Utæt ved ventildæksel pakningen.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Utæt ved ventildæksel pakningen.

Indlæg af Lars Larsen »

Øv, hvorfor kan jeg kun skrive når der er noget galt ???

For nogen tid siden fik jeg en anden Lupo som - viste det sig - svedte en del olie ved toppakningen. Nok til at svine fliserne i indkørslen.
Købte en ny pakning fra Krogslund og fik den monteret, men svineriet fortsatte og idag et par måneder efter konstaterede vi - min mekaniker og jeg - at der flød en del olie ud ved ventildækselpakningen foran og at det dryppede lystigt ned på bl.a. oliefilteret. Det var især ud for to af boltene til dækslet at det flød ud.

Er det et forkert sted jeg har købt den pakning eller har jeg været "heldig" at få fat i en pakning der ikke passer til ventildælslet af "D"-typen jfr en tidligere tråd i her i forum? Pakningen gled fint nok ind i rillen i dækslet så jeg har ikke ikke anet uråd.

Burde jeg have fået fat i et sæt bolte med nye pakninger/oringe (hvor skaffes de i så fald?) eller kan det klares med flydende pakning?

/Lars
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Utæt ved ventildæksel pakningen.

Indlæg af Kim B Olesen »

Er du helt sikker på det er ved pakningen det kommer ud :) ventildækslet kunne jo have en revne :?
Jeg er næsten sikker på den jeg skiftede en gang, var der bolte med til 8-)
Men det burde være ligetil, enten passer den eller også er det vel ret tydeligt at den ikke gør :?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Utæt ved ventildæksel pakningen.

Indlæg af doktorfrank »

Nej boltene er jo "faste" og med bryst, så de skal ikke skiftes. Til gengæld har jeg på et tidspunkt fået leveret en topdækselpakning, som var for tynd til at kunne give tæthed - den har sikkert været beregnet til en anden motorvariant (benzin?).
:(
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: Utæt ved ventildæksel pakningen.

Indlæg af Lars Larsen »

Tak for input. Tror at doktorfrank har mest ret. Olien siver ud (pisser ud) ved tre af boltene foran.
Nu er der så bestilt en pakning og et sæt bolte hos SMC i Odense der kommer i morgen tirsdag og så vender jeg tilbage når det er monteret. (Boltene koster en 50'er stykket... Gnorps!!!)
Jeg noterede nummeret på ventildækslet og gjorde meget kraftigt opmærksom på at det var "D"-varianten og at der er nogle forskelle jfr en anden tråd her på forum. Nu ser vi så hvordan det kommer til at gå, men jeg har da tænkt mig at tage værktøj med og foretage udskiftningen i morgen inde på SMC's P-plads.

/Lars
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: Utæt ved ventildæksel pakningen.

Indlæg af Lars Larsen »

Pakningen blev skiftet for en god uges tid siden og der er ikke købet olie ud siden. OK - jeg har også kun været ude at køre to eller tre gange siden men det giver en god indikation. Nu har motoren så fået en omgang motorrens for at fjerne oliesvineriet og om et par dage er det tid for service og olieskifte så vi kan se om alt er i orden.

Forskellen på den nye pakning fra VW der passer til D-type ventildækslet og den type Krogslund solgte mig er mængden af gummi rundt om øjerne til boltene. Der manglede halvanden mm eller der omkring på pakningen for at udfylde rummet omkring bolthullerne i dækslet, så den var slet ikke tæt nok ved boltene. Måske er den pakning jeg fik udleveret til en Benzin-Lupo selvom det stod opført som pakningen til en 3L, måske et det bare D-type ventildækslet der er anderledes.

/Lars
Besvar