Lupo årgang 2000 med 430000 på klokken. Bilen havde kørt fint ca 6md efter udskiftning af koblingscylinder (til en brugt) For 6md siden checkede jeg koblings slid (måleblok25) og den var da 75, dog kunne den kun starte i N ikke i P. Efter at have stået stille en ferie uge, kan bilen ikke starte, der mangler grøn fod i display.
Jeg har skiftet bremsekontakt til ny, og checket at der er bremselys samt baklys....alt ok.
Har justeret kolbling til 1,85V og det er lige efter bogen med ca. 3,8Vnår jeg træder på bremse.
Derefter udført grundjustering som køre lige igennem, men slutteligt kan bilen ikke starte når gearvælger stilles i N....fordi der mangler Grøn fod.
Jeg har ved grundindstilling "Adjust" når gearvælger stilles i D og løsnet bolten på gearvælger, og spændt igen.
Kan en koblings cylinder være defekt når den kan indstilles til henholdsvis 1,85V - 3,8V (Har også prøvet med 1,8V men stadig ingen Grøn fod)
Har i nogen gode forslag
Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Et langskud, jeg har også døjet med "GrønFod" og deraf manglende tilladelse til at starte.
Intet hjalp og det var helt tilfældigt hvornår, dog syntes det at kunne afhænge af vejret.
Begge af mine biler har døjet med det og det eneste jeg er kommet frem til, efter at have skiftet motorstyring og SW i dem mange gange er/var at det enten er en løs/våd forbindelse et sted, eller en fejl i styreboksen/softwaren i den .
Lige nu køre jeg med en hjemmebygget tunfil, den har jeg ikke oplevet "GrønFod" problemer med.
Når jeg ikke kunne starte var løsningen at træde mange gange med varierende kraft og frekvens på pedalen, så kom den på et tidspunkt, men der kunne gå 30 forsøg, hvorefter problemet så forsvandt igen.
Intet hjalp og det var helt tilfældigt hvornår, dog syntes det at kunne afhænge af vejret.
Begge af mine biler har døjet med det og det eneste jeg er kommet frem til, efter at have skiftet motorstyring og SW i dem mange gange er/var at det enten er en løs/våd forbindelse et sted, eller en fejl i styreboksen/softwaren i den .
Lige nu køre jeg med en hjemmebygget tunfil, den har jeg ikke oplevet "GrønFod" problemer med.
Når jeg ikke kunne starte var løsningen at træde mange gange med varierende kraft og frekvens på pedalen, så kom den på et tidspunkt, men der kunne gå 30 forsøg, hvorefter problemet så forsvandt igen.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Grøn fod har ikke noget at sige i N, fordi den ikke kommer frem er fordi du ikke har fuldført grundjustering
Du skriver selv at bremselyset tænder og den ændrer fra 1,85 til 3,8 når du træder på bremsen !
Altså virker begge kontaktsæt i bremselyskontakten
Du har et andet problem
Du er sikker på den rent faktisk KAN køre på starteren ?
Hvis du hiver den tynde ledning af starteren og giver den 12V - kører den så ?
Du skriver selv at bremselyset tænder og den ændrer fra 1,85 til 3,8 når du træder på bremsen !
Altså virker begge kontaktsæt i bremselyskontakten
Du har et andet problem
Du er sikker på den rent faktisk KAN køre på starteren ?
Hvis du hiver den tynde ledning af starteren og giver den 12V - kører den så ?
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Har checket starter ....den er dø. Havde heldigvis en bytter som nu er monteret.
Grundjustering forfra og ....vupti nu starter den igen, dog stadig ikke i P
tak for hjælp
Grundjustering forfra og ....vupti nu starter den igen, dog stadig ikke i P
tak for hjælp
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Dejligt med en tilbagemelding
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Dejligt ja - rigtigt fint med tilbagemeldning
Det med den ikke kan starte i P kan skyldes flere ting, tit er det en slidt koblingscylinder, næsten lige så tit er det en slidt kobling
Det med den ikke kan starte i P kan skyldes flere ting, tit er det en slidt koblingscylinder, næsten lige så tit er det en slidt kobling
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Kan man regne med koblingsslitage iht værdier i måleblok25?
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo kan ikke starte ...mangler grøn fod
Nej - desværre er det en samlet værdi for både kobling og koblingsaktuator
Men hvis du fx smider enten en ny kobling eller koblingsaktuator på, kan du udlæse tilstanden på den anden del
Jeg plejer at have en koblingsaktuator jeg ved virker rigtigt godt og har gode tal så er man hurtigt klar over om det er eller koblingen den er gal med
Men hvis du fx smider enten en ny kobling eller koblingsaktuator på, kan du udlæse tilstanden på den anden del
Jeg plejer at have en koblingsaktuator jeg ved virker rigtigt godt og har gode tal så er man hurtigt klar over om det er eller koblingen den er gal med