Lupo mister kraften, periodisk***LØST****

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Lupo mister kraften, periodisk***LØST****

Indlæg af JohnnyP »

Hej herinde!
Jeg er helt nybagt lupo 3l ejer, købte en fin en igår :) Meen! da jeg kørte hjem på motorvejen var det pludselig som om at den mistede kraft og farten faldt til ca. 80-90 km/t. Hvis jeg så stopper motoren og starter igen er det væk, hvorefter jeg så kan kører videre hvorefter det hele gentager sig, nogen gange inden for 5 min. andre gange kan der gå en time. Er der nogen som kender til dette problem? Lige en ting mere, hvor skal man købe kabel/tester til at udlæse fejlkoder?
Senest rettet af JohnnyP tirs 26. jul 2011 12:48, rettet i alt 1 gang.
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af 383CI »

Brug søgefunktionen. N75 ventilen er et 90% sikkert bud på din trækfejl.
Nej det er ikke LLM, så ville fejlen være konstant og bilen bruge for meget diesel.
Nej det er ikke map sensoren, så ville bilen hakke.

du kan købe et kinakabel til bilen, hvor ved jeg ikke helt. Der er mange forskellige. Skal det virke skal det være netech.dk
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af KMDTHY »

Min har gjort noget lignende...... Det var MAP sensor der var dårlig forbindelse til, min hakkede ikke inden da.

Du kan købe et VAG-COM 409.11 kabel incl. software til 100kr leveres i din postkasse på ebay.de
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Min hakker slet ikke! Det føles lidt som at have en mega tung trailer på.. Jeg må en tur på ebay ;o)
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

383CI's svar er kun korrekt hvis _DEN_ rigtige ledning ud af de 4 til MAP'en knækker...

Knækker een af de andre resterende 'forkerte' ledninger kan det give de symptomer OP beskriver.



/Claus
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Der er ikke nogle ledninger som er knækket på MAP sensoren. Alt ser også fint og rent/tørt ud. Jeg har ligeledes været alle vacumslanger igennem uden at finde noget. N75 er spritny!!
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af 383CI »

ok, så det vil sige hvis symtomerne kommer af en ledning til MAP sensoren der er knækket, skulle den ledning så pludeselig have fuld forbindelse igen, efter motoren har været stoppet og startet igen?
For der efter at have fuld forbindelse i 5 eller 15 minutter og så miste den totalt igen, indtil moptoren stoppes og startes igen.
Når vi så har fuld forbindelse på ledningerne til map sensoren og køre derud af, denne gang måske 34 minutter smutter forbinlelsen ogen, fuldstændigt, og kommer kun tilbage efter motoren har været stoppet og startet og så fremdeles.

OK efter 20 år i el branchen er det sgu en af de helt sjove løse forbindelser/knækkede ledninger, der kommer og går uden at blive rørt ved og som konsekvent lander sig starte af motor start/stop, men bevars bevars! Jeg siger ikke det ikke kan forekomme.

JonnyP Tjek lige om din turboarm bevæge sig, så bilen har fejlen, som beskrevet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Turboarmen bevæger sig fint! typisk kan jeg kører fra lolland til kbh (165km) uden problemer. Men på vej hjem, efter ca en times kørsel så kan den have fejlen 3-4 gange, hvorefter der så først er problemer dagen efter igen.
På vej hjem igår tændte airbag lampen pludselig!!!! hvad kan årsagen være til det?
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
Borgen
Indlæg: 42
Tilmeldt: tirs 24. maj 2011 16:08
Geografisk sted: Horsens

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af Borgen »

Få læst fejl ud...

min gør/gjorde det samme... Jeg er pt. ved at skifte turbo. :-)

Det kan også være katalysator der er stoppet...

Men få læst fejl ud inden du spørger mere! :-)
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af hare »

Min Lupo hakker i 4 & 5 gaer og mister trækkræft begge dele kun af og til, why?
Borgen
Indlæg: 42
Tilmeldt: tirs 24. maj 2011 16:08
Geografisk sted: Horsens

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af Borgen »

@Hare

Du har allerede dit eget indlæg.
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af hare »

Borgen skrev:@Hare

Du har allerede dit eget indlæg.
Uden svar af betydning, så hvis en her havde et svar ville det jo være fedt (:
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Så fik jeg et (kina) kabel ind af døren. og straks lavet en fejludlæsning!! Der var ingen fejl der kunne henvises til problemet med at den mister kraft :o( Eneste fejl var den med airbag lampen, Jeg slettede den men vupti så var den der igen. "resistance too high, drivers side" hvad det så end kan betyde... Nu tager jeg netbooken med i bilen imorgen og hvis den laver numre igen må jeg fejludlæse inden jeg stopper motoren!
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Nå så fik jeg sat testeren på da problemet opstod! Den skriver: pressure charger control: negative deviation
Nogen forslag?
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af 383CI »

Der står mere er jeg sikker på, har fejlen ikke et nummer?
Kiggede du på turboarmen mens du havde fejlen?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af JohnnyP »

Så har lupoen fåen en kur med Bell add. Problemet blev desværre bare ikke løst af det :o( Nu overvejer jeg om jeg skal gå igang med at skille turbo'en ad og rense den manuelt... Armen på aktuatoren kører dog helt uden problemer efter kuren.
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af 383CI »

Undskyld, men hvorfor fan*** er det du ikke vil kigge efter den arm om den bevæger sig, når bilen har mistet trækket? Det er, undskyld mig, da tåbelig at skille en turbo der virker af.
Hvis det var turboen der var sodet til, hvorfor skulle din fejl så være periodisk i stedet for permanenet? Det er jo ikke sådan at soden/skidtet forsvinder fordi du stopper og startet motoren igen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af 3liter.dk »

Jojo den er nu god nok, det HELT normalt den fejler periodisk med en tilsodet turbo.... Min egen bil fejler et par gange om måneden lige præcis pga. Dette....
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
søgaardfreelance
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:20
Geografisk sted: København

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af søgaardfreelance »

Har haft samme problem med min 3L

Fik at vide jeg skulle afmontere stik til luftmassemåler, hvorefter bilen kørte perfekt igen = fik skiftet luftmassemåleren og har aldrig haft problemer siden. mener den koster en 500 mand hos VW og er nem at skifte. fik at vide at det sker hyppigt, hvis bilen kører mange korte ture så skidtet soder til.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Lupo mister kraften, periodisk

Indlæg af VAGtech.dk »

Jeg vil godt købe et på luftmængde malere af dig hvis du får dem til 500
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar