Vurdering af min Lupo.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

Hej drenge!

Grundet familie forøgelse er det tid med en større bil. Derfor har jeg brug for jeres mening omkring vurdering af min Lupo, hvad kan jeg tillade mig at tage for den, sætte den tilsalg for m.m.

* 35X.XXX km
* Årgang 2002, "stop til venstre"
* Nye skiver/klodser/bakker (Tidebus)
* Olieservice foretaget (VagTech)
* Gearkasse nyrenoveret (Tidebus)
* Hydraulikolie skiftet (SMC)
* Olie og filter skiftet (Tidebus)
* Bremsevæske skiftet (SMC)
* Undervognsbehandlet (Lumbyauto)
* Ledningsnet for dyser (VagTech)
* Gløderør skiftet (Tidebus)
* Højtrykspumpe skiftet (Tidebus)
* Diesel filter skiftet (VagTech)
* Returventil (Tidebus)
* N75 ventil skiftet (SMC)
* Grundjustering af kabel (SMC)
* Grundjustering af gearkasse (SMC)
* Gearolie skiftet. (SMC)
* Turbo nyrenoveret (Tidebus)
* Diesel slanger skiftet (Tidebus)
* Tank element skiftet (SMC)
* Ny trykkugle (SMC)
* Servicerens 2D: (VagTech)
* Servicerens 3: (VagTech)
* Motor damprenset, for kontrol af utætheder, ingen bemærkninger (SMC)
* Ingen rust
* Nyt håndtag i bagklap
* Ingen defekter, fejl og mangler
* Lettere ridset og enkelte Bilka buler
* Tågelygter
* P-watch fs02
* Stenslagsbeskytter
* Armlæn
* Originalt udstødning
* Synet 4/2011
* Sort, ikke-ryger, sort kabine
* Servicebog fundes ikke, der findes kvittering på stortset alle indkøbte dele, som er skiftet og lavet, henholdsvis hos VagTech, TideBus (Dieselcenter) og SMC-biler.

Køre og starter godt, de problemer der har været med bil og har været beskrevet her på forumet, er løst. Det var højtrykspumpen der var defekt.

Desuden er der original 3M Carbon folie på tag og motorhjelm. Fed detalje, samt 3M solfilm på 3 af de bageste ruder, monteret med 10 års garanti hos TrimLine.

Billeder kommer!




Lad mig høre...?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vurdering af min Lupo.

Indlæg af ph. »

hvad er... Tank element skiftet (SMC)

Hvor sidder Højtrykspumpen og hvor meget koster den
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

Højtrykspumpe sider på højre side af motorblokken (som jeg har forstået det) er ikke mekaniker selv og koster små 2500 kr.

Tankelement = brandstofpumpe ved tank.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vurdering af min Lupo.

Indlæg af ph. »

hare skrev:Højtrykspumpe sider på højre side af motorblokken (som jeg har forstået det) er ikke mekaniker selv og koster små 2500 kr.

Tankelement = brandstofpumpe ved tank.
Hmm pumpe på siden af motor er den der hiver brændstof op fra tanken
kaldes også tandempumpe (pumper også vacum) og er ikke særligt højt tryk den pumper frem med...
højttrykpumpe sidder (som jeg har forstået det) ved/ i.. sammen med hver dyse =3.stk af dem

og der er vist ikke pumpe i/ved tanken ...Derfor der sidder den på siden af motor...
har du varenr. og pris på det tankelement ?? ku da være meg't sjovt at søge lidt på hva det er de har solgt dig :)
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

Jeg forholder mig bare til den faktura fra SMC
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vurdering af min Lupo.

Indlæg af ph. »

hare skrev:Jeg forholder mig bare til den faktura fra SMC
Precis ;)
også derfra jeg søger oplysninger om pris og varenr. på det såkaldte tankelement :)

Hvornår har den sidst fået skiftet tandrem år/km ?? uanset om man vlger 60 eller 90K interval så er næste gang ved 360K =lige om snart hvis den ikke er skiftet uden for interval
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

Tandrem bliver skifter inden evt salg (:
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

ph. skrev:
hare skrev:Højtrykspumpe sider på højre side af motorblokken (som jeg har forstået det) er ikke mekaniker selv og koster små 2500 kr.

Tankelement = brandstofpumpe ved tank.
Hmm pumpe på siden af motor er den der hiver brændstof op fra tanken
kaldes også tandempumpe (pumper også vacum) og er ikke særligt højt tryk den pumper frem med...
højttrykpumpe sidder (som jeg har forstået det) ved/ i.. sammen med hver dyse =3.stk af dem

og der er vist ikke pumpe i/ved tanken ...Derfor der sidder den på siden af motor...
har du varenr. og pris på det tankelement ?? ku da være meg't sjovt at søge lidt på hva det er de har solgt dig :)
Højtrykspumpen har dette nummer:
038145209
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vurdering af min Lupo.

Indlæg af ph. »

hare skrev:
ph. skrev:
hare skrev:Højtrykspumpe sider på højre side af motorblokken (som jeg har forstået det) er ikke mekaniker selv og koster små 2500 kr.

Tankelement = brandstofpumpe ved tank.
Hmm pumpe på siden af motor er den der hiver brændstof op fra tanken
kaldes også tandempumpe (pumper også vacum) og er ikke særligt højt tryk den pumper frem med...
højttrykpumpe sidder (som jeg har forstået det) ved/ i.. sammen med hver dyse =3.stk af dem

og der er vist ikke pumpe i/ved tanken ...Derfor der sidder den på siden af motor...
har du varenr. og pris på det tankelement ?? ku da være meg't sjovt at søge lidt på hva det er de har solgt dig :)
Højtrykspumpen har dette nummer:
038145209
som så efter en hurtig google siger kombineret vacum/brændstof pumpe
men det var tankelement jeg søgte nr og pris på fra din faktura ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Vurdering af min Lupo.

Indlæg af Kim B Olesen »

For lige at holde den helt off topic ;) Mener jeg at kunne huske at tandem pumpen skulle lave 8-12 bar - og det tankelement er nok den indsats der sidder i tanken der sidder ligesom en tank i tanken - en plasticindsats hvor brændstoffet først løber i indtil det (løber over) der bliver lidt tryk i - der sidder i hvert en slags modhold med en fjeder så vidt jeg husker - fremløbet til brændstoffiltret går også gennem denne indsats og jeg har hørt de godt kan blive utætte så den får luft i brændstoffet ;)
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

ph. skrev:
hare skrev:
ph. skrev: Hmm pumpe på siden af motor er den der hiver brændstof op fra tanken
kaldes også tandempumpe (pumper også vacum) og er ikke særligt højt tryk den pumper frem med...
højttrykpumpe sidder (som jeg har forstået det) ved/ i.. sammen med hver dyse =3.stk af dem

og der er vist ikke pumpe i/ved tanken ...Derfor der sidder den på siden af motor...
har du varenr. og pris på det tankelement ?? ku da være meg't sjovt at søge lidt på hva det er de har solgt dig :)
Højtrykspumpen har dette nummer:
038145209
som så efter en hurtig google siger kombineret vacum/brændstof pumpe
men det var tankelement jeg søgte nr og pris på fra din faktura ;)
SMC kalder det en højtrykspumpe, det kan jeg enlig heller ikke se kommer sagen ved, søger en handelspris på min bil og ikke irriterende kommentarer omkring reservedelsnumre.
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Vurdering af min Lupo.

Indlæg af hare »

Kim B Olesen skrev:For lige at holde den helt off topic ;) Mener jeg at kunne huske at tandem pumpen skulle lave 8-12 bar - og det tankelement er nok den indsats der sidder i tanken der sidder ligesom en tank i tanken - en plasticindsats hvor brændstoffet først løber i indtil det (løber over) der bliver lidt tryk i - der sidder i hvert en slags modhold med en fjeder så vidt jeg husker - fremløbet til brændstoffiltret går også gennem denne indsats og jeg har hørt de godt kan blive utætte så den får luft i brændstoffet ;)
Det kan du have ret i, dette tankelement er skiftet i forbindelse med ekstremt nøkken og manglende kraft, netop fordi de (SMC) troede der var luft i min diesel. Det var der også for elementen er skiftet efter højtrykspumpen og bilen har aldrig kørt bedre..
Besvar