Skift af skiftekulisse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Skift af skiftekulisse

Indlæg af Jakob J »

Hej

Er det korrekt antaget, at denne skiftes nedefra? Dvs at udstødningen skal afmonteres.

Blot en periodisk fejl som kun opstår, når manuelt skifte har været anvendt, så vil lige overveje udbytte kontra indsats/risiko ;)
Senest rettet af Jakob J lør 21. apr 2018 16:09, rettet i alt 1 gang.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Kim B Olesen »

Både ja og nej - du kan skifte det hele nedefra men du kan også skifte selve indmaden oppefra, der er også en del der skal skilles ad inde i bilen 8-)
Har du stadig Lupo ? Fik du ikke solgt den ?
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Jakob J »

Hej Kim

Fik den ikke solgt. Annoncen udløb og så fik jeg ikke gjort mere ved det. Nu tænker jeg det er tiden, at få den væk.

Hader at sælge noget der ikke er 100% i orden og da jeg havde en ny brugt skiftekulisse liggende, tænkte jeg, at jeg lige ville skifte den. Det ser dog ud til at være en lidt større opgave end jeg lige troede. Hvis udstødningen skal af, så dropper jeg det. Det er fortsat den originale udstødning den kører med, så tør ikke at begynde at skille det ad. Bilen kører trods alt problemfrit, hvis man holder sig fra triptronic delen :) Vagtech mener, at det er en af microswitchene, der er bøvl med. Kan den del skiftes oppefra måske?

Smider lige et billede af, hvor projektet står nu :)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Jakob J »

Er kommet hertil Billede
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Jakob J »

Jeg skilte lige reserve skiftekulissen ad. Kan godt se, hvordan indmaden kan komme op, men det ser ikke ud til, at den kan komme op, mens underdelen sidder i bilen.

Nogen der kan be-/afkræfte?

Alt er løsnet og frigjort, men hullet i kardantunellen ser ikke stort nok ud.

Billede
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg er helt sikker på jeg har skiftet en ny model skiftekulisse inde fra bilen, men om det uden problemer kan lade sig gøre på alle ved jeg jo ikke :? 8-)
Det er nok et par år siden, så det kniber nok lidt med hukommelsen lige hvordan det foregik😜😬
Det er ikke kun udstødningen der er i vejen nedefra, det er også de varmeskjold :?
Den skal grundjusteres bagefter, det er ikke sikkert det virker som det skal før det er gjort 😬😇
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Jakob J »

Jeg tror jeg dropper operationen :) Der er ikke plads oppefra i hvert fald. Måske hullet i kardantunellen varierer selvom det lyder usandsynligt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af skiftekulisse

Indlæg af Kim B Olesen »

Så vidt jeg lige husker og også kan se lidt på billedet er det ikke så stor en del der skal op ad hullet 8-)
Prøv lige at skille den løse du har lidt ad, jeg mener altså sagtens den kan, det er nok bare lige at få løsnet det rigtige 👍

Du kan også bare komme op til mig, så skal jeg hjælpe med det 😎👍😂
Besvar