Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jake_the_snake
Indlæg: 85
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 21:11
Geografisk sted: Barrit

Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af Jake_the_snake »

i min lupo fra 2002 320000km. vil Gearvælgeren ikke sættes i stop pos. er der nogen der har haft samme problem???
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af Kim B Olesen »

Kan den godt sættes i bak ? Jeg tror der var en der havde samme problem hvor det var den lille hvide "plastikpind" inden i gearstangen der var knækket - drej det nederste på gearknoppen en kvart omgang og ryk op i den så kan du se om den er knækket ;) Den kan bare limes med sekundlim - min har også været knækket og det virker fint ;)
Jake_the_snake
Indlæg: 85
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 21:11
Geografisk sted: Barrit

Re: Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af Jake_the_snake »

den lille pind fejler ikke noget og kan fint gå i bak. og når man tvinger vælgeren lidt mod venstre til stop pos så stopper den også som den skal. men det er som om der er noget der blokerer for at den kan gå i hak.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af Kim B Olesen »

Ok - har du prøvet at kigge ned ved gearstangen om der er noget fysisk i vejen for den ? Ellers er der et kabel som går fra gearstang til tændingslås som frigør nøglen når den sættes i stop :) Er det noget der er kommet lige pludselig eller bare blevet værre, jeg ved at kablet kan justeres men er ikke sikker på hvordan :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Ok - har du prøvet at kigge ned ved gearstangen om der er noget fysisk i vejen for den ? Ellers er der et kabel som går fra gearstang til tændingslås som frigør nøglen når den sættes i stop :) Er det noget der er kommet lige pludselig eller bare blevet værre, jeg ved at kablet kan justeres men er ikke sikker på hvordan :D
Fik for en del år siden omtalte kabel justeret hos VW på garantien, fordi nøglen ikke kunne tages ud, det tog dem næsten en time :mrgreen: :mrgreen:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gearvælgeren kan ikke sættes i stop pos

Indlæg af Kim B Olesen »

Nej - VW vidste vel heller ikke helt hvordan ;) Men det er da imponerende hvis de faktisk nøjedes med en justering og slet ingen udskiftning :lol:
Besvar