Manglende speeder respons
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Manglende speeder respons
Hey dudes.
Jeg har nu to gange den seneste måned oplevet, at min kære Lupo ikke reagerer på min ellers tungladne højre fod. Den virker igen efter en pinlig tur ind til siden og så slukke og starte igen.
Første gang efterfyldte jeg med ca. 0,5 dl hyd. olie. Troede det var det der skulle til(min gangsteller sveder). Men så gjorde den det skisme igen i dag, uden mangel af hyd. olie.
Trykkuglen har kørt 14k.
Når nu der er nok hyd. olie på samt kuglen er ok, hvad kan der så være galt?
Jeg har kigget lidt rundt, men samtlige tråde jeg har læst igennem, melder om de to muligheder jeg allerede har kontrolleret.
Jeg har nu to gange den seneste måned oplevet, at min kære Lupo ikke reagerer på min ellers tungladne højre fod. Den virker igen efter en pinlig tur ind til siden og så slukke og starte igen.
Første gang efterfyldte jeg med ca. 0,5 dl hyd. olie. Troede det var det der skulle til(min gangsteller sveder). Men så gjorde den det skisme igen i dag, uden mangel af hyd. olie.
Trykkuglen har kørt 14k.
Når nu der er nok hyd. olie på samt kuglen er ok, hvad kan der så være galt?
Jeg har kigget lidt rundt, men samtlige tråde jeg har læst igennem, melder om de to muligheder jeg allerede har kontrolleret.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Manglende speeder respons
Jeg ville starte med at prøve at udlæse fejlkoderne og se hvad den går i fejl over
Få fat i en som har VagCom eller VCDS, og se hvad der går galt..
Få fat i en som har VagCom eller VCDS, og se hvad der går galt..
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Jeg har VCDS
Det er bestemt næste skridt. Jeg vender tilbage!
Det er bestemt næste skridt. Jeg vender tilbage!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Så fik jeg læst fejl ud.
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01604 - Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Er det en dårlig forbindelse vi er ude i, eller hvad mener i?
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01604 - Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Er det en dårlig forbindelse vi er ude i, eller hvad mener i?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Manglende speeder respons
Jeg mener det er de stik der sidder på gangstelleren uden at være helt sikker Prøv da lige kigge dem efter i selve stikkene og evt tjekke for knækkede ledninger De døjer jo somme tider med de ledninger
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Der kan måske være noget om snakken.
Har skiftet gearolie og skiftet/efterfyldt hyd. olie på både min egen og min fars Lupo. Han har efterfølgende også oplevet det en enkelt gang.
Tænker at det næppe kan være tilfældigt..
Har skiftet gearolie og skiftet/efterfyldt hyd. olie på både min egen og min fars Lupo. Han har efterfølgende også oplevet det en enkelt gang.
Tænker at det næppe kan være tilfældigt..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Fandt lige disse links på elsaweb:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868696/3
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868709/3
Det første link forklarer hvad fejlkoden går ud på og det andet link forklarer lidt om de måleblokke der kunne være interessant at benytte sig af med de pågældende fejl.
Nice!
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868696/3
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868709/3
Det første link forklarer hvad fejlkoden går ud på og det andet link forklarer lidt om de måleblokke der kunne være interessant at benytte sig af med de pågældende fejl.
Nice!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Manglende speeder respons
Hvis ikke stikkene har været afmonteret, så ville jeg starte med at gøre dette samt rense dem
Derefter følge ledningerne fra a til b, og se om de er knækket et sted..
Men man bør vel også kunne måle med VCDS om der er forbindelse til begge potentiometre.
Derefter følge ledningerne fra a til b, og se om de er knækket et sted..
Men man bør vel også kunne måle med VCDS om der er forbindelse til begge potentiometre.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Ja de skal afsende et spændingssignal alt efter hvilket gear vognen er i.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Vil lige vække dette emne til live igen, da problemet er blevet værre.
Min kæreste oplevede at den inden for 3 km, fejlede 5 gange.
Jeg får nu en ekstra fejl i forhold til sidst. (1604 og 1605 får jeg stadig)
00841 - Transmission Hydraulic Pressure Sensor (G270)
35-00 - -
Taget fra elsaweb: The fault is stored when the voltage at the sender is detected to be less than 0.2 V or greater than 4.7 V for longer than 2 seconds.
Har ved et tilfælde fanget den med testeren på, imens den er i fejl-mode. Der udlæste jeg ~0V på felt 20-4. Det udløser en alarm hos mig, da den burde tænde ved 2.9V ca. Efterfølgende tog jeg tænding fra og til, hvorefter pumpen starter og alt er i orden igen.
Med tænding på og gearstang i N holder den tryk i 2 min, inden den starter igen. Det vil jeg egentlig mene er ok?? Så tror ikke fejlen ligger i et for dårligt akkumuleret tryk.
Kan det være sensoren der skal give signal om for lavt tryk, der fejler ind imellem? I så fald, hvor sidder den henne?
At den også melder fejl på begge pot-metre i gangstelleren, kan det være pga. en slidt stang+kugler ved denne gangsteller? Jeg ved det er slidt, da jeg får RTFM12 fejl når jeg grundjusterer. Går dog altid igennem anden gang..
Næste skridt for mig, er at udlæse de to potmetre for at se om de giver de rigtige værdier iflg. elsaweb. Måleblok 15 + 16
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868709/3
Input modtages med tak
Min kæreste oplevede at den inden for 3 km, fejlede 5 gange.
Jeg får nu en ekstra fejl i forhold til sidst. (1604 og 1605 får jeg stadig)
00841 - Transmission Hydraulic Pressure Sensor (G270)
35-00 - -
Taget fra elsaweb: The fault is stored when the voltage at the sender is detected to be less than 0.2 V or greater than 4.7 V for longer than 2 seconds.
Har ved et tilfælde fanget den med testeren på, imens den er i fejl-mode. Der udlæste jeg ~0V på felt 20-4. Det udløser en alarm hos mig, da den burde tænde ved 2.9V ca. Efterfølgende tog jeg tænding fra og til, hvorefter pumpen starter og alt er i orden igen.
Med tænding på og gearstang i N holder den tryk i 2 min, inden den starter igen. Det vil jeg egentlig mene er ok?? Så tror ikke fejlen ligger i et for dårligt akkumuleret tryk.
Kan det være sensoren der skal give signal om for lavt tryk, der fejler ind imellem? I så fald, hvor sidder den henne?
At den også melder fejl på begge pot-metre i gangstelleren, kan det være pga. en slidt stang+kugler ved denne gangsteller? Jeg ved det er slidt, da jeg får RTFM12 fejl når jeg grundjusterer. Går dog altid igennem anden gang..
Næste skridt for mig, er at udlæse de to potmetre for at se om de giver de rigtige værdier iflg. elsaweb. Måleblok 15 + 16
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868709/3
Input modtages med tak
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Jeg har lige været ude og hygge lidt i vognen. Måleblok 15 og 16 er nu målt igennem. Har et par målinger som lugter af fejl..
Har målt følgende:
Måleblok 15-1
Specified voltage of potentiometer for selector lever, forwards/backwards -G272-
Selector lever in “STOP”:
Specified value: approx. 4.10 V - Jeg måler 4.16 - OK!
Selector lever in “R”:
Specified value: approx. 3.14 V - Jeg måler 3.5 - Inden for tolerancen, meeen??
Selector lever in “N”:
Specified value: approx. 2.75 V - Jeg måler 2.83 - OK!
Selector lever to tiptronic “+”:
Specified value: approx. 2.50 V - Jeg måler 2.42 - OK!
Selector lever in “D”:
Specified value: approx. 2.20 V - Jeg måler 2.2 - OK!
Selector lever to tiptronic “–”:
Specified value: approx. 1.70 V - Jeg måler 1.11 - EJ OK!
