aircon?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

aircon?

Indlæg af 2a2 »

hej derude
har lidt problemer med min ac i a2eren - ude af drift - er der nogen der ved om man kan bypass den g65 trykføler (3 ben) ude ved køleren? altså bare lægge en lus mellem nogen af benene - systemet er fyldt med vædske
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Sv: aircon?

Indlæg af arj9k »

2a2 skrev:hej derude
har lidt problemer med min ac i a2eren - ude af drift - er der nogen der ved om man kan bypass den g65 trykføler (3 ben) ude ved køleren? altså bare lægge en lus mellem nogen af benene - systemet er fyldt med vædske
mvh ti
Hvorfor køber du ikke en ny føler i stedet for det der fusk? Hvis du er sikker på fejlen ligger i den. Den er der jo bl.a. for at undgå for højt tryk i systemet og så kondenseren ikke bliver overiset.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: aircon?

Indlæg af 2a2 »

min gode mand - den dims koster 500 kr og hvis det ikke er den så hjælper det ikke at bypass'e den - hvis det hjælper kan jeg købe en ny (hvilket jeg har gjort da selv om det ikke hjalp at bypasse den så er jeg stadivæk i tvivl om det er den) og bruge en dag på at skille alt det elendige plastic ad for at kunne komme til den - og bruge endnu længere tid på at få det pænt samlet igen..
Naturligvis - hvis det er lige meget med at smide 500 kr ud så skifter man den jo bare og ser om det hjælper..
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Jake_the_snake
Indlæg: 85
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 21:11
Geografisk sted: Barrit

Re: aircon?

Indlæg af Jake_the_snake »

der er jo en grund til at der sidder en trykføler!!!! nemlig at ac kompressoren ikke starter hvis der ikke er kølemiddel på og slukker for kompressor hvis trykket bliver for højt. hvis du luser trykføler og det så viser sig at der ikke var kølemiddel på så futter du ac kompressor af. men hvis du gerne vil sætte din kompressor på spil så er det bare at sætte 12v. på ledningen i enden af kompressor. så skal den køle!!!!
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: aircon?

Indlæg af arj9k »

2a2 skrev:min gode mand - den dims koster 500 kr og hvis det ikke er den så hjælper det ikke at bypass'e den - hvis det hjælper kan jeg købe en ny (hvilket jeg har gjort da selv om det ikke hjalp at bypasse den så er jeg stadivæk i tvivl om det er den) og bruge en dag på at skille alt det elendige plastic ad for at kunne komme til den - og bruge endnu længere tid på at få det pænt samlet igen..
Naturligvis - hvis det er lige meget med at smide 500 kr ud så skifter man den jo bare og ser om det hjælper..
mvh ti
Prøv at få smidt en tester på din bil, så kan man hurtigt finde ud af om trykføleren er defekt. Du kan evt. prøve at forsigtig daske til den med en skruetrækker, når a/c kører. Går kompressoren i gang, så har du fundet fejlen. Det kan også være andre ting der er galt som fx defekt magnetkobling, manglende kølemiddel, knækket ledning eller noget helt fjerde. Hvis du begynder at luse og klippe/klistre i ledningsnettet, så risikerer du i værste fald at gøre mere skade. På med en vcds tester og udlæs måleblokkene.
Besvar