Kan man se næste service?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
theking
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 4. apr 2012 22:24
Geografisk sted: ØstJyland Grenå
Kontakt:

Kan man se næste service?

Indlæg af theking »

Hej,
Jeg har fået mig en fine lupo L3 1,2TDI,

1:Kan man se nogen steder på bilen / displayet hvornår næste service er? eller skal man se det i servicebogen?
2: næsten være gang den skifter gear giver det en dunke (har en defekt trækaksel iforvejen) kan det være trækakslen?, ellers har jeg hørt at det kunne være den
"gear skifter som ligger i motorrummet som er noget galt med?


Mvh
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af sussi »

theking skrev:Hej,
Jeg har fået mig en fine lupo L3 1,2TDI,
1:Kan man se nogen steder på bilen / displayet hvornår næste service er? eller skal man se det i servicebogen?
2: næsten være gang den skifter gear giver det en dunke (har en defekt trækaksel iforvejen) kan det være trækakslen?, ellers har jeg hørt at det kunne være den "gear skifter som ligger i motorrummet som er noget galt med?
1: Nej, men som ny 3L ejer kan du have nytte af at læse dette link viewtopic.php?f=22&t=14
2: Højst sansynligt, se at få det lavet.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
theking
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 4. apr 2012 22:24
Geografisk sted: ØstJyland Grenå
Kontakt:

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af theking »

sussi skrev:
theking skrev:Hej,
Jeg har fået mig en fine lupo L3 1,2TDI,
1:Kan man se nogen steder på bilen / displayet hvornår næste service er? eller skal man se det i servicebogen?
2: næsten være gang den skifter gear giver det en dunke (har en defekt trækaksel iforvejen) kan det være trækakslen?, ellers har jeg hørt at det kunne være den "gear skifter som ligger i motorrummet som er noget galt med?
1: Nej, men som ny 3L ejer kan du have nytte af at læse dette link viewtopic.php?f=22&t=14
2: Højst sansynligt, se at få det lavet.
M.v.h. Sussi
Tak for svarene,
Ang rem hvor plejer der stå etikent henne hvornår den er bleven skiftet?

Mvh
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af sussi »

LÆS LINKET :P
theking
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 4. apr 2012 22:24
Geografisk sted: ØstJyland Grenå
Kontakt:

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af theking »

sussi skrev:LÆS LINKET :P
Jeg læser den igen så :o)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af Thore J »

theking skrev:
sussi skrev:LÆS LINKET :P
Jeg læser den igen så :o)
Fra linket..
Såfremt det ikke fremgår af en tekst på remskjoldet i venstre side på motoren, eller er stemplet i servicebogen, at dette er overholdt, så se at få skiftet tandremmen omgående.

Det skal dog bemærkes at nogle mekanikere/værksteder sætter en mærkat på tværbommen ved køleren eller andre steder i motorrummet..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af sussi »

theking skrev:Ang rem hvor plejer der stå etikent henne hvornår den er bleven skiftet? Mvh
Jeg ved godt at "plejer" er død ;)
Men remskjoldet er det anbefalede sted et skrive det.
M.v.h. Sussi
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af Søren »

På min hvor jeg fik værkstedet til at skifte tandremmem, står det både i service bogen plus de har sat et klistermærket på en stump i motoren med skriften. tandrem skiftet 163.929km :)
Senest rettet af Søren søn 8. apr 2012 20:48, rettet i alt 1 gang.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af Thore J »

sussi skrev:
theking skrev:Ang rem hvor plejer der stå etikent henne hvornår den er bleven skiftet? Mvh
Jeg ved godt at "plejer" er død ;)
Men remskjoldet er det anbefalede sted et skrive det.
M.v.h. Sussi
Det ville jeg også mene... men Classic Rebuild skrev det ikke nogle steder, hverken på dækslet, servicebogen, eller sågår på fakturaen...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:
sussi skrev:
theking skrev:Ang rem hvor plejer der stå etikent henne hvornår den er bleven skiftet? Mvh
Remskjoldet er det anbefalede sted et skrive det.
M.v.h. Sussi
Det ville jeg også mene... men Classic Rebuild skrev det ikke nogle steder, hverken på dækslet, servicebogen, eller sågår på fakturaen...
Det er da lidt sørgeligt, at Classic Rebuild efterhånden er ved at samle minuspoint :mrgreen: :mrgreen:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af Thore J »

sussi skrev: Det er da lidt sørgeligt, at Classic Rebuild efterhånden er ved at samle minuspoint :mrgreen: :mrgreen:
Hmm... Det skal jeg ikke udtale mig om.. resten er tandremsskiftet var 100% i orden og lidt mere til.. og de får lov til at gøre det næste gang også..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
theking
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 4. apr 2012 22:24
Geografisk sted: ØstJyland Grenå
Kontakt:

Re: Kan man se næste service?

Indlæg af theking »

er der noget man "lig så godt kan skifte" når man skal have skiftet tandrem??

Mvh
Besvar