Mangel på power=tæt udstødning?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af HolgerA »

Min nevø har overtaget en af mine Lupo'er. I begyndelsen kørte den ok men med tiden blev den mere og mere sløv. Vi monterede en ECU som jeg har fået chippet. På min egen bil giver den en meget livlig bil men i nevøens resulterede det bare i almindelig ydelse. Nu skulle jeg så bruge min chippede ECU til min egen bil, så vi monterede den originale i nevøens bil. Nu kan den knap nok trække den op på 80 km/t. altså MEGET sløv. VCDS siger 17964, Ladetrykregulering, P1556- 35- 10- Under reguleringsgrænse- Periodisk.
Jeg har prøvet at skifte selonoidventil N75 uden resultat, kikket efter utætheder på div. slanger. Vacuumdåsen virker ok dvs. når jeg suger i slangen bevæger armen sig ok. Min næste tanke er så: kan udstødningssystemet være tæt? Kan røret fra turboen med de to beholdere ( katalysatorer?) afmonteres uden at afmontere motor og forbro?????
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af Bandit »

Hvis det bare er for at kontrollere kat, kan du bare løsne røret helt oppe på turboen. Det er dog nok ikke noget du skal køre med i længere tid
Ulven kommer, ulven kommer
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af 383CI »

Kan også være taktremmen der har rykket sig.
Da 3L værkstedet skiftede min rem og den forskød sig 7,7 (hvilket er lige præcist en tand) kørte den helt på samme måde. Dog var den pumpet men kørte af lort og brugte alt for meget diesel på ikke at lave en skid.
Det skilte vi også det ene og andet af uden det hjalp.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af sussi »

Kunne godt være en stoppet katalysator
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af HolgerA »

Nu er der snart gået et år uden jeg er kommet videre. Bilen har dog stået stille da han har kørt T3 hele sommeren. Jeg har i dag afmonteret udstødningen helt oppe ved turboen, ingen resultat. Jeg kom i tanker om at abs lampen har lyst længe og mener at huske at hvis det er fra forhjulene, går den i nødpogram??????? Ny abs føler monteret ved højre forhjul. Fejlen kunne slettes og lampen gik ud men stadig ingen power. Ca. 13 volt i stikket ved N75, ca. 15 ohm målt på stikkene på N75.
Hvis jeg giver N75 12volt flytter armen sig til fuld udslag. Hvis jeg sætter slangen fra vacumdåsen direkte til vacum, får jeg turbotryk men ingen power. Hmmmm.......
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af HolgerA »

Har lige haft den chippede ECU på igen. Så skal jeg da love for at den kan flytte sig. Tilbage til den originale ECU og den kan knap nok nå 80 km/t. Kan der være en fejl gemt i ECU´en som jeg ikke kan slette med VCDS?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Mangel på power=tæt udstødning?

Indlæg af 383CI »

HolgerA skrev: lør 11. aug 2018 17:59 Har lige haft den chippede ECU på igen. Så skal jeg da love for at den kan flytte sig. Tilbage til den originale ECU og den kan knap nok nå 80 km/t. Kan der være en fejl gemt i ECU´en som jeg ikke kan slette med VCDS?
Det kunne være et tilfælde omend der er set de mystiske periodiske fejl.'

Du kan vel se om der er fejl i loggen med VCDS og derefter se om du kan slette dem, men umiddelbart har jeg ikke hørt om fejl der var "gemt.

2èren har periodiske fejl omkring ikke at ville starte, nu er det år siden men engang var det rimeligt tit. Intet et lavet om eller skiftet så de har deres særheder.

Du kunne evt. tjekke om det er samme software version i de 2 bokse, AA/AE Eller BC? Det kunne jo være der var forskel og den ikke kan køre ordentligt med den der er i std boksen.

Men ellers må du/I jo få pumpet den boks bilen skal køre med *G*
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar