håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
bandini
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 16. maj 2011 19:20
Geografisk sted: Hillerød

håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af bandini »

De fleste gange når jeg starter bilen og begynder at køre tænder håndbremseindikatoren og der starter en bip-lyd. Håndbremseindikatoren lyser ikke konstant, men går indimellem kortvarigt ud hvorefter bip-lyden stopper. Jeg kan desuden selv medvirke til at fjerne bip-lyden og indikatoren ved at påvirke håndbremsen lidt opad eller til siden (ikke bremse som sådan men kun et par centimeter eller deromkring) . Efter 1 times kørsel forsvinder indikatoren og bip-lyd lidt efter lidt.

Hvad skyldes det?

P.S Bremsevæskestanden er fin og håndbremsen virker efter hensigten.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Defekt bremsevæskestandsmålerkredsløb :lol: ?


(Komisk at tænke at overvågningskredsløbet oftest er det der fejler....)



/Claus
bandini
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 16. maj 2011 19:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af bandini »

Tak for det, du lyder som om du er ret sikker i din sag.

Hvad kalder det på. Eksperthjælp fra VAG værksted eller blot autoriseret VW værksted?

Og hvad koster'd? Det skal godt nok laves uanset hvad, da lyden er helt uudholdelig.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af sussi »

Lyder det ikke nærmere som kontakten på håndbremsen? jeg aner bare ikke hvor denne sidder ;)
Men uanset hvad, så burde det være noget de fleste mekkere kan ordne i en håndevending.
Ps. Eksperthjælp fra VAG værksted eller blot autoriseret VW værksted? Er det ikke det samme :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af 383CI »

sussi skrev: Ps. Eksperthjælp fra VAG værksted eller blot autoriseret VW værksted? Er det ikke det samme :D

Jo det er jeg fuldstændigt enig I, for mit vedkommende har begge parter lavet kæmpe lort i min bil.
VW Randers ved at skifte styreboks til Airbag, det tog 3 gange på værksted og de magtede ikke at slukke servicelampen efter bilen havde fået skiftet olie.
Hvad der regnes for en ekspert blandt flertallet herinde havde manglende held med taktremmen, som beskrevet i signaturen. Endnu sværere ved at erkende det, og det er nok det der irritere mig mest! I øvrigt ville det også have krævet mindst 3 besøg på værkstedet for at få det i orden. Nu nøjes jeg med 2 og lavede det selv!
Så JO jeg er enig i overstående anskuelse!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
sussi skrev:Lyder det ikke nærmere som kontakten på håndbremsen?

Da jeg nu fik læst bandinis første indlæg igen, er jeg helt enig med sussi - kontakten i håndbremsen.
Hvis du kigger ned bag ved håndbremsen - det smalle spor mellem plastdelene der, kan du se et par ledninger. De er til kontakten.
Enhver mekaniker med bare en smule håndelag bør kunne justere denne kontakt.


383CI:
Du lyder godt nok som en rigtig gammel bitter mand :(



/Claus
bandini
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 16. maj 2011 19:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af bandini »

Jeg forsøger mig med kontakten, da det lyder som om der er ved at opstå enighed :)

Tak for indlæggene.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af ph. »

bandini skrev:Jeg forsøger mig med kontakten, da det lyder som om der er ved at opstå enighed :)

Tak for indlæggene.
du kan evt. tage ledning af kontakt og sætte den direkte til stel
så burde lampe være slukket og ingen lyde
hvis der så alligevel kommer lys eller lydsignal så er det sikkert en knækket ledning
bandini
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 16. maj 2011 19:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af bandini »

Hvordan kommer jeg ind til håndbremsekontakten?
Claus J
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 19. jan 2011 17:42
Geografisk sted: Hornslet

Re: håndbremse indikator lyser samt høj bip-lyd

Indlæg af Claus J »

bandini skrev:De fleste gange når jeg starter bilen og begynder at køre tænder håndbremseindikatoren og der starter en bip-lyd. Håndbremseindikatoren lyser ikke konstant, men går indimellem kortvarigt ud hvorefter bip-lyden stopper. Jeg kan desuden selv medvirke til at fjerne bip-lyden og indikatoren ved at påvirke håndbremsen lidt opad eller til siden (ikke bremse som sådan men kun et par centimeter eller deromkring) . Efter 1 times kørsel forsvinder indikatoren og bip-lyd lidt efter lidt.

Hvad skyldes det?

P.S Bremsevæskestanden er fin og håndbremsen virker efter hensigten.
Hej.

Har haft liggende fejl på vores 2 Lupoèr, det skyldes for lidt bremsevæske beholdning, efter påfyldning af bremsevæske er der ikke mere fejl. Kunne ret enkelt forsøges.

MVH Claus
Besvar