Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Tænker ny renoveret turbo. Kan den gl reddes så er det fint men ikke prioritet 1.
Er der andet end olierør og pakning der skal bruges så? (foruden værktøj altså)
Er der andet end olierør og pakning der skal bruges så? (foruden værktøj altså)
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Øøøh!doktorfrank skrev:Det kan kræve en modificeret gaffelnøgle, svejsebrænder og håndelag at få omløberen på olietilførslen af uden at vride røret over. Det forklarer nok anbefalingen om et nyt rør.
Alt nødvendigt arbejde inden i turboen kan klares uden at demontere hjulene fra akselen, hvis der ikke er slør i lejet, og så er der jo ikke noget, der skal afbalanceres.
Manden linker til et renoveringskit med lejer osv.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Pakninger ser ud til at være med i det link på turbo du lagde op.Jakob J skrev:Tænker ny renoveret turbo. Kan den gl reddes så er det fint men ikke prioritet 1.
Er der andet end olierør og pakning der skal bruges så? (foruden værktøj altså)
Der er vel chancen for at møtrikkerne sidder meget fast, og så kan nye + pinbolte måske være en ide, men så er der altså også både livrem og seler på.
Har haft et par turboer nede, og aldrig skiftet et olierør.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Har også skiftet 2 gange - første gang måtte jeg skære det forbistrede olierør over
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Du kunne jo lige forsøge at løsne den med lidt wd40 eller lignende, som det første. Så ved du jo om det er nødvendigt. Jeg har aldrig skiftet røret, men har da også hørt om folk der har. Jeg plejer at få dem løs ved at smøre godt, og lirke den frem og tilbage
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Så kom der ny renoveret turbo på bilen. Købt på eBay i Tyskland.
Operationen gik sådan nogenlunde gnidningsfrit. Om jeg bare ikke har samme evner som andre eller der mangler lidt i vejledningen ved jeg ikke, men måtte bla løsne katalysatoren fra ophænget og så kæmpede jeg godt nok med det sk.... spændebånd på indsugningssiden under turboen. Måtte opgive at få det på plads og anvendte i stedet et alm af slagsen. Hmm. Personligt nederlag... Grrrrr.
Møtrikker blev genbrugt men pakninger er nye med undtagelse af koberring ved olierør. Den medsendte passede simpelthen ikke.
Olierøret krævede som forventet en tilvirket 17'er anskaffet i Biltema.
Bilen kører nu igen, men turbo træder senere ind end før. Jeg skal helt op og ramme 2000 omdrejninger før der sker noget. Nu må jeg se tirsdag hvordan det føles i alm trafik
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Operationen gik sådan nogenlunde gnidningsfrit. Om jeg bare ikke har samme evner som andre eller der mangler lidt i vejledningen ved jeg ikke, men måtte bla løsne katalysatoren fra ophænget og så kæmpede jeg godt nok med det sk.... spændebånd på indsugningssiden under turboen. Måtte opgive at få det på plads og anvendte i stedet et alm af slagsen. Hmm. Personligt nederlag... Grrrrr.
Møtrikker blev genbrugt men pakninger er nye med undtagelse af koberring ved olierør. Den medsendte passede simpelthen ikke.
Olierøret krævede som forventet en tilvirket 17'er anskaffet i Biltema.
Bilen kører nu igen, men turbo træder senere ind end før. Jeg skal helt op og ramme 2000 omdrejninger før der sker noget. Nu må jeg se tirsdag hvordan det føles i alm trafik
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Opdagede i øvrigt en lille revne i udstødningsmanifolden hvor turbo er boltet fast. Jeg vil vurdere at det ikke er super kritisk.
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Så fik jeg testet over 350 km i dag. I forhold til den gl turbo føles den mere sløv + at den først trækker fra ca 2000 omdrejninger mod 15-1600 før. Ikke lige det jeg havde håbet på.
