EGR og vores lille ulv...
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Kontakt:
Re: EGR og vores lille ulv...
Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Re: EGR og vores lille ulv...
Henningsen.
Hvor har du det fra?
Han har stadig stedet i Ribe, men chipper ikke der længere.
Det foregår i Tyskland i hans nystartede sted.
Hvor har du det fra?
Han har stadig stedet i Ribe, men chipper ikke der længere.
Det foregår i Tyskland i hans nystartede sted.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: EGR og vores lille ulv...
giver vel ikke belæg for at skrive: Og søger job istedet for at være selvstændig.Henningsen skrev:Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.
Men ja du har stort set ret ...hvor du så end har dine informationer fra...
Søren har i mellemtiden skrevet på VAGcars at han skruer ned og den Tyske afd. lukkes helt.
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Kontakt:
Re: EGR og vores lille ulv...
En ven, af en ven, af en ven er synsmand og kender Søren. Det ramte hans private FB profil før resten af nettet.
Så Quaxius, nu manlger du kun de 157 andre tunere...
Så Quaxius, nu manlger du kun de 157 andre tunere...
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Re: EGR og vores lille ulv...
Weeee.
Jeg håber fandme at der var mit tip til Der Speigel, som gav pote.
I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.
Nå, men jeg ved godt hvad næste uge skal gå med.
Tip, tip, tip og endnu flere tip.
Jeg gned mig godt og grundigt i hænderne, da VW blev knaldet.
Jeg håber fandme at der var mit tip til Der Speigel, som gav pote.
I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.
Nå, men jeg ved godt hvad næste uge skal gå med.
Tip, tip, tip og endnu flere tip.
Jeg gned mig godt og grundigt i hænderne, da VW blev knaldet.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: EGR og vores lille ulv...
Jeg forstår ikke hvad fanden man får ud af at stikke andre mennesker for sådan noget
Du må have have et tomt liv håber din røv må klø i vildskab og dine arme være for korte
Slut herfra
Du må have have et tomt liv håber din røv må klø i vildskab og dine arme være for korte
Slut herfra
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: EGR og vores lille ulv...
Så er vist på tide at stoppe.
Vi ar nået til en meningsudveksling, der ligger langt uden for TEKNIK.
Hvis nogen vil diskutere videre, så gør det venligst i en privat PM.
Sussi
Vi ar nået til en meningsudveksling, der ligger langt uden for TEKNIK.
Hvis nogen vil diskutere videre, så gør det venligst i en privat PM.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: EGR og vores lille ulv...
Med den holdning så forstår jeg slet ikke at du kører Diesel Partikelfilter eller ej Diesel burde forbydes i personbiler!Qaxius skrev: I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.
.
Re: EGR og vores lille ulv...
ph.
Du har sådan set helt ret.
Jeg har også hele tiden sagt at de gamle dieselosere skulle brandbeskattes så meget, at ingen gad eje dem.
Og at kørsel med dem, i udenlandske biler skulle beskattes lige så sindsygt.
Det samme skulle gælde for lastbiler/busser.
Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.
Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
Du har sådan set helt ret.
Jeg har også hele tiden sagt at de gamle dieselosere skulle brandbeskattes så meget, at ingen gad eje dem.
Og at kørsel med dem, i udenlandske biler skulle beskattes lige så sindsygt.
Det samme skulle gælde for lastbiler/busser.
Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.
Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: EGR og vores lille ulv...
Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.
Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Kontakt:
Re: EGR og vores lille ulv...
Begge dele er skam farligt. Men det temperatur område i forbrændingen man forsøger at ramme med recirkuleringen af gassen er det bedste "trade-off" område hvor de to mødes.Qaxius skrev:Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.
Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
Efterladenskaberne af de batterier er et problem. Og processen i at bearbejde dem er dyr og bekostelig. Så el-bilerne er en fin ide. Men ikke endnu.Rasbi skrev:Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.
Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.