Mislyde ved indkobling

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lindgaard1337
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 26. apr 2018 21:57
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Viborg

Mislyde ved indkobling

Indlæg af Lindgaard1337 »

Hej lupo 3l klub.
Jeg har lidt problemer med at få konstateret hvad min lupo fejler.
For 2 måeneder siden begyndte den af give et klunk/ bankelyd når man udkobler i eco mode, også man træder på speederen igen så den indkobler med et bank, så fandt jeg ud af, at jeg kunne også få den til at sige det, hvis jeg tvinger den til at være i et gear, ved at sætte gearstangen mellem + og - , også at jeg går på gassen og af gassen, det er som om der er meget slør mellem motorbremsning og accelleration.
Jeg har undersøgt trækaksler, og de fejler ikke noget, hvertfald indtil inderste led, (jeg har ikke har trækakslerne ude.), reaktionsarmen fejler ikke noget, og motor ophæng ser også fint ud.

Jeg ved ikke meget om gearkasser generalt, og håber ikke den fejler noget.
Er der nogle som har oplevet noget lignende eller har en ide om hva det kan være ?
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Mislyde ved indkobling

Indlæg af Kim B Olesen »

Velkommen til 8-)
Der må jo være slør et eller andet sted, hvis du har tjekket leddene i trækaksler og attrækaksler ikke er gået løse i hjulnavene og alle motorophæng og bærearmsbøsninger er der jo nok kun gearkassen tilbage :(
Gå lige det hele igennem igen ;) evt med et koben/dækjern på for at yde lidt moment ;)
Hvis der stadig ikke er noget, kan du pille endedækslet af gearkassen og kontrollere for aksel slør 👍
Hvis der er slør i en af akslerne er det tid til en gearkasserenovation nu - som i ( lad være med at køre mere i bilen da du ellers smadrer gearkassen så den IKKE kan renoveres)
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Mislyde ved indkobling

Indlæg af Søren »

Min sagde klonk ved nedbremsning, der blev det konstateret, at min ene styrkugle var død..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Mislyde ved indkobling

Indlæg af alexey6260 »

Der er flere ting kan give klonk lyd:koblingsnav,trækaksler,bærekugle...Prøv set den i gear,kommer ud og trækker bilen frem og tilbage,provokere det lyd,lokalisere hvor kommer lyd fra.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Besvar