A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
(Lidt) betryggende at vide. Nu må jeg altså osse ta´mig sammen og få gjort noget ved knirkeriet. Men det kommer nok til at vente, indtil jeg har fundet årsagen til, at mine bagdøre (begge) pludseligt i går aftes hverken kan åbnes ude- eller indefra. Det kan nok tage lidt mere end fem minutter af gøre noget ved. Som kvinden ved min side sagde: Er det ikke bare en elektrisk fejl?….."Bare"
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
har skift de bøsninger på min Audi.Jeps,der er ikke ret meget plads,men det er mulig.Jeg skruet af kun 1 bolt(top torx med 10mm gaffelnøgle) derefter bøjer det beslag op og bøsning er fri.Istedet af skrue org. bolt igen bore jeg hul nedefra og sat en almindelig bolt med møtrik.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Tak til alle for informationerne
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
nu skrev i at det ikke var nødvendigt at afmontere styrestangen der - men - er der nogen problemer i det ? 4 bolte ud og så er den løs - jævnfør elsawin skal man lige hægte den op med en stump tråd når man sænker og så skulle det være ordnet
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Bagerste bærearmsbøsning kan sagtens lave knirkeri. Er ofte set. Samme problem findes på Fabia, Polo f.eks...
Ellers så den omtalte bøsning til stabilisator er også en smule medskyldig...
Ellers så den omtalte bøsning til stabilisator er også en smule medskyldig...
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
hej derude
nu ligger jeg under bilen og var lige ved at tage hele broen ned hvor jeg så kan se at der jo sidder en lille bøsning på krængnings-stabilatoren - og det er rent faktisk den der er slidt igennem og slet ikke gummi'et omkring den.
Hvad gør man der? Fås den i løs vægt eller er den støbt omkring den arm?
nu ligger jeg under bilen og var lige ved at tage hele broen ned hvor jeg så kan se at der jo sidder en lille bøsning på krængnings-stabilatoren - og det er rent faktisk den der er slidt igennem og slet ikke gummi'et omkring den.
Hvad gør man der? Fås den i løs vægt eller er den støbt omkring den arm?
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Senest rettet af sussi søn 29. nov 2015 19:34, rettet i alt 1 gang.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
men slidt stabilisatorbøsning gi ikke lyd ved start.Tjek motorophæng(ved gearkasse).Tror jeg er ikke først har skrevet om det.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Tråd var started d.14.09. nu er 29.11 og her er stadigvæk forskellige bla-bla-bla.Skift de to bøsninger,hvis de er slidt(24dkk x2=48dkk + 2-3t. af arbejde(ikke professionel).
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Rolig nu - hastværk er lastværk - det er jo lige netop det der er problemet her - og var jeg ikke gået igang med dette lille projekt med en smule hovedpine havde jeg nok husket begyndelsen hvor vore tyske lidelsesfæller hos a2freun.de har besvaret dette spørgsmål - der sidder en plastic bøsning der og spørgsmålet var om den kan skiftes - og det kan man så svare ja til idet man blot tager en helt ny krængninsstabilisator - ikke til 48 kr men omkring 1000dkkr - med mindre andre har fundet en bedre løsning?
Man kan tage og svejse et stop som ville give samme effekt - men det er en grim løsning synes jeg - men absolut det billigste
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Man kan tage og svejse et stop som ville give samme effekt - men det er en grim løsning synes jeg - men absolut det billigste
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
unskyld,men kan ikke forstår.hvor på kræningsstabilisator sidder de plastik bøsninger?Har ikke læst på den tyske forum,men har set stabilisatoren på min bil.Og den sidder fast på forbroen(med de to gummibøsn.) og ender er "tilsluttet" til bærearme via to stabilisatorstanger.Mvh
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
nej det var også derfor at jeg dels glemte det og dels ikke havde overvejet - man kan ikke se dem udvendigt fra men kun indvendigt fra så at sige - det er en bøsning der nok er limet fast - og forårsager de her knirkelyde når rusten løsner den fra armen. Da det giver et endestop fra begge sider kan armen ikke bevæge sig sideværts - se billeder.
Tyskerne piller den ud og svejser en ring på som giver samme effekt - og så en strammere gummi bøsning - men nogle steder giver dette problemer ved TUV...
Og torsken her troede bare at det var mine gummibøsninger der var så slidte så jeg var ikke ordentligt forberedt - og så er det irriterende at ligge der og opdage at man ikke har noget at gøre godt med da det ikke hjælper noget at skifte de gummibøsninger...
