Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Indlæg af sussi »

magnussen skrev:Tuv nord anerkender ikke sussi dokument , de kan ikke udstede på baggrund af et generalt dokument , kun et med det stelnummer som passer på den ansøgende bil ..
Det viser bare hvor "DUMME" de er :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ClausPh
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 13. jun 2011 10:32
Geografisk sted: København Ø

Re: Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Indlæg af ClausPh »

Så fik A2´eren´s tilsendt COC dokument fra VW-DE. Som jeg ser dokumentet er det unikke målinger for denne specifikke bil med det leverede ekstraudstyr. Fx vejede A2´eren ved 'fødslen' 993 kg ! Derfor kan TUV NORD ikke lave generelle biltype-udleveringsregler.
Afsendte strax en email til TUV NORD ( vertrieb-mobilitaet@tuev-nord.de ) med bestillingsformularen vedhæftet COC-dokumentet og den danske EF-Typegodkendelse, med flg besked:

Kære TUV NORD

Fremsender hermed Bestillingsformular for grøn milømærkat til min Audi A2 3L, der overholder normerne Euro3 og D4, se venligst vedhæftede VW-COC dokument med mine gule fremhævning.
Tillige vedhæftet den danske EF Typegodkendelse for biltypen.

Hvis I ikke kan fremsende den grønne miljømærkat ønsker jeg ingen fremsendelse af gul mærkat og tilhørende opkrævning.

Mange miljø-hilsner
Claus Philipsen


For de interessede i hvordan en A2´er klarer sig miljømæssigt ifht til 'Sussi' s Lupo, så Værs'go :-) :
Billede
Glad Cyklist i København, men havde engang en Audi A2 1,2TDI 3L m AC, spiltbagsæde og båndspille ...
ClausPh
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 13. jun 2011 10:32
Geografisk sted: København Ø

Re: Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Indlæg af ClausPh »

Fik idag en gul mærkat fra TUEV-NORD :o , så tilbage til tastaturet:

dear Annette Szoltysik

This morning I recieved letter from you with a YELLOW emission-sticker.

In my sent documentation for my car Audi 1,2 TDI 3L - ZM52548 showing emissionslevels which is under the limits for the Euro3 and D4 norm´s.

This is the figuers

Euro 3 (1) D4 (1) A2 1,2 ZM52548 (2)
Fuel Diesel Diesel Diesel
CO 0,64 0,47 0,228
Nox 0,5 0,25 0,24
HC+Nox 0,56 0,3 0,261
PM 0,05 0,025 0,021
1 Danish Environmental Protection Agency http://kortlink.dk/7g5q
2 attached COC-document from AUDI / VW

Please accept my documentation and send a new green emission-sticker for my very environment-friendly car. When recieved I will return the previous yellow sticker which I do not want to pay for. Please see my danish bold text below.

or... please inform me in which aspect the car does not comply to Euro 3 and D4 norms and the green sticker.

Some other people in Denmark with Lupo 1,2 TDI 3L and Audi A2 1,2 TDI 3L (same engine, drivline) have recieved the green sticker from TÛEV-NORD. Please consult with your colleague Cindy Rademacher.

Regards
Glad Cyklist i København, men havde engang en Audi A2 1,2TDI 3L m AC, spiltbagsæde og båndspille ...
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Indlæg af magnussen »

JUHU JUHU.. så lykkedes det sgu.. (ja ja ved godt jeg kan få det på fyn ).. Den kære Anette fra Tuv-nord har sendt mig et nyt mærke i farven GRØN... Hun fik COC dokument og reg attest ... (læs evt tråd igenem for gode råd)
Vedhæftede filer
Grønt mærke.JPG
Grønt mærke.JPG (81.03 KiB) Vist 3564 gange
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
ClausPh
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 13. jun 2011 10:32
Geografisk sted: København Ø

Re: Grønt mærke .TÜV nord er nu åben for dialog !!

Indlæg af ClausPh »

Hej derude i Grønne miljø kører

Fik afslag på Grøn mærkat fra samme Annette Szoltysik i TUEV-NORD for fjerde gang med denne afsluttende ulogiske inkonsekvente forklaring, når 'magnussen' får udleveret grøn mærkat af samme person:
Dear Mr Philipsen,

a homologated retrofitted with a particulate filter with KBA approval has not been established.
The exhaust emissions than pure value expressed in the COC are not meaningful. The decisive factor is the test procedure and it's different for
EURO / D4. The values ‹‹are not comparable.
Incidentally, it is quite conceivable that within the model classifications were different exhaust.

I am sorry but I cannot issue a green sticker.
With these documents your Audi is EURO 3.

Regards,

Annette Szoltysik


Well Well jeg tog ind til FDM Testcenter i Næstved, efter en snak og fremvisning af registreringsattest, COC, D4 norm med lederen Per Bernt og hans opkald til den ansvarlige for FDM´s testcentrer - fik jeg den grønne mærkat. Pris ? - jo bare 125 kr med medlemsrabatten.

Endelig end of story :)
Glad Cyklist i København, men havde engang en Audi A2 1,2TDI 3L m AC, spiltbagsæde og båndspille ...
Besvar