hej med jer
Min kone kom lettere frustreret hjem og sagde at vores sædvanlige problembarn - den blå A2'er - havde kløjs i gearskiftet nogle gange hvorved at den havde "smidt" gearkassen og nægtet al samarbejde indtil stop og start igen. Så kunne hun kører igen og det gik nogenlunde hjemad - dog fik den fejlen en 5-6 gange undervejs hjem over en 50 km lang køretur - hver gang ved op eller nedgearing.
Fejlene der kan udlæses er følgende:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 6N0 927 735 D
Component and/or Version: DS085 Getriebe 3081
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
03-10 - No Signal - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 045 906 019 D
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 1290
Software Coding: 00005
Work Shop Code: WSC 02138
Additional Info: WAUZZZ8ZZ1N053166 AUZ7Z0A1838350
1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
Se - jeg kan mindes batman havde noget lignende for et par år siden men resulterede det også i et fejlet gearskift (lidt lige som når vi har den her famøse brækkede skiftegaffel) eller blev den blot træt midt under kørsel og droppede samarbejdet med gearkassen der uden skift eller lignende?
Jeg kan også se at vi for et par måneder siden havde et andet medlem her der også havde problemer med G38 men det står også lidt uklart for mig her om den også blot gik ud eller om det var i forbindelse med et gearskift.
Nogen der lige har et par kommentarer hertil?
mvh 2a2
A2 kløjs i gear
A2 kløjs i gear
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: A2 kløjs i gear
Har du kontrolleret hydrauliksystemet?
viewtopic.php?f=22&t=30&p=118&hilit=try ... eller#p118
Forklaring til dine 2 fejlkoder 00263 00297
viewtopic.php?f=13&t=3693&p=31455&hilit ... 297#p31455
/Stig Allan
viewtopic.php?f=22&t=30&p=118&hilit=try ... eller#p118
Forklaring til dine 2 fejlkoder 00263 00297
viewtopic.php?f=13&t=3693&p=31455&hilit ... 297#p31455
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: A2 kløjs i gear
hej igen
nå - efter at jeg her i weekenden lagde en anden gearkasse i tror jeg på at årsagen er fundet - se lige her:
så efter at jeg lige lagde den gearkasse i fra hylden så lød det meget pænere
Men nu skulle jeg så lige på arbejde og lige før ejg hoppede på motorvejen gik den "ud" ????
Nå - men her fik jeg så disse fejl: er det mon bare stikket på koblingsaktuatoren der sidder løst?
mvh 2a2
nå - efter at jeg her i weekenden lagde en anden gearkasse i tror jeg på at årsagen er fundet - se lige her:
så efter at jeg lige lagde den gearkasse i fra hylden så lød det meget pænere
Men nu skulle jeg så lige på arbejde og lige før ejg hoppede på motorvejen gik den "ud" ????
Nå - men her fik jeg så disse fejl: er det mon bare stikket på koblingsaktuatoren der sidder løst?
mvh 2a2
- Vedhæftede filer
-
- fejl1.JPG (109.43 KiB) Vist 2663 gange
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 kløjs i gear
Efter at jeg har haft stik på G38 & Koblingsactuator af og "snoet ud" blev ledningen lidt længere (var blevet snoet et par gange men det er jo ikke til at se - følte nok at den var underligt kort og kunne næsten ikke nå.) - stikket er desværre lidt i stykker så "klikket" udebliver men sidder ellers korrekt
Har nu kørt en 70-80 km i aften med mange op og nedgearinger uden at kunne frem provokere problemet igen - så mon det ikke er forsvundet....
Har nu kørt en 70-80 km i aften med mange op og nedgearinger uden at kunne frem provokere problemet igen - så mon det ikke er forsvundet....
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler