Jeg har haft lidt problemer med, at min Lupo gik i nødprogram når den fik kniven. Den har netop rundet 200.000 km.
Som en del af fejlsøgningen afmonterede jeg indsugning, EGR-køler, EGR-ventil og stopspjæld.
Der var under 1 mm oliesnask-/skidt i samtlige dele, så jeg foretog kun en grov/hurtig afrensning.
Jeg afblændede EGR-køleren med plade, men det giver forholdsvist hurtigt en fejlkode på EGR-systemet, så den er afmonteret igen. Bilen kørte upåklageligt på trods af fejlkoden og lysende motorlampe.
Stopspjæld:
EGR-ventil:
Indsugning:
Trykrør fra intercooler:
Olie damp "overløb" fra ventildæksel:
EGR-køler:
Afblænding af EGR-køler:
Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Du kan evt. bore et lille hul i blændpladen. Man kan vist også få et dækplade med et lille hul i originalt fra vw. Den burde i så fald ikke sætte en fejl.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Til info - er der en fordel ved at have en ældre Lupo, min er fra 6/2001 og jeg har afmonteret EGR - der er ingen fejl eller motorlampe der lyser
Hvad med armen på turboen - hvordan går den ? Måske skal den have en gang turbo/partikelfilterrens op i turboen
Hvad med armen på turboen - hvordan går den ? Måske skal den have en gang turbo/partikelfilterrens op i turboen
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Fejlen er gået i sig selv igen, så jeg foretager mig ikke yderligere medmindre det opstår igen.
Armen er ok hård at trykke ned, men det mærkes som værende modstand i fjederen.
Armen er ok hård at trykke ned, men det mærkes som værende modstand i fjederen.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Så er det nok godt nok - de går nogle gange lidt træls, og kan hænge lidt inden de slipper men det lyder ok
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Nu har du sikkert fået løst dit problem, da det er en gammel tråd.
Jeg har netop skilt min turbo ad og renset den total, til min store overraskelse så var der faktisk ingen slør i den til trods for den har gået 400K.
Min turbo arm sad fast total åben, så fik den TurboRens, og gik rigtig fint den først tid.
Efter en måneds tid begyndte bilen igen med at gå i nødprogram.
Turbo armen bevæge gik meget ligende din beskrivelse, hvor den gik sej det først stykke.
Det blev jeg træt af det og total rensede turboen, og nu kan en "dame" hånd trykke turbo-armen i bund og den går lige så fint tilbage.
Min turbo- arm har en fuld vandring på præcis 1,5cm, det måle jeg da turboen var ude.
Operationen tager ca. en dags tid, men mon ikke også turboen kan klare mindst et par 100.000 km mere.
/Stig Allan
Jeg har netop skilt min turbo ad og renset den total, til min store overraskelse så var der faktisk ingen slør i den til trods for den har gået 400K.
Min turbo arm sad fast total åben, så fik den TurboRens, og gik rigtig fint den først tid.
Efter en måneds tid begyndte bilen igen med at gå i nødprogram.
Turbo armen bevæge gik meget ligende din beskrivelse, hvor den gik sej det først stykke.
Det blev jeg træt af det og total rensede turboen, og nu kan en "dame" hånd trykke turbo-armen i bund og den går lige så fint tilbage.
Min turbo- arm har en fuld vandring på præcis 1,5cm, det måle jeg da turboen var ude.
Operationen tager ca. en dags tid, men mon ikke også turboen kan klare mindst et par 100.000 km mere.
/Stig Allan
Senest rettet af batmann67 man 8. jul 2013 23:46, rettet i alt 1 gang.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: Afrensning af indsugning, EGR-ventil og stopspjæld.
Jeg har ikke længere problemet.
Det kan dog være, at det har været grundet nedenstående i stedet:
viewtopic.php?f=13&t=3512
Det kan dog være, at det har været grundet nedenstående i stedet:
viewtopic.php?f=13&t=3512