Jeg antog at turboen var justeret ind fra sælger af. Tænker på aktuatoren mellem membrandåsen og vnt armen. Bør det ikke være sådan?
Hvis altså det overhovedet har relation til de forskelle jeg bemærker.
Brændstoføkonomi er i øvrigt umiddelbart uændret.
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Jeg antog at turboen var justeret ind fra sælger af. Tænker på aktuatoren mellem membrandåsen og vnt armen. Bør det ikke være sådan?
Hvis altså det overhovedet har relation til de forskelle jeg bemærker.
Brændstoføkonomi er i øvrigt umiddelbart uændret.
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
1. er du helt sikker på den ny turbo er identisk med den gamle?
2. er revnen i manifold kommet her under skrueriet, for hvis det er tilfældet, ville jeg jo nok lukke det hul først.(og det ville jeg under alle omstændigheder). Husk at hvad end tryk du taber før turboen, gør det tilsvarende ringere på kompressor siden.
Når det så er sagt, så:
3. Du har jo nok fået den billige udgave fra nettet, og der kan det vel godt tænkes at opsætningen er forkert.
Hvorom alting er, så skal du have tryk på LANGT før.
Andre grunde, om end lidt påfaldende med timingen, kan være:
Utæthed på den varme side inden turbo
Utætheder efter turbo
VNT/N75
Justering af VNT
Vakuumdåse
Vakuumslanger, evt stoppet eller bøjet.
Blokeret udstødning
m.fl.
Gå alt igennem der skal styre turboen, alle slanger osv. Tjek for utætheder, og har du den gamle turbo liggende, kunne du jo smide en slange på den og se hvordan den reagerer i forhold.
2. er revnen i manifold kommet her under skrueriet, for hvis det er tilfældet, ville jeg jo nok lukke det hul først.(og det ville jeg under alle omstændigheder). Husk at hvad end tryk du taber før turboen, gør det tilsvarende ringere på kompressor siden.
Når det så er sagt, så:
3. Du har jo nok fået den billige udgave fra nettet, og der kan det vel godt tænkes at opsætningen er forkert.
Hvorom alting er, så skal du have tryk på LANGT før.
Andre grunde, om end lidt påfaldende med timingen, kan være:
Utæthed på den varme side inden turbo
Utætheder efter turbo
VNT/N75
Justering af VNT
Vakuumdåse
Vakuumslanger, evt stoppet eller bøjet.
Blokeret udstødning
m.fl.
Gå alt igennem der skal styre turboen, alle slanger osv. Tjek for utætheder, og har du den gamle turbo liggende, kunne du jo smide en slange på den og se hvordan den reagerer i forhold.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Jeg tjekkede ikke om evt numre på turbo er tilsvarende den gl. Det er her jeg har handlet:
Look at this on eBay http://www.ebay.de/itm/162356664644
Gik netop op i at det var en sælger med god feedback.
Jeg opdagede først revnen i forbindelse med afmontering ved manifold. Om den er kommet ved afmontering på udstødning? Pas.
Alle slanger er umiddelbart monteret korrekt, men jeg er nødt til at tjekke for at være helt sikker.
Jeg vil lige prøve at måle justeringen på vnt og sammenligne med den gl. Den har jeg beholdt for at se om ikke den kan reddes. Der er ikke mere slør i den kontra den nye, så mon ikke det bare er vnt der er groet fast
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Look at this on eBay http://www.ebay.de/itm/162356664644
Gik netop op i at det var en sælger med god feedback.
Jeg opdagede først revnen i forbindelse med afmontering ved manifold. Om den er kommet ved afmontering på udstødning? Pas.
Alle slanger er umiddelbart monteret korrekt, men jeg er nødt til at tjekke for at være helt sikker.
Jeg vil lige prøve at måle justeringen på vnt og sammenligne med den gl. Den har jeg beholdt for at se om ikke den kan reddes. Der er ikke mere slør i den kontra den nye, så mon ikke det bare er vnt der er groet fast
Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Jeg har brug for jeres besyv. Bilen kører sådan set fint, men den opbygger fortsat turbotryk meget sent. Ca. 2.000 omdr.
