Prosit! Turbo..
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Prosit! Turbo..
Det er jo ingen hemmelighed at Lupo'er har følelser.
At de så også hvisker og tisker når de holder ved siden af hinanden kommer måske bag på de fleste, dog ikke mig.
Til gengæld havde jeg ikke set, at de kan smitte hinanden med alverdens dårligdomme.
Således har jeg to Lupo'er (min egen hvide og min reserve i sølvgrå) der indenfor 14 dage begge har fået lidt bøvl med turboen.
Fuldstændig samme symptomer. Fuldstændig samme fejlkoder.
Og hvad pokker hjælper det så at have en reservebil når det var den der smittede den anden!?
Ihhhhh!
Anyway, fejl 17965; Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Fælles for dem begge er også, at når bilen er kold, så uanset om jeg gi'r fuld spade, næsten ingen gas, i eco eller ej, høje eller lave omdrejninger - når bilen når 100kmt kobler turboen fra og jeg ender med noget med ca. samme optræk som en trillebør.
Den hvide har jeg så givet en Belladd 2D og kørt og kørt, blæst den godt igennem, trukket den op og ned gennem omdrejninger for at motionere, motioneret turboarmen manuelt, haft en kollega til at stå med hovedet nede i motorrummet og konstatere at armen rent faktisk gør som den bør - og det hele lader egentlig til at fungere meget fint.
Bortset fra den stadig gør som beskrevet.
Den grå har jeg slet ikke gidet kigge på endnu.
Den hvide ryger ud til VAGtech næste uge. Jeg har ikke lige overskuddet til at stå med hovedet nede i motorrummet og rode med noget jeg basalt set intet ved om.
Ih altså. Biler.
At de så også hvisker og tisker når de holder ved siden af hinanden kommer måske bag på de fleste, dog ikke mig.
Til gengæld havde jeg ikke set, at de kan smitte hinanden med alverdens dårligdomme.
Således har jeg to Lupo'er (min egen hvide og min reserve i sølvgrå) der indenfor 14 dage begge har fået lidt bøvl med turboen.
Fuldstændig samme symptomer. Fuldstændig samme fejlkoder.
Og hvad pokker hjælper det så at have en reservebil når det var den der smittede den anden!?
Ihhhhh!
Anyway, fejl 17965; Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Fælles for dem begge er også, at når bilen er kold, så uanset om jeg gi'r fuld spade, næsten ingen gas, i eco eller ej, høje eller lave omdrejninger - når bilen når 100kmt kobler turboen fra og jeg ender med noget med ca. samme optræk som en trillebør.
Den hvide har jeg så givet en Belladd 2D og kørt og kørt, blæst den godt igennem, trukket den op og ned gennem omdrejninger for at motionere, motioneret turboarmen manuelt, haft en kollega til at stå med hovedet nede i motorrummet og konstatere at armen rent faktisk gør som den bør - og det hele lader egentlig til at fungere meget fint.
Bortset fra den stadig gør som beskrevet.
Den grå har jeg slet ikke gidet kigge på endnu.
Den hvide ryger ud til VAGtech næste uge. Jeg har ikke lige overskuddet til at stå med hovedet nede i motorrummet og rode med noget jeg basalt set intet ved om.
Ih altså. Biler.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Prosit! Turbo..
Lige bagved N75 går der en slange ind igennem torpedopladen, lige der hvor den går igennem rykker du den lige af og sætter en 5/6mm skrue i slangen, prøv så at køre en tur igen
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
..er det den der går ud til beholderen med ingenting i, ude i skærmen?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Prosit! Turbo..
Jep - der er flere fejlmuligheder den vej jeg har haft mus der har spist min slange lige under pollenfiltret, den meldte samme fejl som din
Armen på turboen går nemt nok ?
Armen på turboen går nemt nok ?
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
Armen - vil jeg mene - går fint.
Nu bemærkede jeg her i går, at den hvide vist også lider under lidt nedsat trækkraft.
Jeg checker lige for mus senere i dag, når den er blevet kold
Nu bemærkede jeg her i går, at den hvide vist også lider under lidt nedsat trækkraft.
Jeg checker lige for mus senere i dag, når den er blevet kold
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
Prøvede at bypasse beholderen med en prop i slangen; det ændrede ingenting overhovedet.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
Faktisk symptomer lidt i stil med død LMM.Kim B Olesen skrev:Især ved lave omdrejninger - ikke
Da jeg selv har kørt ca. 175kkm i bilen og aldrig investeret i en sådan, vil jeg ikke udelukke jeg står med mere end et problem.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Prosit! Turbo..
Nå for Sørensen - du huskede at blænde den rigtige ende af slangen - ikke
Suger den sådan rimeligt fast på en finger hvis du kontrollerer hvor meget vacuum den suger ?
Har du kontrolleret/skiftet alle slangerne ?
