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Plop »

opelhaj skrev:Min er synet med et aftageligt træk og må køre med 450kg uden og 800kg med bremse. Det står i reg att
Din Lupo 3L ??
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

Min er synet med træk, westfalia aftageligt og må trække 450 uden bremse og 800kg med bremse
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

Yes yes den har samme vægtafgift som dem uden træk.
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af opelhaj »

Den har kørt på Fyn i sine unge dage.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Ohh... Opelhaj..
Det er jeg meget interesseret i.
Har du noget dokumentation på trækket eller det syn?
Eller en mere præcis betegnelse på trækket (der sidder vist nok en lille plade på trækket med et typenr. eller lignende..)?

Eller hvis du evt. vil oplyse dit regnr. (send evt. i en PB)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

:lol:
Jeg har både en god ven der er færdselsbetjent og en der har egen synshal..
Begge vil med sikkerhed hjælpe os med at gribe sagen rigtig an, så vi kan få træk på 3L'erne :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Det er da det bedste jeg har hørt længe bedre julegave skal man lede længe efter :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Jeg tror nok vi skal slå koldt vand i blodet i første omgang, bare fordi der er en synshal der måske har dummet sig, tvivler jeg på, at vi kan overføre det til alle andre 3L. Så længe der ikke foreligger en godkendelse, og en dispensation fra Færdselsstyrelsen, er det absolut NO GO.
Kan vi derimod få fat i en officiel godkendelse fra Holland/Belgien i stil med denne (de sidste sider)
http://www.kupplung.de/mall/1/files/sam ... 473_v1.pdf
skulle der være en chance.
M.v.h. LYSESLUKKER Sussi
Besvar