Jeg havde bilen ved Vagtech. Steffen foreslog at tage vakuum direkte til turbo udenom N75, for at se om det gjorde en forskel. Det gjorde det. Bilen trak længere nedefra. Øvelsen skulle frikende turbo for at være defekt. Yderligere har jeg tjekket alle vakuum slanger til/fra N75. Jeg kan fint suge vakuum i dem alle. Suger jeg på slangen til vnt, så bevæger den sig fint.
Efterfølgende har jeg målt spænding på N75, for at tjekke for knækkede ledninger. Jeg kan måle 11,2 V i tomgang. Det tyder vel på, at ledninger er OK? Kan denne måling snyde?
Når stik på N75 frakobles, så går den i nødprogram, så kan ikke teste, om ventilen rent faktisk gør en forskel.
Hvis jeg piller slangen af vnt og føler på vakuum'et, så er der meget lidt vakuum, når bilen gasses op i tomgang. Meget mindre en tilførslen til ventilen i toppen.
Bestilte derfor en ny N75, da alt pegede på denne. Godt nok ikke en original men alligevel. Ingen forskel
Her til aften har jeg været ude og køre en tur og lavet en scope jf. de beskrivelser, som jeg har kunnet finde på nettet. Kørte den ud i 3 gear, som ved test af MAF sensor. Når først den rammer 2.000 omdr. kommer trykket og den trækker fint op til 120 km/t. Billedet er som følger:
Eftersom problemet er opstået efter skifte til renoveret turbo, er det selvfølgelig nærliggende at pege på den, men når nu den trækker bedre med vakuum koblet direkte på vnt, lyder det så ikke mærkeligt?
Hva' fa'en kan der være galt med den?
Jeg havde bilen ved Vagtech. Steffen foreslog at tage vakuum direkte til turbo udenom N75, for at se om det gjorde en forskel. Det gjorde det. Bilen trak længere nedefra. Øvelsen skulle frikende turbo for at være defekt. Yderligere har jeg tjekket alle vakuum slanger til/fra N75. Jeg kan fint suge vakuum i dem alle. Suger jeg på slangen til vnt, så bevæger den sig fint.
Efterfølgende har jeg målt spænding på N75, for at tjekke for knækkede ledninger. Jeg kan måle 11,2 V i tomgang. Det tyder vel på, at ledninger er OK? Kan denne måling snyde?
Når stik på N75 frakobles, så går den i nødprogram, så kan ikke teste, om ventilen rent faktisk gør en forskel.
Hvis jeg piller slangen af vnt og føler på vakuum'et, så er der meget lidt vakuum, når bilen gasses op i tomgang. Meget mindre en tilførslen til ventilen i toppen.
Bestilte derfor en ny N75, da alt pegede på denne. Godt nok ikke en original men alligevel. Ingen forskel
Her til aften har jeg været ude og køre en tur og lavet en scope jf. de beskrivelser, som jeg har kunnet finde på nettet. Kørte den ud i 3 gear, som ved test af MAF sensor. Når først den rammer 2.000 omdr. kommer trykket og den trækker fint op til 120 km/t. Billedet er som følger:
Eftersom problemet er opstået efter skifte til renoveret turbo, er det selvfølgelig nærliggende at pege på den, men når nu den trækker bedre med vakuum koblet direkte på vnt, lyder det så ikke mærkeligt?
Hva' fa'en kan der være galt med den?
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Du skal nok have n75 med ind i grafen for at se om den prøver at gøre det den skal
Hvis du bare giver et hurtigt gasstød på speederen skal den rykke armen i bund og slippe igen ! Gør den det ?
Jeg har ikke lige prøvet at køre uden om n75, så jeg ved ikke hvad den gør
Det lyder som om den ikke trækker i armen når den skal eller evt armen er justeret forkert
Det har jeg læst lidt om på vagcars var galt på nogle turboer kan jeg huske
Hvis du bare giver et hurtigt gasstød på speederen skal den rykke armen i bund og slippe igen ! Gør den det ?
Jeg har ikke lige prøvet at køre uden om n75, så jeg ved ikke hvad den gør
Det lyder som om den ikke trækker i armen når den skal eller evt armen er justeret forkert
Det har jeg læst lidt om på vagcars var galt på nogle turboer kan jeg huske
Re: RE: Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Er det et gasstød i tomgang, der skal rykke armen? Må jeg lige prøve i så fald.Kim B Olesen skrev:Du skal nok have n75 med ind i grafen for at se om den prøver at gøre det den skal
Hvis du bare giver et hurtigt gasstød på speederen skal den rykke armen i bund og slippe igen ! Gør den det ?
Jeg har ikke lige prøvet at køre uden om n75, så jeg ved ikke hvad den gør
Det lyder som om den ikke trækker i armen når den skal eller evt armen er justeret forkert
Det har jeg læst lidt om på vagcars var galt på nogle turboer kan jeg huske
Hvilken måleblok er N75 i? Det har jeg ikke rigtig kunne blive klog på. Hvilken måleenhed er det vi taler om?
Re: RE: Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Er det et gasstød i tomgang, der skal rykke armen? Må jeg lige prøve i så fald.Jakob J skrev: Det har jeg læst lidt om på vagcars var galt på nogle turboer kan jeg huske
?[/quote]
Jepper, gasstød fra tomgang så skal armen bevæge sig synligt som i 1 til 2 cm frem og tilbage, ca.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Så blev der testet i tomgang med gasstød op til ca. 3.000 omdr. Tog en video af det.
https://www.youtube.com/watch?v=LMuS854ITYs
Ser det normalt ud?
Bilen kørte ekstra skidt i dag Normalt har jeg kunnet regne med, at den trods alt trak fint fra ca. 2.000 omdr. og op, men i dag var det mere ustabilt. Den gik sågar i nødprogram med følgende fejlmelding.
Wednesday,09,August,2017,17:46:18:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 AE
Component and/or Version: VAGtech.dkG1G001DS 1537
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01233
Additional Info: WVWZZZ6EZ2W001780 VWZ1Z0A1490380
VCID: 58B596B9B8084A9
2 Faults Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549 - 35-00 - Open or Short to Ground
17964 - Charge Pressure Control
P1556 - 35-00 - Negative Deviation
Readiness: N/A
Det lugter vel af problem med ledninger til N75?
En søgning på P1549 resulterede i flere emner omkring sikring 23. Denne er tjekket. Sikringen er ikke sprunget. Jeg trak den ud mens bilen stod med tænding på. Giver sådan en sjov lille brummelyd som en indeklemt svag bøvs ude fra motorrummet
Noget andet jeg kan teste? Skal der søges efter kabelbrud?
https://www.youtube.com/watch?v=LMuS854ITYs
Ser det normalt ud?
Bilen kørte ekstra skidt i dag Normalt har jeg kunnet regne med, at den trods alt trak fint fra ca. 2.000 omdr. og op, men i dag var det mere ustabilt. Den gik sågar i nødprogram med følgende fejlmelding.
Wednesday,09,August,2017,17:46:18:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 AE
Component and/or Version: VAGtech.dkG1G001DS 1537
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01233
Additional Info: WVWZZZ6EZ2W001780 VWZ1Z0A1490380
VCID: 58B596B9B8084A9
2 Faults Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549 - 35-00 - Open or Short to Ground
17964 - Charge Pressure Control
P1556 - 35-00 - Negative Deviation
Readiness: N/A
Det lugter vel af problem med ledninger til N75?
En søgning på P1549 resulterede i flere emner omkring sikring 23. Denne er tjekket. Sikringen er ikke sprunget. Jeg trak den ud mens bilen stod med tænding på. Giver sådan en sjov lille brummelyd som en indeklemt svag bøvs ude fra motorrummet
Noget andet jeg kan teste? Skal der søges efter kabelbrud?
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Jeg lytter også lige med her.
Jeg fik min turbo renset Sept 2015, det hjalp da også, men den er stadig gas til tider. Nu er det helt galt hver morgen... den går i nødprogram hvis jeg giver den gas.... triller jeg ligeså stille indtil der er kommet lidt varme i turbo kører det nogenlunde. Jeg lavede denne video i 2016 hvor man kan se at VNT tydeligvis går træg i kold tilstand. Må måske bare sande at VNT systemet er slidt ned efter 415.000 km. Den hyler også en hel del efterhånden.
@Skipper, hvor køber man en god renoveret turbo til de 1800,- du snakker om?
Video:
Jeg fik min turbo renset Sept 2015, det hjalp da også, men den er stadig gas til tider. Nu er det helt galt hver morgen... den går i nødprogram hvis jeg giver den gas.... triller jeg ligeså stille indtil der er kommet lidt varme i turbo kører det nogenlunde. Jeg lavede denne video i 2016 hvor man kan se at VNT tydeligvis går træg i kold tilstand. Må måske bare sande at VNT systemet er slidt ned efter 415.000 km. Den hyler også en hel del efterhånden.
@Skipper, hvor køber man en god renoveret turbo til de 1800,- du snakker om?
Video:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Et par tanker.
VNT ændrer turboens geometri, således at der generes et bedre træk fra bunden. Er dette korrekt forstået?
I så fald så peger mit problem vel på alt andet end n75, når nu at trækket opleves forskelligt også over 3000 omdr.
Kigger vi på turboen i sig selv, så bør den vel yde ens hver gang i det område, hvor vnt ikke er "aktiv". Når den ikke gør det, så tænker jeg det er usandsynligt, at turbo er decideret mekanisk defekt. Trods alt lige renoveret og symptomer minder mere og mere som med den gl turbo.
Så er vi retur ved selve flowet igennem motoren. Her er der både indsugning og udstødning. Udstødning kunne måske være blokerer af en tilstoppet katalysator?
Hvad kan genere flowet i indsugning ud over tilstoppede eller utætte slanger?
VNT ændrer turboens geometri, således at der generes et bedre træk fra bunden. Er dette korrekt forstået?
I så fald så peger mit problem vel på alt andet end n75, når nu at trækket opleves forskelligt også over 3000 omdr.
Kigger vi på turboen i sig selv, så bør den vel yde ens hver gang i det område, hvor vnt ikke er "aktiv". Når den ikke gør det, så tænker jeg det er usandsynligt, at turbo er decideret mekanisk defekt. Trods alt lige renoveret og symptomer minder mere og mere som med den gl turbo.
Så er vi retur ved selve flowet igennem motoren. Her er der både indsugning og udstødning. Udstødning kunne måske være blokerer af en tilstoppet katalysator?
Hvad kan genere flowet i indsugning ud over tilstoppede eller utætte slanger?
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Lige en observation som måske er normal. Har dog aldrig før bemærket dette.
Når tændingen flyttes til on, så trækkes der i vnt. Når den sættes på off, så aflastes den igen. Se video.
https://youtu.be/[youtube]NxkTRYuKZSs[/youtube]
Er det normalt?
Når tændingen flyttes til on, så trækkes der i vnt. Når den sættes på off, så aflastes den igen. Se video.
https://youtu.be/[youtube]NxkTRYuKZSs[/youtube]
Er det normalt?
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Problemer med brændstoføkonomi og hk efter chipning
Du kan ikke få en god renoveret turbo til 1800.
Du kan få en renoveret til 240 euro på ebay. Dertil 25 euro fragt og 275 kr for fragt retur.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Du kan få en renoveret til 240 euro på ebay. Dertil 25 euro fragt og 275 kr for fragt retur.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km