Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Han skal bare skifte job til synsmand, så er han den eneste i kongeriget, der godkender træk til synsfri sammenkobling på en 3L :lol: :lol:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:
hare skrev:Den ville sagtens kunne godkendes, jeg tør så ikke sige om det så koster ydereligere med grøn afgift og hvad de nu ellers kan finde at tage penge for, men der findes faktisk Lupo 3L som er født med træk, oplyste betjenten..
Hvad hedder han ? Lyder som en flink fyr.....
;) He he han skal da være synsmand
har en del biler der kunne trænge til en mand som ham

Du får ALDRIG synet og godkendt en DANSK L3l med træk til andet end cykel på et stativ :(
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Anhængertræk til lupo

Indlæg af hare »

KMDTHY skrev:
hare skrev:Den ville sagtens kunne godkendes, jeg tør så ikke sige om det så koster ydereligere med grøn afgift og hvad de nu ellers kan finde at tage penge for, men der findes faktisk Lupo 3L som er født med træk, oplyste betjenten..
Hvad hedder han ? Lyder som en flink fyr.....
Du er altid i så godt humør :-)

Har undersøgt hans udsagn lidt, i følge Semler Gruppen, som står for import i Danmark, findes der faktisk 3L med født anhængetræk præcist som betjenten / borgerservice, (hvad end det nu var) udtalte og det kan iflg. dem sagtens lade sig gøre helt lovligt!
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Tror sgu jeg flytter til fyn :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Jeg gik lige og tænkte lidt.
Det er nok ikke så smart at køre med en trailer uden af bilen er godkendt til det.
Der er jo INGEN forsikring der vil dække hvis uheldet er ude :?
Jeg vil MEGET GERNE høre mere om den lupo der er godkendt med træk :D
Mvh Robert.
Møller
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 2. apr 2011 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Møller »

vi er åbenbart mange der gerne ville have træk på ulven, så man burde undersøge det lidt mere...
Vw Lupo 3L, Årgang 2002, Km. 247000, Klima, Servo, Armlæn, Vindafvisere, Tonet bag og sideruder, Fjernbetjent centrallås, Kopholder, Gti bagbeklædning... Ønsker: Fartpilot, Elruder, Handskerum, Oliefyr, Tågelygter, Hækspoiler, Komfortblink, W8 loftlys...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

ÉN GANG FOR ALLE !!!
Lupo 3L er ikke typegodkendt til at køre med træk, slut færdig finale.

Man må dog gerne montere en trækkrog til befordring af cykler, barnevogne m.m.
Og til Robert, så må du flytte til Holland eller Belgien, det er de eneste lande i EU der tillader kørsel med "tilkoblet køretøj" på krogen.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Clayton »

sussi skrev:ÉN GANG FOR ALLE !!!
Lupo 3L er ikke typegodkendt til at køre med træk, slut færdig finale.
Man må dog gerne montere en trækkrog til befordring af cykler, barnevogne m.m.
Og til Robert, så må du flytte til Holland eller Belgien, det er de eneste lande i EU der tillader kørsel med "tilkoblet køretøj" på krogen.

En 3L bliver ALDRIG godkendt, så hvis du vil have en anhænger bagefter, så gør det, men sig det ikke til nogen!!
Hader FB :roll:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:ÉN GANG FOR ALLE !!!
Lupo 3L er ikke typegodkendt til at køre med træk, slut færdig finale.

Man må dog gerne montere en trækkrog til befordring af cykler, barnevogne m.m.
Og til Robert, så må du flytte til Holland eller Belgien, det er de eneste lande i EU der tillader kørsel med "tilkoblet køretøj" på krogen.
Jo, jo.... folk på Fyn må gerne :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

sussi skrev:ÉN GANG FOR ALLE !!!
Lupo 3L er ikke typegodkendt til at køre med træk, slut færdig finale.

Man må dog gerne montere en trækkrog til befordring af cykler, barnevogne m.m.
Og til Robert, så må du flytte til Holland eller Belgien, det er de eneste lande i EU der tillader kørsel med "tilkoblet køretøj" på krogen.
Rooolig nu....

Hvis man er ivrig nok, kunne man jo selv foranstalte yderligere en typegodkendelse :P .. så ikke noget med slut finale eller noget RÅBERI..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:
sussi skrev:ÉN GANG FOR ALLE !!!
Lupo 3L er ikke typegodkendt til at køre med træk, slut færdig finale.

Man må dog gerne montere en trækkrog til befordring af cykler, barnevogne m.m.
Og til Robert, så må du flytte til Holland eller Belgien, det er de eneste lande i EU der tillader kørsel med "tilkoblet køretøj" på krogen.
Rooolig nu....

Hvis man er ivrig nok, kunne man jo selv foranstalte yderligere en typegodkendelse :P .. så ikke noget med slut finale eller noget RÅBERI..
NIX NIX NIX
Det kan du bare ikke, for bilen er ikke "godkendt" af VAG til at køre med anhænger, og for at få en typegodkendelse, skal fabrikken godkende hvilken vægt der må trækkes. Og her siger de 0 kilo. (På alle nye biler er det fabrikken der suverænt bestemmer hvilken vægt der må hænges på krogen.)
Så den går ikke Grandberg.
Slut færdig finale

Emnet har været diskuteret lige så længe som 3l/Seat Arosa her eksisteret, og det er forkert at forgøjle, de der ikke har fulgt med, at de måske kan få lov at køre med en lovlig Jydekrog til deres trailer, det kan de bare ikke i Danmark, med mindre ham politibetjenten der er ansat i borgerservice, skifter job og bliver ansat på et synsted. :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Nej, det kan fabrikken ikke kun
Det er trafikstyrelsen som udsteder typegodkendelser, på ansøgning fra fabrikken i de fleste tilfælde, der er andre regler for hvad man kan få tilladelse til når der ikke er tale om serieproduktion.

du kunne evt. sætte dig lidt ind i reglerne inden du råber mere op
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og ... delse.aspx
4) er det interessante her..

og der er vist endnu ikke nogen som har søgt tilladelse - eller måske er det netop en på Fyn som har gjort det og fået det??

Jeg har personligt tidligere bygget et sæde mere i min daværende bil og fået det det godkendt og indføjet som en konstruktiv ændring, hvorefter det var fuldt lovligt og fremgik af registreringsattesten uanset, at fabrikanten (Citroen) aldrig nogensinde havde noget med det at gøre!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

Thore J skrev: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og ... delse.aspx
4) er det interessante her..

og der er vist endnu ikke nogen som har søgt tilladelse - eller måske er det netop en på Fyn som har gjort det og fået det??

Jeg har personligt tidligere bygget et sæde mere i min daværende bil og fået det det godkendt og indføjet som en konstruktiv ændring, hvorefter det var fuldt lovligt og fremgik af registreringsattesten uanset, at fabrikanten (Citroen) aldrig nogensinde havde noget med det at gøre!
Nu er der jo LANGT fra at sætte et x-tra sæde i en gulpladeracer
...Til at sætte træk på en bil ;)
Ja de kører i Holland og Belgien så om du skal den vej rundt for at finde nogle beregninger påå at bilen faktisk kan holde til at der bliver hægtet 5-600.kg
efter den eller hvor du skal hente de oplysninger ved jeg sgu't
men Ja det bliver nok svært at få det gennemført uden og Pt. har jeg ikke lyst til at stille en bil til rådighed til belastningstest
men der må vel ligge noget godkendelse fra ??...Vw...?? eller? siden de er kommet frem til at den må trække knap 600.kg
...HVOR Kommer det antal Kg. fra det har da INTET med de "normale" grænseværdier at gøre
og såfremt du kan få fat i de godkendelser så burde det vel heller ikke være svært at få den godkendt i resten af Eu
men med vanlig dansk skrankepave mentalitet så er det nok nærmest et dødfødt projekt ...med mindre du finder en modarbejder der selv kører L3l og kan se fordelen i at der er træ på ;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

ph skrev: Nu er der jo LANGT fra at sætte et x-tra sæde i en gulpladeracer
...Til at sætte træk på en bil ;)
Ja de kører i Holland og Belgien så om du skal den vej rundt for at finde nogle beregninger påå at bilen faktisk kan holde til at der bliver hægtet 5-600.kg
efter den eller hvor du skal hente de oplysninger ved jeg sgu't
men Ja det bliver nok svært at få det gennemført uden og Pt. har jeg ikke lyst til at stille en bil til rådighed til belastningstest
men der må vel ligge noget godkendelse fra ??...Vw...?? eller? siden de er kommet frem til at den må trække knap 600.kg
...HVOR Kommer det antal Kg. fra det har da INTET med de "normale" grænseværdier at gøre
og såfremt du kan få fat i de godkendelser så burde det vel heller ikke være svært at få den godkendt i resten af Eu
men med vanlig dansk skrankepave mentalitet så er det nok nærmest et dødfødt projekt ...med mindre du finder en modarbejder der selv kører L3l og kan se fordelen i at der er træ på ;)
Nej, der faktisk ikke så langt (i teorien!)

Når man skal have sædet i gulpladereceren er konceptet fuldstændig det samme.
Der skal en masse teknisk dokumentation til, vedr. selens trækstyrke, selejernens strækstyrke, fastgørelse af samme, af sædet osv. osv. osv...

Men udfordringen her er, som du ganske rigtig er inde på, at fremskaffe den nødvendige tekniske dokumentation - men mindre man da selv har en formue (og et par lupoer!) man vil kaste efter projektet... Men med dem rette dokumentation burde være muligt - hvilket jeg fornemmer også er din holdning..