Når du siger armen går fint - er det så helt fri vandring og går selv helt tilbage og de der ca 1,5 cm ?
Suger den sådan rimeligt fast på en finger hvis du kontrollerer hvor meget vacuum den suger ?
Har du kontrolleret/skiftet alle slangerne ?
Når du siger armen går fint - er det så helt fri vandring og går selv helt tilbage og de der ca 1,5 cm ?
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
...ja.Kim B Olesen skrev:Nå for Sørensen - du huskede at blænde den rigtige ende af slangen - ikke
Pas.Kim B Olesen skrev:Suger den sådan rimeligt fast på en finger hvis du kontrollerer hvor meget vacuum den suger ?
Kontrolleret, ja, intet skiftet. Mangel på tid..Kim B Olesen skrev:Har du kontrolleret/skiftet alle slangerne ?
Korrekt.Kim B Olesen skrev:Når du siger armen går fint - er det så helt fri vandring og går selv helt tilbage og de der ca 1,5 cm ?
Det hjalp lidt at skifte LMM.
Den trækker bedre, men mister stadig lidt af pusten når man kommer op på 110-120 stykker.
Er bilen kold, kobler turboen stadig fra ved 100kmt.
Måske den tar' hævn fordi jeg var forbi VW og kigge på en Golf GTE?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
- Geografisk sted: 8300 Odder
Re: Prosit! Turbo..
På min lille lortebil havde stikket til LMM valgt at gå i stykker.
Man kunne se det når man kikkede ind i stikket, det ene ben var mere åbent end de andre.
Når nu du fortæller at det har hjulpet lidt at skifte kan det jo være fordi du har været inde og rode med det.
Alternativt knækket ledning.
Vi må snart have indført selvhjælpsgrupper til de stakkels små, så de kan blive coachet til god ydelse....
mvh
Bo
Man kunne se det når man kikkede ind i stikket, det ene ben var mere åbent end de andre.
Når nu du fortæller at det har hjulpet lidt at skifte kan det jo være fordi du har været inde og rode med det.
Alternativt knækket ledning.
Vi må snart have indført selvhjælpsgrupper til de stakkels små, så de kan blive coachet til god ydelse....
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Prosit! Turbo..
Så så Bo, vil du lige holde salontonen, tænk hvis der var en der sladrede til en af vores biler
Sussi
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
- Geografisk sted: 8300 Odder
Re: Prosit! Turbo..
Nogen bruger gulerod, andre pisk!
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
Apropos pisk, så har jeg givet den hvide lidt at leve af her sidste uge, hvor jeg pendlede mellem Nyborg og golf oppe i Nordjylland.
Jeg tror det hele har været relateret til tilsodning og et snert af halvdød LMM.
Sådan lige umiddelbart, i hvert fald.
Nu ser vi - nu kan jeg i hvert fald godt smide den på motorvejen fra kold tilstand uden den øffer over det.
Jeg fortsætter med at give den lidt klø de næste par uger.
Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear
Jeg tror det hele har været relateret til tilsodning og et snert af halvdød LMM.
Sådan lige umiddelbart, i hvert fald.
Nu ser vi - nu kan jeg i hvert fald godt smide den på motorvejen fra kold tilstand uden den øffer over det.
Jeg fortsætter med at give den lidt klø de næste par uger.
Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Prosit! Turbo..
Hejsa,
5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.
Lupoen vil elske dig for det...
/(
Nej, nej!Andreasf skrev:Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear
5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.
Lupoen vil elske dig for det...
/(
Re: Prosit! Turbo..
Jeg må lige give hamselv ret. 5. gear og så ellers kæppen i kælderen! Ellers redder det ikke en skid. Og så tank evt. noget Shell V-Power diesel, så der rigtigt kommer til at ske noget ude foran!HamSjelv skrev:Nej, nej!Andreasf skrev:Den skal også snart til Amsterdam, det kan jo passende blive i 4. gear
5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.
Lupoen vil elske dig for det...
(
Re: Prosit! Turbo..
Det kan være VNT vingerne, som sidder fast inde i turboen.
Har du nogensinde haft dit EGR spjæld fjernet og set ind i manifoldet?
Du ser tydeligt om den er kokset til.
Har du nogensinde haft dit EGR spjæld fjernet og set ind i manifoldet?
Du ser tydeligt om den er kokset til.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Prosit! Turbo..
Topfart; 178km/t på GPS'en.HamSjelv skrev:5. gear. ECO fra. Flad pedal. Forbrug under 10km/l. +30km.
Kørte med klampen i kælderen sammenlagt ca. to timer ud og to timer hjem på vej til og fra Amsterdam.
Problemet må betegnes som værende løst.
- Vedhæftede filer
-
- brum.jpg (30.08 KiB) Vist 8643 gange
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev