Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Qaxius »

MBR Auto skrev:Hej.
Jeg har checket synkronvinkel (kaldte det bare indsprøjtningstidspunket i mit indlæg) Den står 0,9 i tomgang

Det lader til at det er tjekket.
Det lyder dog forkert, at det er indsprøjtningen, der er tjekket.

Måske jeg lige skulle tjekke hvilken måleblok der er synkronvinklen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af 383CI »

Hvis dieseltemperatuen er underlig vil det så kunne betyde omkring 10hk? Næppe, men jeg ved det ikke.

Samme med drifttemperatur, så ville bilen jo køre med 50hk indti den er driftvarm og det gør min sgu ikke.

Hvis der var defekte dyser ville jeg formode der var en antydning af hakken eller ujævn gang, hvis ikke der er fuldstændigt lige defekte. Men det er gærtværk.

Forkert krumtap? Bevars, det er en mulighed, men det vi ljo kræve dne har været skiftet eller hjulet er sat forkert på enten den eller knasten, og der er vist tråler der forhindre det, så siger ikke det ikke er en mulighed, men den er vist forsvindende lille.

Er du sikker på synkronvinklen er aflæst i den rigtige blok? Du kaldte den noget andet (indsprøjtningstidspunkt) og det er, som jeg husker ikke det samme? Ellers er den og dieseltryk stadigt mit afsluttende bud.


Det bliver ren VW fejlfinding nu, det ene dyrere og mere fantasifuldt end det andet, så jeg står af, og sætter mig tilbage med popcorn.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Kim B Olesen »

Synkronvinklen er måleblokke 004 felt 4 og der SKAL stå noget ala synkron før det passer ;) hvis der står idle stabilization er det ikke det rigtige :(
Hvad kabel bruger du ?
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Qaxius »

383CI
Det kan det godt.
Jeg havde en knækket ledning på min dieseltemperaturføler for ½år siden.
Damn den kørte skidt. Den var både sløv og tøvende.
Heldigvis, så havde den smidt en fejlkode, så jeg havde noget at google efter.
Jeg googlede bare udseendet og placeringen og fandt hurtigt en ledning der var gnavet over.
Spolede isoleringstapen af og pressede en presmuffe på med lidt krympeflex udover. På med isoleringstapen igen og alt var fint igen.
Fixet for 5kr.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Qaxius »

Kim B.
Hvis du spørger mig, så er det et 3år gammelt NEtech VCDS.
Hvis andre bruger Kina kabler, så må det være deres hovedpine at finde ud af hvad der passer og ikke passer.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Kim B Olesen »

Nej - det var til trådstarter :) det er nemlig ikke alle de gamle og Kina kabler der kan udlæse synkronvinklen ;)
Jeg tror også godt det kunne være dieseltemperatur føleren, kontroller lige de temperaturer som Hamsjelv er inde på ;)
TOH5
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 22. feb 2017 19:27

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af TOH5 »

Har samme symtomer på min A2....alt er som her forsøgt testet inc nye dysser. Fandt du nogensinde en forklaring på manglende trækkrææft?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu skrev trådstarter at der var skiftet toppakning, gad vide om ikke der skete nogenlunde det samme hvis nu klovnen der skiftede toppakning satte en tand tykkere toppakning i :? Altså fx de med 3 hakker i stedet for 2 8-)

Hvor er du fra i landet ? Måske nogen der kunne hjælpe med lidt fejlfinding ;)
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af batmann67 »

Qaxius skrev:Jeg tænker at vi nu er nået dertil at du bør tjekke denne hjemmeside og så bare starte fra en ende af.
Sandsynligheden for at du finder fejlen, er ret stor.

https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check
Spændende link Qaxius...

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Lupo mangler trækkraft! INGEN FEJLKODER!

Indlæg af batmann67 »

HamSjelv skrev: tirs 26. jan 2016 17:21 Hejsa,


Jeg kan foreslå først at kontrollere for motoroilie og rester i dieselsystemet.

Dernæst praktisk kontrollere alle temperatursensorer. Det være sig kølevand 1 (kombiur), kølvand 2 (ECU), dieselolie fremløb, termosensor i MAP, termosensor i LMM. Altså 5 stk i alt.

Og jeg mener kontrollere med VCDS med driftvarm motor og faglig vurdering af om de målte temperaturer har de korrekte værdier.

Dernæst den der funktionstest/grundindstilling af turboladeren (funktionstesten bør kunne gennemføres; grundindstilling er mere tvivlsom)

Hvor tilsnasket er EGR-ventil, stopspjæld og indsugningsmanifold? Kan stopspjældet åbne helt?

Mangler vakuumbeholderen?


/(
I hvilke måleblok måler man de 5 temperaturer sensorer?
kølevand 1 (kombiur) "Er det temperaturen f.eks i instrumentbordet på en Audi A2"
kølvand 2 (ECU) "-G62- Coolant temperature" måleblok 007.4 ?
dieselolie fremløb "-G81- Fuel temperature" måleblok 007.1 ?
termosensor i MAP måleblok ?
termosensor i LMM. "-G72- Intake Air temperature" måleblok 007.3 ?

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Besvar