Side 3 af 3

Re: EGR og vores lille ulv...

: fre 11. mar 2016 20:30
af Kim B Olesen
Hvor har du det fra ?

Re: EGR og vores lille ulv...

: fre 11. mar 2016 21:45
af Henningsen
Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.

Re: EGR og vores lille ulv...

: fre 11. mar 2016 22:11
af Qaxius
Henningsen.
Hvor har du det fra?
Han har stadig stedet i Ribe, men chipper ikke der længere.
Det foregår i Tyskland i hans nystartede sted.

Re: EGR og vores lille ulv...

: fre 11. mar 2016 22:19
af ph.
Henningsen skrev:Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.
giver vel ikke belæg for at skrive: Og søger job istedet for at være selvstændig.

Men ja du har stort set ret ...hvor du så end har dine informationer fra...
Søren har i mellemtiden skrevet på VAGcars at han skruer ned og den Tyske afd. lukkes helt.

Re: EGR og vores lille ulv...

: fre 11. mar 2016 22:27
af Henningsen
En ven, af en ven, af en ven er synsmand og kender Søren. Det ramte hans private FB profil før resten af nettet.


Så Quaxius, nu manlger du kun de 157 andre tunere... ;)

Re: EGR og vores lille ulv...

: lør 12. mar 2016 08:48
af Qaxius
Weeee.

Jeg håber fandme at der var mit tip til Der Speigel, som gav pote.
I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.

Nå, men jeg ved godt hvad næste uge skal gå med.
Tip, tip, tip og endnu flere tip.

Jeg gned mig godt og grundigt i hænderne, da VW blev knaldet.

Re: EGR og vores lille ulv...

: lør 12. mar 2016 09:16
af Kim B Olesen
Jeg forstår ikke hvad fanden man får ud af at stikke andre mennesker for sådan noget :twisted: :evil:
Du må have have et tomt liv :( håber din røv må klø i vildskab og dine arme være for korte :evil: :cry:
Slut herfra :(

Re: EGR og vores lille ulv...

: lør 12. mar 2016 11:45
af sussi
Så er vist på tide at stoppe.
Vi ar nået til en meningsudveksling, der ligger langt uden for TEKNIK.
Hvis nogen vil diskutere videre, så gør det venligst i en privat PM.
Sussi

Re: EGR og vores lille ulv...

: lør 12. mar 2016 13:06
af ph.
Qaxius skrev: I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.
.
Med den holdning så forstår jeg slet ikke at du kører Diesel :roll: Partikelfilter eller ej Diesel burde forbydes i personbiler!

Re: EGR og vores lille ulv...

: lør 12. mar 2016 17:14
af Qaxius
ph.
Du har sådan set helt ret.
Jeg har også hele tiden sagt at de gamle dieselosere skulle brandbeskattes så meget, at ingen gad eje dem.
Og at kørsel med dem, i udenlandske biler skulle beskattes lige så sindsygt.
Det samme skulle gælde for lastbiler/busser.


Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.

Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.

Re: EGR og vores lille ulv...

: søn 13. mar 2016 08:37
af Rasbi
Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.

Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.

Re: EGR og vores lille ulv...

: søn 13. mar 2016 15:32
af Henningsen
Qaxius skrev:Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.

Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
Begge dele er skam farligt. Men det temperatur område i forbrændingen man forsøger at ramme med recirkuleringen af gassen er det bedste "trade-off" område hvor de to mødes.


Rasbi skrev:Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.

Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Efterladenskaberne af de batterier er et problem. Og processen i at bearbejde dem er dyr og bekostelig. Så el-bilerne er en fin ide. Men ikke endnu. ;)