Deviations of up to 0.4 V are possible. It is not the absolute voltage value that is decisive, but rather the fact that in “STOP” the highest and in tiptronic “–” the lowest voltage is displayed.
Måleblok 15-3 + 16-1 + 16-3 + 16-4 er OK!
Hvad tror I, kan være årsagen til den lave spænding i "-", samt den lidt høje spænding i "R"? Stang på gangsteller, som jeg ved har lidt slør eller noget andet?
Har målt følgende:
Måleblok 15-1
Specified voltage of potentiometer for selector lever, forwards/backwards -G272-
Selector lever in “STOP”:
Specified value: approx. 4.10 V - Jeg måler 4.16 - OK!
Selector lever in “R”:
Specified value: approx. 3.14 V - Jeg måler 3.5 - Inden for tolerancen, meeen??
Selector lever in “N”:
Specified value: approx. 2.75 V - Jeg måler 2.83 - OK!
Selector lever to tiptronic “+”:
Specified value: approx. 2.50 V - Jeg måler 2.42 - OK!
Selector lever in “D”:
Specified value: approx. 2.20 V - Jeg måler 2.2 - OK!
Selector lever to tiptronic “–”:
Specified value: approx. 1.70 V - Jeg måler 1.11 - EJ OK!
Deviations of up to 0.4 V are possible. It is not the absolute voltage value that is decisive, but rather the fact that in “STOP” the highest and in tiptronic “–” the lowest voltage is displayed.
Måleblok 15-3 + 16-1 + 16-3 + 16-4 er OK!
Hvad tror I, kan være årsagen til den lave spænding i "-", samt den lidt høje spænding i "R"? Stang på gangsteller, som jeg ved har lidt slør eller noget andet?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Manglende speeder respons
Hejsa,
Var jeg i dit sted ville jeg ganske afgjort kigge de to elektriske multipolede konnektorer til gangstelleren efter for dårlige forbindelser.
Disse konnektorer er lokaliseret lige (?over?) koblingsaktuatoren....
Jeg husker at JEV/3Liter flere gange har skrevet her på forummet at han udskifter gangsteller-ledningssættet som løsning på lignende problemer.
Alt hvad du beskriver er fælles relateret til en 5V forsyning der forsvinder (kortsluttes til stel?)
/Claus
Var jeg i dit sted ville jeg ganske afgjort kigge de to elektriske multipolede konnektorer til gangstelleren efter for dårlige forbindelser.
Disse konnektorer er lokaliseret lige (?over?) koblingsaktuatoren....
Jeg husker at JEV/3Liter flere gange har skrevet her på forummet at han udskifter gangsteller-ledningssættet som løsning på lignende problemer.
Alt hvad du beskriver er fælles relateret til en 5V forsyning der forsvinder (kortsluttes til stel?)
/Claus
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Jeg vil åbne ledningsnettet og se om der er noget at se her. Det lyser som en meget mulig fejlkilde..
Mine oplevelser her til aften bekræfter din mistanke. Jeg kørte en tur med fruen ved siden af, siddende med bærbar og VCDS kørende. I det split-sekund hvor speeder-respons fejlen opstår, viser måleblok 20-4 0V. Herefter viser den det den skal. Altså trykket i hydrauliksystemet omsat til en spænding mellem 2.7-4.4V ca.
Er der nogen som ligger inden med noget diagram over ledningsnettet?
Denne 5V spænding du omtaler, hvad er rettet mod og ved du hvilken måleblok den vises i?
Mine oplevelser her til aften bekræfter din mistanke. Jeg kørte en tur med fruen ved siden af, siddende med bærbar og VCDS kørende. I det split-sekund hvor speeder-respons fejlen opstår, viser måleblok 20-4 0V. Herefter viser den det den skal. Altså trykket i hydrauliksystemet omsat til en spænding mellem 2.7-4.4V ca.
Er der nogen som ligger inden med noget diagram over ledningsnettet?
Denne 5V spænding du omtaler, hvad er rettet mod og ved du hvilken måleblok den vises i?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Jeg har fundet en fejl i ét af de to stik. Se billede.
Jeg har monteret strips omkring stikket for at holde det sammen. Tænkte at jeg på den måde kunne teste om det defekte stik er årsagen til det hele.
Men efter 100m sker fejlen igen. På med VCDS og fejludlæsning:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-00 - Signal Outside Specifications
00836 - Valve 1 for Gear Selection (N284)
36-00 - Open Circuit
00837 - Valve 2 for Gear Selection (N285)
36-00 - Open Circuit
00838 - Valve 3 for Gear Selection (N286)
35-00 - -
00839 - Valve 4 for Gear Selection (N287)
35-00 - -
01604 - Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
16-00 - Signal Outside Specifications
00836-9 er nye fejl. Går ud fra at det er de fire stik der sidder ved siden af hinanden på gangsteller?
Jeg har udlæst måleblok 4-4 - hvilket giver mig: “1” = gear selector valve 4 -N287- is off (disconnected from voltage)
og “1” = gear selector valve 4 -N286- is off (disconnected from voltage)
Så det vil sige at alle fire ventiler ikke får spænding. Når alle ventiler ikke får spænding, så må det være fordi at det er samme spændingskilde som fejler..
Vil I ikke mene at næste skridt må være at afmontere hele ledningsnettet til gangsteller og får det hele kontrolleret efter?
Stikket på det nederste pot-meter er temmelig umuligt at få af oppefra. Har i nogle fif til at få den ud - uden at komme under vognen?
Spørger lige igen - er der nogen som ligger inde med et ledningsdiagram over gangsteller og det ledningsnet omkring denne?
Jeg har monteret strips omkring stikket for at holde det sammen. Tænkte at jeg på den måde kunne teste om det defekte stik er årsagen til det hele.
Men efter 100m sker fejlen igen. På med VCDS og fejludlæsning:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-00 - Signal Outside Specifications
00836 - Valve 1 for Gear Selection (N284)
36-00 - Open Circuit
00837 - Valve 2 for Gear Selection (N285)
36-00 - Open Circuit
00838 - Valve 3 for Gear Selection (N286)
35-00 - -
00839 - Valve 4 for Gear Selection (N287)
35-00 - -
01604 - Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
16-00 - Signal Outside Specifications
00836-9 er nye fejl. Går ud fra at det er de fire stik der sidder ved siden af hinanden på gangsteller?
Jeg har udlæst måleblok 4-4 - hvilket giver mig: “1” = gear selector valve 4 -N287- is off (disconnected from voltage)
og “1” = gear selector valve 4 -N286- is off (disconnected from voltage)
Så det vil sige at alle fire ventiler ikke får spænding. Når alle ventiler ikke får spænding, så må det være fordi at det er samme spændingskilde som fejler..
Vil I ikke mene at næste skridt må være at afmontere hele ledningsnettet til gangsteller og får det hele kontrolleret efter?
Stikket på det nederste pot-meter er temmelig umuligt at få af oppefra. Har i nogle fif til at få den ud - uden at komme under vognen?
Spørger lige igen - er der nogen som ligger inde med et ledningsdiagram over gangsteller og det ledningsnet omkring denne?
- Vedhæftede filer
-
- 2012-09-06 14.53.10.jpg (231 KiB) Vist 10368 gange
-
- 2012-09-06 14.53.17.jpg (205.18 KiB) Vist 10368 gange
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Manglende speeder respons
Hejsa,
De 5 volt er kun forsyningsspænding til sensorer - potentiometre og tryksensor. Gangsteller- og andre ventiler styres med 12V.
Den 5V forsyning genereres internt i gearkassestyreenheden med en simpel serieregulator (LM7805-lignende teknologi for e-nørderne )
Min erfaring fortæller stik oftest fejler. Enten dårlige kontaktpunkter stikkene imellem, eller ledninger der knækker lige ved crimpningen. Brud midt på ledninger er relativt sjældne (L3L MAP-sensorfejl fraregnet).
