Ja jeg skulle måske nok have startet min egen tråd, da overskriften her nu siger LØST. Som galva skriver er mit problem ikke løst.
Jeg har nu mistanke om problemer med koblingscylinderen i hydraulik enheden, da jeg har fundet ud af at den knurrende lyd kommer derfra og ikke fra pumpen som først antaget. Pumpen kører fint med en helt anden lyd end den knurren jeg taler om.
Jeg har bestilt kabel og cd fra England til fejludlæsning som ligger og venter der hjemme. Jeg sejler og kommer hjem en gang midt i næste uge.
Der er en der antyder at jeg måske er DUM, netop derfor er det at jeg forsøger at finde hjælp og vejledninger her. Jeg er ikke mekanikker men syntes det interessant at pille og lære nyt.
LAK skrev:
Ja, jeg så det sive langsomt fra hullet. Måske olien bliver lidt varm og udvider sig. Der må jo have været lidt for meget på.
Niveauet var fint da jeg tjekkede om morgenen inden start og efter at have løsnet trykkuglen for at sikre mig at alt tryk var ude.
Som skrevet, så havde jeg løsnet kuglen for at sikre mig at alt tryk var ude. Som skrevet siger jeg også at den må jo have været lidt overfuld. Det må jo være mit øjemål der blev til 1-2 mm i stedet for 3-4 mm
. Men lad nu det ligge det var jo bare en lille sidebemærkning som ikke rigtigt har noget med løsningen på problemet at gøre.
Problemet er jo at bilen meget periodisk ikke vil gå i gear eller tage gas når der trædes på spederen. Den ene dag fungerer bilen fint og så pludselig fungerer det ikke for efter 1 start og stop eller måske 10 at fungere igen.
Forsøgte jf guide at adskille/rense hydraulik unit hvilket faktisk var ganske simpelt på nær 1 punkt det lykkedes mig ikke at trække koblingscylinderen ud efter at have løsnet den bolt der nævnes i guiden. Jeg tør ikke bruge vold på disse fine dele. Jeg forventede at stemplet ville glide ud ved konstant træk når skruen var løsnet, men den sad bare fast og gav sig ikke en milimeter. Dette og så den brummende lyd derfra når problemet opstår får mig til at have den største mistanke der nu.
Nu skal jeg så hjem og fortsætte min søgning med det nyindkøbte test kabel.
Mvh
Lars
Lupo 3L, 1,2 TDI, 1. Reg 20/09/2000, 285507 km 23. jan. 2012