Startproblemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kirk75
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 13. maj 2012 08:36
Geografisk sted: silkeborg

Startproblemer

Indlæg af kirk75 »

Hej allesammen.

Min ulv er gået død. Den ville ikke starte forleden morgen og stod låst i gearet. Fod på bremse alarmlampen begyndte at lyse ved 3 forsøg ..ellers blinkede forvarmer alarmen og motor alarmen lyste permanent. jeg gav den et pift kontaktrens inde bag sikringsboksen. nu lyser kun motoralarmen og batteriet - men vil stadig ikke starte.. jeg satte en lader på over natten da jeg drænede den for strøm i forsøget på at starte den igår aftes. nu her til morgen er det dog stadig samme problem. den ignorerer mig i start/stop - men jeg kan tørne den i neutral..har ingen VAG eller "skodtester"....
gode råd og ideer modtages
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Startproblemer

Indlæg af Søren »

Jeg ville nok sende den op det værksted i horsens. som får ros herinde eller til Aalborg.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Startproblemer

Indlæg af 383CI »

Når du kan turne i N men ikke start/stop tyder det på at der (også) er problemer med kobling/gear, tjek lige olien på skifteren og efterfyld MED DET RIGTIGE hvis der er for lidt, men så burde bilen jo egentligt starte i N for hvis ikke den mente den kunne det, var der jo ingen grund til at turne.
Det er før hørt at bilerne ikke kan/vil starte i start/stop men i N, og som nævnt er det tit koblingen/gear der er "problemet" her, så et andet, og billigt bud er dieselreturventilen, den der sidder oven på filteret, for bilen er jo frigivet til start når den kan turne, så skift lige den ventil først.
Hjælper det kan du jo tage start/stop bagefter, jeg tror ikke umiddelbart det hænger sammen, omend det er kommet samtidigt, men alle fejl skal jo begynde på et tidspunkt.
Er det helt håbløst, bilen komme i hvert fald ikke til at starte inden fejlen er rettet, er jeg enig, gearteknik.dk eller dem i Horsens. Ikke mercari selvom det var oplagt, du risikere de skifter hele bilen, der er mange eksempler på deres kreativitet (desværre)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Sv: Startproblemer

Indlæg af VAGtech.dk »

Et af dine problemer er nok din bremsekontakt... Start evt med at skifte den og se hvad der så sker..

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
kirk75
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 13. maj 2012 08:36
Geografisk sted: silkeborg

Re: Startproblemer

Indlæg af kirk75 »

fik trukket ulven ned til den lokale mekaniker - der kunne udlæse 0 fejlkoder. han ville gerne have jeg sendte den til vw værksted, jeg bad ham dog chekke bremsekontakten. på hans vej derind fandt han en ledning til sikringboksen der var hoppet ud. den var til motorstyringen. Så nu giver den periodisk fejl på bremsekontakten. den bliver skiftet idag... tusind tak for hjælpen og forslag..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af VAGtech.dk »

kirk75 skrev:fik trukket ulven ned til den lokale mekaniker - der kunne udlæse 0 fejlkoder. han ville gerne have jeg sendte den til vw værksted, jeg bad ham dog chekke bremsekontakten. på hans vej derind fandt han en ledning til sikringboksen der var hoppet ud. den var til motorstyringen. Så nu giver den periodisk fejl på bremsekontakten. den bliver skiftet idag... tusind tak for hjælpen og forslag..
Det var så lidt...
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Startproblemer

Indlæg af Bandit »

kirk75 skrev:fik trukket ulven ned til den lokale mekaniker - der kunne udlæse 0 fejlkoder. han ville gerne have jeg sendte den til vw værksted, jeg bad ham dog chekke bremsekontakten. på hans vej derind fandt han en ledning til sikringboksen der var hoppet ud. den var til motorstyringen. Så nu giver den periodisk fejl på bremsekontakten. den bliver skiftet idag... tusind tak for hjælpen og forslag..
Og husk så - Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig at køre din L3L'er til VW ;)
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar