Godaften kære medlemmer.
Lupo skal snart synes (26. Dec. senest). I den forbindelse skal jeg have udskiftet bakker omme i bag.
Jeg har ikke selv før udskiftet bakker på den, hvorfor jeg har kigget på forummet angående skift af disse. Den er købt med ståltromler, hvilket den tydeligvis har været igennem synshallen med de sidste 2-3 gange angiveligt. Hvilke bakker skal jeg bestille til den, og hvordan garderer jeg mig bedst muligt iht. evt udskiftning af selve tromlen? Tromlen er rusten, men ved selvfølgelig ikke hvor “rusten” den må være?
Den rasler ikke i noget jern mod jern endnu, men håndbremsen har møj svært ved at få ved, selvom den er trukket helt op.
Min mekaniker sagde sidste gang, at der nok snart skulle ny bakker til i bag, men han nævnte ikke noget med tromlerne.
Hvilke bakker skal jeg bestille?
Kan umiddelbart se, at folk køber bremsebakker som oprindeligt er til en golf 2’er, men dem er der jo også flere udgaver af.
Nogen der har et decideret link til, hvad jeg bare kan bestille, og helst gerne som sæt.
Og så til den “underlige” del. Mit højre forhjul er skævt?????
Har desværre ikke kunne finde noget ang. dette fænomen på forummet.
Når jeg ser bilen forfra, kan jeg tydeligt se, at der er forskel fra venstre til højre hjul.
Der er ingen lyde under kørsel, heller ikke i rundkørsel eller ved landevejskørsel. DOG kan rattet rasle en smule ml. 110-125km/t, men dette forsvinder generelt ved 125 og derover.
Jeg har ikke lige en lift at kaste den op på, men noget kunne godt tyde på at der er noget her der decideret er skævt?
Har prøvet at hive lidt frem og tilbage i hjulet og der kommer minsandten også en svag “metal mod metal lyd.” Lidt ala som om noget sidder løst. Boltene er skruet i bund.
Jeg er på bare bund med denne, nogen der evt. har et hint?
Mukisimba
Bakker og “skævt” hjul
-
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: lør 14. jul 2018 16:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6580
Bakker og “skævt” hjul
02’ Lupo 3L - 370.000km pr. 1/5-2021.
Nyrenoveret gearkasse, nyt koblingssæt, samt KÆMPE service i maj 19.
Tandrem & vandpumpe pr. 326.000km.
Ny forrude august 2019.
Normal Lupo, ingen ekstraudstyr.
Kia Optima SW PHEV - 2020
Nyrenoveret gearkasse, nyt koblingssæt, samt KÆMPE service i maj 19.
Tandrem & vandpumpe pr. 326.000km.
Ny forrude august 2019.
Normal Lupo, ingen ekstraudstyr.
Kia Optima SW PHEV - 2020
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Bakker og “skævt” hjul
Bakkerne skal du bare købe til en 1,4 TDI i stedet, bare lige vær opmærksom på at det skal være 180 mm
Tromlerne holder meget længe, det har ikke noget at sige at de er rustne udvendigt
Hvis dit ene forhjul står skævt ud og ind med toppen er det en sporing der skal til, det kan indstilles ved at løsne de to bolte i bunden af støddæmpere, men KUN noget man gør under en sporing
Hvis der er noget metallisk slør hvis du rykker ud og ind når du holder ved top og bund på hjulet er det enten en bærearm eller et hjulleje
Det lyder til du skal omkring mekanikker
Tromlerne holder meget længe, det har ikke noget at sige at de er rustne udvendigt
Hvis dit ene forhjul står skævt ud og ind med toppen er det en sporing der skal til, det kan indstilles ved at løsne de to bolte i bunden af støddæmpere, men KUN noget man gør under en sporing
Hvis der er noget metallisk slør hvis du rykker ud og ind når du holder ved top og bund på hjulet er det enten en bærearm eller et hjulleje
Det lyder til du skal omkring mekanikker
-
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: lør 14. jul 2018 16:49
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6580
Re: Bakker og “skævt” hjul
Halløj KimKim B Olesen skrev: ↑søn 13. okt 2019 06:31 Bakkerne skal du bare købe til en 1,4 TDI i stedet, bare lige vær opmærksom på at det skal være 180 mm
Tromlerne holder meget længe, det har ikke noget at sige at de er rustne udvendigt
Hvis dit ene forhjul står skævt ud og ind med toppen er det en sporing der skal til, det kan indstilles ved at løsne de to bolte i bunden af støddæmpere, men KUN noget man gør under en sporing
Hvis der er noget metallisk slør hvis du rykker ud og ind når du holder ved top og bund på hjulet er det enten en bærearm eller et hjulleje
Det lyder til du skal omkring mekanikker
Det lyder sgu godt med bakkerne, jeg får bare fundet nogle til en 1,4TDI istedet for.
Og lige det forhjulet, ja du kan vel godt kalde det en form for metallisk slør, det der bare undrer mig er, at der under kørsel absolut ingen larm er.
Men det kan være ligemeget alligevel, den må forbi mekanikeren og så må jeg høre hvad han lige siger.
02’ Lupo 3L - 370.000km pr. 1/5-2021.
Nyrenoveret gearkasse, nyt koblingssæt, samt KÆMPE service i maj 19.
Tandrem & vandpumpe pr. 326.000km.
Ny forrude august 2019.
Normal Lupo, ingen ekstraudstyr.
Kia Optima SW PHEV - 2020
Nyrenoveret gearkasse, nyt koblingssæt, samt KÆMPE service i maj 19.
Tandrem & vandpumpe pr. 326.000km.
Ny forrude august 2019.
Normal Lupo, ingen ekstraudstyr.
Kia Optima SW PHEV - 2020
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Bakker og “skævt” hjul
Tromler i stål er laaaangt bedre, Da jeg kørte mest 75.000km pr år da sku mine håndbremser justeret konstant, idag er det sjælden..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023