Men vi er meget enige om at det nok i praksis bliver en meget stor udfordring :D

Men jeg kan da se at de "andre" Lupoer er godkendt til at køre med anhænger, så med forbehold for forskellige i undervogn og bremser mm, så burde der være håb..
Senest rettet af Thore J ons 11. maj 2011 08:36, rettet i alt 1 gang.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:
ph skrev: Nu er der jo LANGT fra at sætte et x-tra sæde i en gulpladeracer
...Til at sætte træk på en bil ;)
Ja de kører i Holland og Belgien så om du skal den vej rundt for at finde nogle beregninger påå at bilen faktisk kan holde til at der bliver hægtet 5-600.kg
efter den eller hvor du skal hente de oplysninger ved jeg sgu't
men Ja det bliver nok svært at få det gennemført uden og Pt. har jeg ikke lyst til at stille en bil til rådighed til belastningstest
men der må vel ligge noget godkendelse fra ??...Vw...?? eller? siden de er kommet frem til at den må trække knap 600.kg
...HVOR Kommer det antal Kg. fra det har da INTET med de "normale" grænseværdier at gøre
og såfremt du kan få fat i de godkendelser så burde det vel heller ikke være svært at få den godkendt i resten af Eu
men med vanlig dansk skrankepave mentalitet så er det nok nærmest et dødfødt projekt ...med mindre du finder en modarbejder der selv kører L3l og kan se fordelen i at der er træ på ;)
Nej, der faktisk ikke så langt (i teorien!)

Når man skal have sædet i gulpladereceren er konceptet fuldstændig det samme.
Der skal en masse teknisk dokumentation til, vedr. selens trækstyrke, selejernens strækstyrke, fastgørelse af samme, af sædet osv. osv. osv...

Men udfordringen her er, som du ganske rigtig er inde på, at fremskaffe den nødvendige tekniske dokumentation - men mindre man da selv har en formue (og et par lupoer!) man vil kaste efter projektet... Men med dem rette dokumentation burde være muligt - hvilket jeg fornemmer også er din holdning..

Men vi er meget enige om at det nok i praksis bliver en meget stor udfordring :D

Men jeg kan da se at de "andre" Lupoer er godkendt til at køre med anhænger, så med forbehold for forskellige i undervogn og bremser mm, så burde der være håb..
Der er jo NETOP forskel på stort set ALT i undervognen
Bremser, fjedre, stødd. bærearme... er forskelligt!
...muligvis er bagbroen den samme men så er det vist også ved at være det! ;)
om selve karrossen ...vanger, bagpanel osv.... er magen til en SDI eller Benzinmodel ved jeg sgu't men det er vel til at finde ud af ved at sammenligne res.dels.Nr. på Karrosseridele
Senest rettet af ph. ons 11. maj 2011 09:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

men jeg vil stadig mene at det er et dødfødt projekt
Netop fordi du kan spare arbejdet og penge og måske skuffelsen ved at det ender med No Go fra F.styr.dk og synshal
ved "bare" at købe en bil der ER EU, og dermed Dansk godkendt til at trække trailer
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:men jeg vil stadig mene at det er et dødfødt projekt
Netop fordi du kan spare arbejdet og penge og måske skuffelsen ved at det ender med No Go fra F.styr.dk og synshal
ved "bare" at købe en bil der ER EU, og dermed Dansk godkendt til at trække trailer
Jeg er helt enig...
Proceduren er også set med mange andre køretøjer.. :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Jeg har for mange år siden rodet med typegodkendelse af offroad motorcykler.
Hvis der bare er en lupo 3l der er godkendt i dk med træk kan de ikke nægte andre at blive godkendt med træk uanset om det er en fejl.
Så hvis vi kan finde ud om det er rigtigt at der er en lupo der er godkendt så burde det være rimeligt nemt at gå videre med det.
Mvh Robert.
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Anhængertræk til lupo

Indlæg af hare »

Robert skrev:Jeg har for mange år siden rodet med typegodkendelse af offroad motorcykler.
Hvis der bare er en lupo 3l der er godkendt i dk med træk kan de ikke nægte andre at blive godkendt med træk uanset om det er en fejl.
Så hvis vi kan finde ud om det er rigtigt at der er en lupo der er godkendt så burde det være rimeligt nemt at gå videre med det.
Mvh Robert.
Jeg arbejder på at få fat i typegodkendelses ummeret eller reg. nr, på den 3L'er som er godkendt med træk, for Fyns Politi sagde faktisk det samme.. (:
Møller
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 2. apr 2011 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Møller »

Lyder dejligt....
Vw Lupo 3L, Årgang 2002, Km. 247000, Klima, Servo, Armlæn, Vindafvisere, Tonet bag og sideruder, Fjernbetjent centrallås, Kopholder, Gti bagbeklædning... Ønsker: Fartpilot, Elruder, Handskerum, Oliefyr, Tågelygter, Hækspoiler, Komfortblink, W8 loftlys...
Besvar