Side 2 af 3

Re: Batteri eller generator?

: lør 10. nov 2012 00:29
af KMDTHY
sussi skrev:Det gør jeg også, hvorfor skulle jeg ikke, bilen er jo allerede dejlig varm. :D
M.v.h. Sussi
Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....

Re: Batteri eller generator?

: lør 10. nov 2012 08:27
af Plop
KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank :lol:

Re: Batteri eller generator?

: lør 10. nov 2012 15:01
af ph.
Plop skrev:
KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.
KMDTHY ...er tilbøjelig til at gi dig ret ...ikke fordi fyret ved at den endnu er kold (med mindre du har en T100HTM fjernbetj. eller tilsvarende styring) men fordi motoren imho ikke (med mindre det er en varm sommerdag) er gennemvarm efter 15-20.min med tændt fyr

Plop ...Helt ligeglad er det nu ikke ;)
Når vandet er X-antal grader varmt så går fyret på dellast og bruger ca ½.delen af det diesel det brugte ved fuldlast
desværre er El-forbrug til kabineblæseren det samme fra den tænder til den slukker ...havde imho været rart hvis man kunne stille temp. på vand vs. start af blæseren ..mener at det pt. er sådan at den tænder efter X-antal min.

Alt overstående er naturligvis for Webasto TTE og TTC

uanset Hvad så er 20-30.min forbrug vel ikke det der vælter budget'et
alt efter hvilket Webastofyr så:
Brændstofforbrug ved 20 min. opvarmning (fuldlast)* ca. 0,17.L
Brændstofforbrug ved 20 min. opvarmning (fuldlast)* ca. 0,21.L

Re: Batteri eller generator?

: lør 10. nov 2012 19:37
af KMDTHY
Plop skrev:
KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank :lol:
Det er ikke korrekt. Fyret går ned i ydelse når vandet er varmt, det er tydeligt at høre. Ligeledes har den indbygget batterivagt. Er den monteret korrekt med dykrør, så kan den ej heller tømme din bil........

Re: Batteri eller generator?

: lør 10. nov 2012 21:11
af Plop
Jegmå skuffe dig og alle andre, så advanceret er det ikke i en Mercedes, men det er vel som alt andet i de bil, anden-rang gøjl

Re: Batteri eller generator?

: søn 11. nov 2012 01:21
af ph.
KMDTHY skrev:
Plop skrev:
KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank :lol:
Det er ikke korrekt. Fyret går ned i ydelse når vandet er varmt, det er tydeligt at høre. Ligeledes har den indbygget batterivagt. Er den monteret korrekt med dykrør, så kan den ej heller tømme din bil........
Batterivagt eller ej jeg har flere gange formået at få fyret til at hive strøm nok til at bilen ikke kunne starte :(
men batt. vagt kan ikke justeres så der er vist kun ca 3.muligheder
1.stik den et batt. der kun bruges til start af motor
2.kør kort nok tid med fyret til at den ikke når at tappe batt.
3.lev med at der engang i mellem skal startstrøm til :cry:

Re: Batteri eller generator?

: søn 11. nov 2012 09:40
af Jurger
fordi jeg kan og ikke ser det nødvendigt at det kører når nu bilen er blevet dejlig varm.
det er jo kun et enkelt tryk på en knap.. :D

Re: Batteri eller generator?

: man 12. nov 2012 21:17
af ph.
Jurger skrev:fordi jeg kan og ikke ser det nødvendigt at det kører når nu bilen er blevet dejlig varm.
det er jo kun et enkelt tryk på en knap.. :D
kan vcds /vagcom udlæse motorolietemp.?

og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet

Re: Batteri eller generator?

: man 12. nov 2012 23:03
af sussi
ph. skrev:og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet
Hvad får dig til at tro, at der er væsentlig forskel, webastoen varmer da ikke bundkarret, og det er der olien ligger :lol: :lol: :lol:
M.v.h. Sussi

Re: Batteri eller generator?

: tirs 13. nov 2012 00:04
af ph.
sussi skrev:
ph. skrev:og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet
Hvad får dig til at tro, at der er væsentlig forskel, webastoen varmer da ikke bundkarret, og det er der olien ligger :lol: :lol: :lol:
M.v.h. Sussi
Precis!

Hvordan kan i så mene at jeres motor er Varm bare fordi vandet (Måske) er oppe på 70.grader når i kommer ud til bilen
Den vil da imho forholdsvis hurtigt blive kølet af olien ...måske en måling af vandtemp. inden opstart af motor samt efter 5. og 10.min kørsel hhv. med og uden fyr tændt...
=den har (igen imho) brug for al den tilskudsvarme som et fyr kan afgive.

tror dog at der vil være bare lidt varmeafledning til bundkaret inden for de 15--30.min men har dog ikke selv prøvet at tage temp. på det eller på selve motorblokken så kan da godt være det er et gæt uden hold i virkeligheden

Re: Batteri eller generator?

: tirs 13. nov 2012 01:02
af KMDTHY
ph. skrev: kan vcds /vagcom udlæse motorolietemp.?
Umiddelbart, ja. Mener det er blok 7-2 (G8)

Re: Batteri eller generator?

: ons 11. dec 2013 07:12
af KMDTHY
Så er den gal igen... Jeg nåede knap at køre 5 km her til morgen, så begyndte ABS, batteri, og håndbremse at lyse. Jeg slukker og starter igen, det gør den fint nok. Dog lyser de kort efter igen. Jeg vender om, og 2 minutter senere går nærlyset ud lyset ud, jeg blænder op, og det går også ud...... :shock:

Så nu venter der en opgave når jeg kommet hjem fra jobbet i dag.

Syntes da bare næsten ikke det kan være laderelæ igen ? Den blev jo skiftet for lidt over et år siden, som det fremgår af tråden.

Batteriet er 12 mdr gammelt(Excide Premium), så ej her burde der være problemer.

Hrmmmmmmm :?

Re: Batteri eller generator?

: ons 11. dec 2013 17:10
af Jurger
Jeg havde problemet her for nyligt at generatoren kun kunne lade en lille smugle. Lige nok til at holde bilen kørende.
Lamper blinkede i instrumentbord og lyset udv blinkedede og gik ud i 3- 5 sek af gangen

En ny generator og den virkedede igen.

Målte kun 12V når den ladede med den gamle generator.

Kostede så også et nyt batteri grundet den kraftige afladning.

Hvad siger den når du måler på genneratoren?

Re: Batteri eller generator?

: ons 11. dec 2013 19:07
af KMDTHY
Hey... lige kommet ind af døren. Havde lige hurtig multimeteret på... den sagde 9.8V på batteriet :shock: Mærkeligt tænker jeg. Sætter måler så hvilestrømmen, og den er umiddelbart omkring 3A :shock:

Så umiddelbart er der noget der æder strømmen fra batteriet. Bilen kunne jo sjovt nok heller ikke starte nu.... ;)

Jeg har sat lader på, så hapser jeg lige en bid mad i mellem tiden. Så kan jeg kontrollere om min generator overhovedet lader.

Re: Batteri eller generator?

: ons 11. dec 2013 20:14
af KMDTHY
Nåh.... Her nu haft den i gang. Den lader 13.6V. Så umiddelbart er min generator træt. Nu her efterfølgende er hvilestrømmen faldet til 6mA, så ved sgu ikke lige hvad det var før....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Batteri eller generator?

: ons 11. dec 2013 22:21
af KMDTHY
Efter yderlige undersøgen, så er det måske regulatoren igen, typisk er den på 13.6V, men spiker nogle gange op når man giver gas, helt op til 17.2V.... det forklarer hvorfor begge pærer sprang :shock: :shock:

Re: Batteri eller generator?

: tors 12. dec 2013 07:21
af Kim B Olesen
Så må spændingsregulatoren da være færdig :shock: den skal skal da ikke kunne lukke over 14,4 volt ca forbi !
Hvad var det for en du satte på ? Bosch ? Eller EBay ?

Re: Batteri eller generator?

: tors 12. dec 2013 07:47
af KMDTHY
Kim B Olesen skrev:Så må spændingsregulatoren da være færdig :shock: den skal skal da ikke kunne lukke over 14,4 volt ca forbi !
Hvad var det for en du satte på ? Bosch ? Eller EBay ?
Da jeg var under tidspres, måtte jeg nøjes med en fra Mekonomen af mærket "Hügo"

Umiddelbart giver de 3 år på deres reservedele. Problemet er bare jeg ikke kan finde kvitteringen :roll: og mener ikke de gemmer dem, når det er kontant salg :roll:


Billede

Re: Batteri eller generator?

: tors 12. dec 2013 10:41
af Kim B Olesen
Jeg tror da bare den skal have en ny - ikke Hugo - spændingsregulator :-) så tror jeg da den kan igen :-)

Re: Batteri eller generator?

: tors 12. dec 2013 14:24
af KMDTHY
Måske..... den lokale elektro pusher snakkede om de slip ringe børsterne/kullene kører på er slidt ned. De plejede at gå i stykker samme tid sagde han..... Kan da også godt se der er et spor på den af min, men om det kan gøre det ved jeg ikke.