Advarselslyd bipper konstant !!!!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Oliverk
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 14:36
Geografisk sted: Sorring

Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Oliverk »

Hejsa
Jeg har netop skiftet Touran´en ud med lille Lupo fra 08/03 og alt i alt tror jeg nok at jeg skal blive rigtig glad for den lille sparegris når den lige bliver fixet lidt op :)
MEN......I dag da jeg kørte hjem fra arbejde begyndte den mest irriterende advarselslyd at bippe samtidig med at kabinelyset tændte (temmelig ubehageligt når man har en go´ time hjem :twisted: )
Da jeg kom hjem prøvede jeg at rode lidt med dørlåsen i førersiden og efter lidt lirken med en skruetrækker lykkedes det at få stoppet lyden og slukket lyset..... Men næste gang jeg åbnede og lukkede døren vendte problemet tilbage !
Mit næste forslag er så at skifte dørlåsen og håbe at det løser problemet..... Det skal dog nævnes at hydraulikpumpen fint summer når jeg åbner døren.

Mit spørgsmål er nu om I har prøvet lignende fejl og om hydraulikpumpen godt kan summe når lyset og døralarmen ikke virker ???

Vh Oliver Kring
Lupo 3L årg. 08/03
Km: 303000
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af sussi »

Det kan godt være microswitzen i dørlåsen der hænger.
Hvis den laver samme nummer igen, så prøv at stoppe, og masser dørlåsen ved at åbne og lukke døren adskillige gange.
m.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Oliverk
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 14:36
Geografisk sted: Sorring

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Oliverk »

Hej Sussi,
Tak for hurtig respons :-) Har masseret, olieret og åbnet/lukket dør og lås i halvanden time i eftermiddags, men uden held. Så der er nok ikke vej udenom en ny lås :-(
Vh Oliver
Lupo 3L årg. 08/03
Km: 303000
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af sussi »

Prøv at pille stikket af dørlåsen.
Så skal du bare vente lidt længere inden der er tryk på, og lyset tænder ikke, men ellers betyder det ikke noget.
Oliverk
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 14:36
Geografisk sted: Sorring

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Oliverk »

Måske jeg bare kan pille en sikring ud...... Nogen der ved hvilken sikring der går på dørlåsen i førersiden og om det er muligt bare at fjerne den indtil jeg får skiftet låsen ???
Hilsen Oliver
Lupo 3L årg. 08/03
Km: 303000
Sander Dahl
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 13:33
Geografisk sted: Odense

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Sander Dahl »

Må man høre hvad der så var galt i sidste ende?
Har selv en fin lupo og i går begyndte den at bippe da jeg startede bilen. dvs. den bipper når man holder i gear. I Neutral siger den intet, og der er ingen alarmsymboler der lyser.. :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan godt være din lånekasse i førerdøren der er færdig ;) ellers kan det være en ledning bagved sparkpaneletvi førersiden :)
Hvad med dit loftlys ? Virker det som det skal ?
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:Så skal du bare vente lidt længere inden der er tryk på, og lyset tænder ikke, men ellers betyder det ikke noget.
Opklarende spørgsmål;
Er kontakten dobbeltvirkende?

Mit kabinelys tænder når førerdøren åbnes, men pumpen starter ikke (og det har aldrig rigtigt gjort mig noget, så jeg har ikke gidet skifte noget).
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Sander Dahl
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 13:33
Geografisk sted: Odense

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Sander Dahl »

min pærer i kbinelyset i loftet er sprunget og jeg har ikke kunne få fat i en ny pærer i dag. Er bange for at køre i bilen, hvis det nu var noget med gearkassen eller andet, som evt. er gået i stykker. Og går mere i stykker hvis man kører. Samtidigt er der ingen advarselslamper der lyser..
Sander Dahl
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 13:33
Geografisk sted: Odense

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Sander Dahl »

Ville i godt turde køre i bilen? :) Bilen føltes ikke anderledes at køre i overhovedet. Og intet lyser. Kun den der lyd når man sætter den i gear.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Thore J »

Ja, det er 99,9 % sikkert "bare" dørlåsen der er stykker... Grunden til at den bibber er fordi at bilen ikke får signal om at døren er lukket.. Bemærk at lyden først kommer når du sætter bilen i gear og kører..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Sander Dahl
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 13:33
Geografisk sted: Odense

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Sander Dahl »

har jeg også på fornemmelsen at det er. Låsen i førersiden er også dårlig og til tider ret stram.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af sussi »

Andreasf skrev:Opklarende spørgsmål;
Er kontakten dobbeltvirkende?
Mit kabinelys tænder når førerdøren åbnes, men pumpen starter ikke (og det har aldrig rigtigt gjort mig noget, så jeg har ikke gidet skifte noget).
Nix der er kun 2 ledninger ;) men det kunne tyde på at ledningerne i "ledningsbundtet" er irrede.
Til Sander, det at låsen går stramt, her ikke noget med det elektriske at gøre, og jeg ville ikke have problemer med at køre i den, hvis det var min bil. Tag beklædningen af døren og pil stikket af låsen (kan ikke huske om man så skal kortslutte de to ledninger i stikket med en stump ståltråd, men prøv dig frem)
m.v.h. Sussi

Kontakt Steffen hvis du ikke selv kan lave den, eller skal købe en ny dørlås :geek:
Kontakt: info@vagtech.dk / Tlf Steffen: 29 70 60 40 / http://www.vagtech.dk
Telefontider: Man-Fre: 07:00-18:00, Lørdag: 09:00-15:00, Søndag: Lukket
Middelfartvej 297 5200 Odense V
Sander Dahl
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 13:33
Geografisk sted: Odense

Re: Advarselslyd bipper konstant !!!!

Indlæg af Sander Dahl »

Hej Sussi.

Mange tak! Har allerede hans nummer og fået at vide, at han er ekspert i Lupo'er.
Denne side er jo genial for os med lupo 3L! Tak for den hurtige respons!
Vil kigge på det i morgen..

Mvh. Sander Dahl
Besvar