Starter ikke i stop.
Starter ikke i stop.
Endnu et emne..
Men bil har aldrig i den tid jeg har haft den, ville starte i stop.
Jeg har fået skifte koblings slave cylinder. Kunne læse mig frem til at jeg kan skifte bremselyskontakten, men er det så simpelt?
Men bil har aldrig i den tid jeg har haft den, ville starte i stop.
Jeg har fået skifte koblings slave cylinder. Kunne læse mig frem til at jeg kan skifte bremselyskontakten, men er det så simpelt?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Starter ikke i stop.
HintJanning1 skrev:Endnu et emne..
Men bil har aldrig i den tid jeg har haft den, ville starte i stop.
Jeg har fået skifte koblings slave cylinder. Kunne læse mig frem til at jeg kan skifte bremselyskontakten, men er det så simpelt?
viewtopic.php?f=10&t=20
Bremselyskontakt - Montering/justering - startproblemer
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Fik skiftet leje og føringsrør i 2011. Kan det virkelig være koblingen?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Det kan være koblingsaktuator/kobling/føringsrør/udrykkerleje/armen der er knækket i svejsningen(ikke så sansynlig, ville sikkert give andre mere trælse symptomer)
Eftersom du har fået ny koblingsaktuator er der kun de andre tilbage
Eftersom du har fået ny koblingsaktuator er der kun de andre tilbage
Re: Starter ikke i stop.
Nogen skrev det kunne være bremselyskontakten? Det mener du ikke?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Nope - mener det er lidt en skrøne, det har været oppe og vende før Den grønne fod slukker vel når du træder på bremsen og bremselyset tænder ?
Re: Starter ikke i stop.
Skal jeg bytte det, eller prøve og se om det gør en forskel?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Er bilen grudndjusteret korekt så koblingsværdien er ca. 1,85/4V
Jeg spørger fordi jeg ved de tkan lade sig gøre at skifte både dit og dat og samle det igen uden at grundjustere gearkassen.
I det tilfælde kan det være styringen ikke får de helt rigtige signaler om gearkassen, eller nærmere koblingens, position, og derfor ikke er sikker på der er koblet ud og derfor ikke frigiver til start.
Udrykkerlejet kan være "væltet" på¨føringsrøret som følge af forkert/uheldig montering, og dermed ikke bevæge sig helt som det skal og derfor/med evt. trække lidt rundt i gearkassen, eller forhindre styringen får korrekt signal og frigiver til sart.
I frigear er bilen derimod "sikker" på at kunne starte uden at førsoge at hive gearkassen rundt.
Bremselyskontakten er for nem og oplagt at tjekke, går "grøn fod ud" ?
Kan du flytte gearvælgeren fra "Stop" til "N" når du trykker på bremsen?
MIn døjede meget med at få "grøn fod" lampen til at gå ud og dermed starte i "stop" der blev byttet ud flere gange uden det hjalp. Efter en grundjustering er de nykker nøsten forsvundet.
Jeg spørger fordi jeg ved de tkan lade sig gøre at skifte både dit og dat og samle det igen uden at grundjustere gearkassen.
I det tilfælde kan det være styringen ikke får de helt rigtige signaler om gearkassen, eller nærmere koblingens, position, og derfor ikke er sikker på der er koblet ud og derfor ikke frigiver til start.
Udrykkerlejet kan være "væltet" på¨føringsrøret som følge af forkert/uheldig montering, og dermed ikke bevæge sig helt som det skal og derfor/med evt. trække lidt rundt i gearkassen, eller forhindre styringen får korrekt signal og frigiver til sart.
I frigear er bilen derimod "sikker" på at kunne starte uden at førsoge at hive gearkassen rundt.
Bremselyskontakten er for nem og oplagt at tjekke, går "grøn fod ud" ?
Kan du flytte gearvælgeren fra "Stop" til "N" når du trykker på bremsen?
MIn døjede meget med at få "grøn fod" lampen til at gå ud og dermed starte i "stop" der blev byttet ud flere gange uden det hjalp. Efter en grundjustering er de nykker nøsten forsvundet.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Starter ikke i stop.
jeg kan godt skifte fra stop til n når der er tænding på bilen. Dalet grundkusterede ramte jeg 1,86 og 3,87v mener jeg.
Udrykkerleje osv er skiftet hos ns auto i Horsens.
Når jeg sætter tænding på bilen, så føles det og lyder det ikke som om at koblingen slipper, det er først når jeg sætter den i N at jeg kan høre gearene gå rundt (eller hvad man siger)
Udrykkerleje osv er skiftet hos ns auto i Horsens.
Når jeg sætter tænding på bilen, så føles det og lyder det ikke som om at koblingen slipper, det er først når jeg sætter den i N at jeg kan høre gearene gå rundt (eller hvad man siger)
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Starter ikke i stop.
Jeg har lige skiftet bremselyskontakten, det hjalp ikke på at den ikke ville starte i stop... Men så fik jeg den vinget af... Hvad er der så tilbage? Kobling, føringsrør, udrykkerleje?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Starter ikke i stop.
Jæs. Af med gearkassen!Janning1 skrev:Jeg har lige skiftet bremselyskontakten, det hjalp ikke på at den ikke ville starte i stop... Men så fik jeg den vinget af... Hvad er der så tilbage? Kobling, føringsrør, udrykkerleje?
http://www.lupo3lklub.dk/pdf/guide_til_ ... sskift.pdf
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Starter ikke i stop.
Har du haft VCDS på den og været inde i Engine under block 025.
Split ikke din motor ad, før du har tjekket hvor slidt din kobling er.
Hvis føringsrør og udrykkerleje er skiftet, så vil tallene på koblingen være realistiske.
Split ikke din motor ad, før du har tjekket hvor slidt din kobling er.
Hvis føringsrør og udrykkerleje er skiftet, så vil tallene på koblingen være realistiske.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
MEN. Min kan heller ikke starte i stop, den kører ellers fint. Jeg sætter den bare i N når jeg skal starte. Så må jeg igang med at finde fejlen den dag det er mere udtalt eller jeg ikke kan køre i bilen.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Starter ikke i stop.
De tal er jo ikke realistiske når bilen ikke starter i stop? De vil være over 85%.Qaxius skrev:Har du haft VCDS på den og været inde i Engine under block 025.
Split ikke din motor ad, før du har tjekket hvor slidt din kobling er.
Hvis føringsrør og udrykkerleje er skiftet, så vil tallene på koblingen være realistiske.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).