/Claus
De 5 volt er kun forsyningsspænding til sensorer - potentiometre og tryksensor. Gangsteller- og andre ventiler styres med 12V.
Den 5V forsyning genereres internt i gearkassestyreenheden med en simpel serieregulator (LM7805-lignende teknologi for e-nørderne )
Min erfaring fortæller stik oftest fejler. Enten dårlige kontaktpunkter stikkene imellem, eller ledninger der knækker lige ved crimpningen. Brud midt på ledninger er relativt sjældne (L3L MAP-sensorfejl fraregnet).
/Claus
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Manglende speeder respons
Prøv også at kontrollere det multistik der sidder i den anden ende af den ledning du holder i hånden.
Sidder ca. under hydraulikpumpen.
M.v.h. Sussi
Sidder ca. under hydraulikpumpen.
M.v.h. Sussi
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Det stik jeg holder i hånden, sidder sammen med et andet stik under hydraulikpumpen. Sådan lidt "nordvest" for hydraulikpumpen, under de tre hydraulikslanger.
På min fars '05 sidder ledningsnettet anderledes, bare så det ikke er de samme stik vi taler om
Overvejer om jeg skal afskille det stik jeg har i hånden. Kan være der er trængt skidt/fugt ind i stikket.
På min fars '05 sidder ledningsnettet anderledes, bare så det ikke er de samme stik vi taler om
Overvejer om jeg skal afskille det stik jeg har i hånden. Kan være der er trængt skidt/fugt ind i stikket.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Manglende speeder respons
Ledningsnet til gangsteller.
Det har René garanteret
viewtopic.php?f=25&t=2806
M.v.h. Sussi
Og ja det er samme stik vi snakker om.
Det har René garanteret
viewtopic.php?f=25&t=2806
M.v.h. Sussi
Og ja det er samme stik vi snakker om.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Manglende speeder respons
Jeg har snakket med René og han har delene, hvis det skulle blive nødvendigt..
Jeg må tilstå at jeg nok har lavet en kæmpe fejl 40
14-pin stikket var ikke klikket i bund, så det er nok nærmere grunden til de mange fejl
Jeg har alligevel ohm'et 14-pin stikket igennem, og alt er i orden. Så fejlen ligger ikke i ledningsnettet - nok nærmere mig selv der er fejlen.
Det forklarer i hvert fald fejlene på de 4 ventiler. Om det ødelagte 8-pin stik er årsagen til fejlene på de to pot-metre må tiden vise. Jeg har i hvert fald stripset stikket solidt sammen.
Bilen er kørende igen, så gør ikke mere ved det, medmindre fejlene opstår igen
Jeg må tilstå at jeg nok har lavet en kæmpe fejl 40
14-pin stikket var ikke klikket i bund, så det er nok nærmere grunden til de mange fejl
Jeg har alligevel ohm'et 14-pin stikket igennem, og alt er i orden. Så fejlen ligger ikke i ledningsnettet - nok nærmere mig selv der er fejlen.
Det forklarer i hvert fald fejlene på de 4 ventiler. Om det ødelagte 8-pin stik er årsagen til fejlene på de to pot-metre må tiden vise. Jeg har i hvert fald stripset stikket solidt sammen.
Bilen er kørende igen, så gør ikke mere ved det, medmindre fejlene opstår igen
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Manglende speeder respons
Hejsa,
Jeg vil stadig kalde det en stikfejl - der manglede jo forbindelse i netop det 14 polede stik
Thumbs-up for at du fandt fejlen - og at det ikke var en af de omkostningstunge.
Punkt 9:
Velfortjent-øl
/Claus
Jeg vil stadig kalde det en stikfejl - der manglede jo forbindelse i netop det 14 polede stik
Thumbs-up for at du fandt fejlen - og at det ikke var en af de omkostningstunge.
Punkt 9:
Velfortjent-øl
/Claus