Skift af generator

Alt vedrørende teknikken på 3L
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Skift af generator

Indlæg af galva »

Der er to kul på spændingsregulatoren, kan du skifte dem, uden at skifte selve spændingsregulatoren, ser jeg gerne et billede af det, og er der nogen der kan skaffe en spændingsregulator til 200 kr. er jeg gerne aftager af 1 stk.
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skift af generator

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvis det er en original aftager jeg også gerne nogle stykker.. jeg sælger dem for 599.. så det er Da lidt en forskel...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Skift af generator

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Inden alle river håret af alle de andre kan et blik ned over denne side måske dæmpe gemytterne en smule:

http://www.hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCa ... sregulator


Jeg mener den type med hvid bund og sort låg passer på generatorer fra Bosch. Jeg er ikke bekendt med om Hovwdiaudi har regulatorer til 90A Bosch-generatorer.


- Og jo.1,
man kan godt lave en generator hvor feltstrømmen overføres ved hjælp af en roterende transformer istedet for børster. En sådan konstruktion er noget mere kompleks styringsmæssigt. Det er min klare overbevisning at metoden med børster/kul er den løsning der giver den bedste cost/benefit for bilejeren, set over hele bilens levetid.

- Og jo.2,
nogle automotiv generatorproducenter har adskilte regulatorer og børster, hvor disse kan købes særskilt. Dette er dog ikke aktuelt i Bosch-verdenen.



Tag en beroligende øl, til alle :P


/Claus
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Skift af generator

Indlæg af galva »

HamSjelv skrev:Hejsa,


Inden alle river håret af alle de andre kan et blik ned over denne side måske dæmpe gemytterne en smule:

http://www.hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCa ... sregulator


Jeg mener den type med hvid bund og sort låg passer på generatorer fra Bosch. Jeg er ikke bekendt med om Hovwdiaudi har regulatorer til 90A Bosch-generatorer.


- Og jo.1,
man kan godt lave en generator hvor feltstrømmen overføres ved hjælp af en roterende transformer istedet for børster. En sådan konstruktion er noget mere kompleks styringsmæssigt. Det er min klare overbevisning at metoden med børster/kul er den løsning der giver den bedste cost/benefit for bilejeren, set over hele bilens levetid.

- Og jo.2,
nogle automotiv generatorproducenter har adskilte regulatorer og børster, hvor disse kan købes særskilt. Dette er dog ikke aktuelt i Bosch-verdenen.



Tag en beroligende øl, til alle :P


/Claus
Jeg giver gerne en øl til alle der har været med på den her generator snak, bare kom til skanderborg ;)
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Skift af generator

Indlæg af ph. »

VAGtech.dk skrev:Hvis det er en original aftager jeg også gerne nogle stykker.. jeg sælger dem for 599.. så det er Da lidt en forskel...
tjaee men stadig langt fra de Kr.1700,-- ??..plus montering..?? der er skrevet som pris på at rette fejlen (skifte generator)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af generator

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja jeg ved ikke helt hvad der passer på en Lupo generator men jeg skal nok finde ud af det når min engang strejker :D Men hvis man virkelig skal ud og have spændingsregulator til 599 kr tror jeg nu min generator bliver skiftet, næste svage punkt som jo nok snart går er så friløbet til den nette sum af 579 kr(vagtech) når du så er ved at rode med det plejer jeg at skifte lejer også :D så er du godt nok meget tæt på de 1700 som formodentlig inkluderer det hele :D
Liltorp
Indlæg: 156
Tilmeldt: tors 20. jan 2011 19:59
Geografisk sted: 4700/Sydsjælland/Blangslev

Re: Skift af generator

Indlæg af Liltorp »

Tænk sig at sådan et lille spørgsmål kan give anledning til så lang en tråd :lol:

Nuvel gutter, generatoren skiftede jeg selv så det er en totalpris på 1.700,- og der var slør i den. Så mon ikke den var stået helt af inden længe.
Kan iøvrigt høre at den er skiftet når jeg køre. Så mon ikke den havde det rigtigt skidt :o
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skift af generator

Indlæg af VAGtech.dk »

Var det en original/bosch ombytter??
Liltorp
Indlæg: 156
Tilmeldt: tors 20. jan 2011 19:59
Geografisk sted: 4700/Sydsjælland/Blangslev

Re: Skift af generator

Indlæg af Liltorp »

Aner det ikke. Den er fra Thansen
Besvar