Tyskerne piller den ud og svejser en ring på som giver samme effekt - og så en strammere gummi bøsning - men nogle steder giver dette problemer ved TUV...
Og torsken her troede bare at det var mine gummibøsninger der var så slidte så jeg var ikke ordentligt forberedt - og så er det irriterende at ligge der og opdage at man ikke har noget at gøre godt med da det ikke hjælper noget at skifte de gummibøsninger...
- Vedhæftede filer
-
- 20151129_115000.jpg (14.28 KiB) Vist 7149 gange
-
- 20151129_114434.jpg (23.35 KiB) Vist 7149 gange
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
ps: det er ikke de korrekte gummibøsninger du linker til ved howdiaudi - sikkert ikke så vigtigt hvis de bare bliver klemt ordentligt fast men så vidt jeg kan se er diameteren for stor - du skal have den til en 18mm aksel - tror den har en diameter på 16 mm
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
tror vi snakke ikke om de same biler.På en A2 3l står en stærk kræningsstabilisator(22mm i diameter).Det link fra HovwdiAudi er ikke 100% org.del,da den bøsning har 19,8mm.Jeg har selv set dem på min bil og de er tæt nok til at holde stabilisatoren fast.Min Audi er fra 2001 og har ingen servo,måske(som variant) din A2 var lavet i anden vej.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
nej du har sikkert ret - var lige ude og måle de gummi-fiduser jeg fik fra VAGTECH - de er 22mm indvendig så det stoler jeg på - jeg må med skam indrømme at jeg gjorde bare en "thansen" - brugte min nummerplade i howdiaudi's site til at kontrollere med og der dukkede nogle andre op.
Men - nu hvor du har bøvlet et nyt sæt på - var dine bøsninger helt slidt væk?
Men - nu hvor du har bøvlet et nyt sæt på - var dine bøsninger helt slidt væk?
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Dem jeg skiftede til var også bare ren gummi, ingen plasticbøsning mon ikke det er fordi det er plastic det larmer
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
hej igen
jo når det først har løsnet sig fra armen så er det nok det der larmen - til trods for mine forrige udtalelser så tror jeg alligevel at jeg prøver at få svejset et par endestop påi begge sider som erstatning for de plastikbøsninger der er ødelagt - som jyde må jeg erkende at det irriterer mig altså alligevel at skulle betale over 1000 kr for en ny arm der jo ikke fejler noget nu hvor jeg lige har gået og tygget lidt på det.
Jeg sliber armen lidt ned og grunder den og så giver den de nye gummibøsninger - måske et par billige fra howdiaudi i stedet for at få nogle der klemmer lidt hårdere for at kompensere for tykkelsen af plastic-bøsningen - må jeg lige se når jeg står med den ude. Nu skal jeg først lige have den igennem syn.
jo når det først har løsnet sig fra armen så er det nok det der larmen - til trods for mine forrige udtalelser så tror jeg alligevel at jeg prøver at få svejset et par endestop påi begge sider som erstatning for de plastikbøsninger der er ødelagt - som jyde må jeg erkende at det irriterer mig altså alligevel at skulle betale over 1000 kr for en ny arm der jo ikke fejler noget nu hvor jeg lige har gået og tygget lidt på det.
Jeg sliber armen lidt ned og grunder den og så giver den de nye gummibøsninger - måske et par billige fra howdiaudi i stedet for at få nogle der klemmer lidt hårdere for at kompensere for tykkelsen af plastic-bøsningen - må jeg lige se når jeg står med den ude. Nu skal jeg først lige have den igennem syn.
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Hvor er det altså skønt, når nogen gør alle erfaringerne…og så deler rundhåndet ud - før, under og efter
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
+1
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: A2 fraktion: knirkelyd forfra ved start m.m.
Det kan godt være det er mig, men jeg forstår simpelthen ikke hvad er for nogle endestop du snakker om
Jeg skiftede dem bare til de gummifætre uden at fjerne rust eller noget, netop fordi jeg tænkte at så klemte det mere, med mindre larm til følge, plus at det sikkert hurtigt ville ruste igen men der var da ingen stop nogle steder
Jeg skiftede dem bare til de gummifætre uden at fjerne rust eller noget, netop fordi jeg tænkte at så klemte det mere, med mindre larm til følge, plus at det sikkert hurtigt ville ruste igen men der var da ingen stop nogle steder