Sænkning forbro - katalysatorskift

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Sænkning forbro - katalysatorskift

Indlæg af mtkn »

Hej Alle
Jeg ville være taknemmelig for hjælp igen. Mit udstødningsrør er i stykker lige efter flexrøret. Jeg lappede det midlertidigt med tætningsbånd, men det holder ikke længere. Jeg har købt en ny katalysator med flexrør og anden dæmper i DE for 300 euro. Mit problem er nu, at forbroen skal sænkes for at den kan komme på plads. Ved søgning her på siden kan jeg se, at de fire skruer, der holder forbroen skal løsnes, så den kan sænkes. Er der nogen der kan hjælpe med flere detaljer, Skal tandstangen afmonteres fra forbroen eller kan den sænkes nok uden ? Fif til at bevare styringsindstillinger, når den har været løsnet ? jeg har ingen lift, men kan sagtens løfte den op. Den skal vel ikke stå på hjulene, når forbroen skal sænkes ?
På forhånd mange tak
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Sænkning forbro - katalysatorskift

Indlæg af Atjuh 3L »

Ved pedalerne skal du frigøre tandstangen.

Afmærkning her og der og alle vegne, kan ofte gøre at man rammer ca. plet.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sænkning forbro - katalysatorskift

Indlæg af mtkn »

Hej Igen
Lige en tilbagemelding. Det gik over forventning med at skifte katalsatoren. Løsnede de 4 skruer, der holder forbroen og løsnede ratstammen fra tandstangen med hjulene hængende og en donkraft under forbroen, der nu kunne sænkes de ca 15 cm for at få katalysatoren ud. Samlingen var det omvendte. Som rådgivet havde jeg mærket dens placering 8 steder med en tynd streg gul hurtigtørrende maling. Jeg har kontrolleret sporingen på husmandsvis med måling af cambervinkel (biltema- værktøj) og toe med en lang ret-skinne på hver side af bilen. Efter det står sporingen rigtigt og den kører fint. Jeg venter nok med en mere præcis sporing eller hvad tænker i.
Den larmer nu meget mindre - oem katalysatoren fra DE lyder fint.
vh mtkn
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sænkning forbro - katalysatorskift

Indlæg af mtkn »

og ja jeg købte nye strækbolte. 170 kr for 4 hos vw
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Sænkning forbro - katalysatorskift

Indlæg af Atjuh 3L »

Super.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar