ph. skrev:nr.1 sidder på retur siden
såå..........
Det må 7,8 jo så også gøre og som jeg læser det så er 6=7+8
Jeg må sige at jeg pt er noget forvirret, hvis vi tager udgangspunkt i billedet
20125 Fuel Line - Fuel Cooler.png
Billedet passer med hvordan min brændstofforsyning er samlet.
Dog sad lynkoblingerne på ventil pos5 ikke helt på de samme positioner som der ses på billedet!
Tilbage til køleelementet på billede
20125 Fuel Line - Fuel Cooler.png
- Køleelementet på pos1 er forbindet direkte til brændstoffilteret, vil det så ikke være fremløbet/sugesiden (fuel line)?
Der er en 6 siders beskrivelse af brændstofs systemet på side 38-43
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_223.pdf
Jeg synes oplysningerne modsiger hinanden.
Min opfattelse af returventil (pre-heating value) og køleelementet (fuel cooler) funktionen er følgende:
Køleelementet sidder efter returventilen i returløbet.
Returventilen sørger for at når dieselen er under 60 grader så sendes den tilbage i brændstoffilteret, for at få motoren hurtigere op på drifts temperatur.
Når dieselen så er over 60 grader, så sendes dieselen ikke længere i filteret, men igennem køleelementet og videre retur til tanken.
Køleelementets funktion er at undgå at temperaturen på dieselen ikke bliver for høj.
Så jeg er spændt på om mit køleelement virkelig sidder på fremløbssiden!!!
Efter min overbevisningen så gør det ????
Forvirret se næste episode af Skum (for dem der husker serien)
/Stig Allan