Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej alle i glade Lupo ejere - jeg er helt nyt medlem i klubben og regner med, måske allerede i denne uge at blive den formodentligt lykkelige ejer af min helt egen Lupo 3L :) Jeg har læst en masse af trådene herinde, forøvrigt utroligt spændende og hjælpsomme, for at forstå lidt mere om min kommende passion :)

Jeg har lige et par spørgsmål - forhåbentlig uden at lyde alt for amatøragtig (nåh nej -det er jeg jo inden for dette område)

I skriver meget OE om nogle ting herinde, først troede jeg det betød originalt eftermonteret, men da det så blev brugt om bremsetromler, så var det nok ikke det det betød :)

Så lyder det som om man ikke rigtigt kan undvære sådan en vag-com ting eller vcd, det lyder som om man tit skal have den tilsluttet af den ene eller anden grund ;)

Hvis man skal have investeret i sådan en, hvad kan i så anbefale og hvad koster den (håber ikke der er alt for mange meninger, så bliver jeg jo bare helt forvirret)

Med mange nybegynder hilsener Kim B Olesen
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af m bonnichsen »

Det er ikke nødvendig med noget vcd det er kun os nørder. Men kopi (kina) kan fås på ebay fra 100 Kr. Men den burde bare køre det gør de fleste. :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af ph. »

Hvis det skal være sådan helt rigtigt så hedder det OEM og betyder frit oversat (f.eks. bremse)dele og udstyr der er produceret af den virksomhed der også producerer til det pågældene bilmærke's produktionslinie/samlebånd

Eller som viki skriver:
Original Equipment Manufacturer (OEM), som direkte betyder Originalt Udstyr
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Tak for tilbage meldinger - den der kina model, er der noget den ikke kan, sådan i forhold til at jeg jeg nok selv laver alle reparationer selv ?

Den lupo jeg har kig på er en fra mercari biler 168000 km med oliefyr, centrallås, alarm den stod til 75900 kr men kunne få den noget billigere en gros -så skal jeg bare lige have fundet at se nr. jeg kan (mis)bruge ! Er der nogen der kender den, evt har noget dårligt at sige om omtalte lupo (jeg har reserveret den så den optræder vist ikke på hans hjemmeside mere)

Så er jeg interesseret i en fartpilot, men den de kunne tilbyde hos mercari var sådan en med en bette ting nede ved gearstangen - jeg synes det lød lidt for eftermonteret - nogen der har kommentarer til hvordan det virker og ser ud i praksis ? Jeg kan også se der er en guide til selv at montere den (rigtige) herinde, men så ringede jeg til JP auto for at høre hvad han skulle have for at kode boksen, og så var der ikke så meget sparet ved det (ikke noget negativt i det Jesper :) )
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg kan se den lille ulv stadig er på bilzonen hvis der er nogen der har lyst til at kigge på den, og evt. komme med en tilbagemelding

På forhand tak Kim
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af 383CI »

Jeg har en eftermonteret, sat i af Mercari, da jeg købte bilen. Det virker 100% holder hastigheden indenfor 1 km. efter gps. Den sidder foran håndbremsen og er helt neautral, det er ikke nemt at se den er eftermonteret.
Hvis du køber den engros så insister på de i det mindste skifter gearolie og påfylde 3,1L Lige meget hvad.
Med den km. stand er der rimeligt chance for den er ved at stå af, hvis ikke der er skiftet og overfyldt!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Tak for svar - jeg har det sådan lidt med sådan noget som skift af olie på gear og hvor meget der er på, hvis jeg selv har skiftet det og fyldt 3,1 liter på som I skriver herinde der skal, så ved jeg at det er i orden, det er formodentligt ikke nemt at tjekke :) mener du ikke det er klogt at købe den en gros ?
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Hov glemte helt at skrive at der i hvert fald er fyldt mere på, det kunne han se ud af regningen - de har haft service på den siden 2004 mener jeg det var :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Så er jeg interesseret i en fartpilot, men den de kunne tilbyde hos mercari var sådan en med en bette ting nede ved gearstangen - jeg synes det lød lidt for eftermonteret - nogen der har kommentarer til hvordan det virker og ser ud i praksis ? Jeg kan også se der er en guide til selv at montere den (rigtige) herinde, men så ringede jeg til JP auto for at høre hvad han skulle have for at kode boksen, og så var der ikke så meget sparet ved det (ikke noget negativt i det Jesper :) )
Min stammer også fra Mercari, og har også haft monteret fartpilot, med styring foran håndbremsen, en "wire træk" model. Jeg blev dog aldrig helt tilfreds med det, så, også for hyggens skyld, skiftede jeg det ud med den "originale" løsning, at få flashet ny software i min ECU, og det har jeg ikke fortudt, både jeg og fruen bruger det lystigt nu :-)
Kim B Olesen skrev: Så lyder det som om man ikke rigtigt kan undvære sådan en vag-com ting eller vcd, det lyder som om man tit skal have den tilsluttet af den ene eller anden grund ;)

Hvis man skal have investeret i sådan en, hvad kan i så anbefale og hvad koster den (håber ikke der er alt for mange meninger, så bliver jeg jo bare helt forvirret)

Med mange nybegynder hilsener Kim B Olesen
Se herinde, mange der har spurgt om det samme. Men sådan et kina kabel til 100kr er rart at have.
viewtopic.php?f=17&t=49
viewforum.php?f=17
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Tak for tilbagemeldinger - nu skal jeg ned til mercari i morgen eftermiddag - og hvis ellers alt er som jeg mener det skal være, kan jeg kalde mig lupo ejer allerede i morgen. :D jeg tager autotrailer med derned og håber på det bedste både med vejr og handel :D
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af 383CI »

Kim B Olesen skrev:Tak for svar - jeg har det sådan lidt med sådan noget som skift af olie på gear og hvor meget der er på, hvis jeg selv har skiftet det og fyldt 3,1 liter på som I skriver herinde der skal, så ved jeg at det er i orden, det er formodentligt ikke nemt at tjekke :) mener du ikke det er klogt at købe den en gros ?

Hmm, jo det er sikkert ikke noget galt i at købe den engros, men jeg ville ABSOLUT ikke stole på Mercari servicer overhovedet.
Og nej det er ikke nemt at tjekke mængden af gearolie, uden at tappe det af og når det så er gjort, og der er for lidt på, ja så er det jo bvare at hælde nyt og nok på.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Vi taget sgu en satsning - jeg har svigerfar med, så kører vi en tur og lytter lidt, så låner vi en lift og kigger og sparker lidt rundt omkring - og hvis vi begge synes det er fornuftigt smider vi den sgu på traileren - umiddelbart i forhold til prisen er der lidt at gøre med hvis der skulle ske noget :) Så starter jeg med at skifte alt olie inden jeg kører mere i den ;) Så håber jeg på det bedste - jeg plejer at passe godt på mine ting og tage det i opløbet ;) I hører nok om hvis ikke det går så godt, så tigger jeg nok om råd herinde - ha ha :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af sussi »

Pøj pøj ;) ;)
Vi kan også sige "knæk og bræk" ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg takker ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:
Kim B Olesen skrev:Så er jeg interesseret i en fartpilot, men den de kunne tilbyde hos mercari var sådan en med en bette ting nede ved gearstangen - jeg synes det lød lidt for eftermonteret - nogen der har kommentarer til hvordan det virker og ser ud i praksis ? Jeg kan også se der er en guide til selv at montere den (rigtige) herinde, men så ringede jeg til JP auto for at høre hvad han skulle have for at kode boksen, og så var der ikke så meget sparet ved det (ikke noget negativt i det Jesper :) )
Min stammer også fra Mercari, og har også haft monteret fartpilot, med styring foran håndbremsen, en "wire træk" model. Jeg blev dog aldrig helt tilfreds med det, så, også for hyggens skyld, skiftede jeg det ud med den "originale" løsning, at få flashet ny software i min ECU, og det har jeg ikke fortudt, både jeg og fruen bruger det lystigt nu :-)
Kim B Olesen skrev: Så lyder det som om man ikke rigtigt kan undvære sådan en vag-com ting eller vcd, det lyder som om man tit skal have den tilsluttet af den ene eller anden grund ;)

Hvis man skal have investeret i sådan en, hvad kan i så anbefale og hvad koster den (håber ikke der er alt for mange meninger, så bliver jeg jo bare helt forvirret)

Med mange nybegynder hilsener Kim B Olesen
Se herinde, mange der har spurgt om det samme. Men sådan et kina kabel til 100kr er rart at have.
viewtopic.php?f=17&t=49
viewforum.php?f=17
projekt OE fartpilot har held /uheld alt efter hvilken motorstyring bilen er udstyret med...
Når det er sagt så har jeg Haft lupo3L med AP500 fartpilot (viretræk af speeder) og AP?00 (Egas ganske som OE bare ikke styret af bilens egen styring) og Må nok indrømme at De OE-monterede fartpiloter jeg har prøvet har savnet just. muligheder i forhold til AP'erne som kan just. HELT som chauff. ønsker at den skal virke
SÅ MIT valg vil til hver en tid være AP500 eller ?00 (Ja kan gu't huske hva den med Egas hedder) frem for OE
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er dejligt at høre om nogle forskellige erfaringer - total fed side, der er vist svar på det hele herinde :D

Den mercari ville montere til 4000 kr (men jeg får den jo så ikke lavet i forbindelse med handlen, der har jeg nok ikke besluttet mig endnu, og så :) koster den 4500 kr) var den du snakker om uden om bilens styring men stadig elektrisk - Jesper ville montere en OE til 3000 kr !

Er der en måde man kan se med det styring hvordan det vil virke ? jeg hælder mest til OE, men ikke hvis den ikke fungerer optimalt ! Det er en 2002 model bil, så jeg går ud fra det er den nye styring, medmindre der er mere end to forskellige :)

Jeg kunne også selv lave det i følge den vejledning der ligger der ligger herinde, men hvis armen koster knap 850 kr m. moms - og hvis det så koster 500 at få (flashet som i kalder det) + en masse arbejde - hvis så der er noget der ikke spiller - så er det sgu lidt surt :)

Rigtigt fedt med tilbage meldinger :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Det er dejligt at høre om nogle forskellige erfaringer - total fed side, der er vist svar på det hele herinde :D

Den mercari ville montere til 4000 kr (men jeg får den jo så ikke lavet i forbindelse med handlen, der har jeg nok ikke besluttet mig endnu, og så :) koster den 4500 kr) var den du snakker om uden om bilens styring men stadig elektrisk - Jesper ville montere en OE til 3000 kr !

Er der en måde man kan se med det styring hvordan det vil virke ? jeg hælder mest til OE, men ikke hvis den ikke fungerer optimalt ! Det er en 2002 model bil, så jeg går ud fra det er den nye styring, medmindre der er mere end to forskellige :)

Jeg kunne også selv lave det i følge den vejledning der ligger der ligger herinde, men hvis armen koster knap 850 kr m. moms - og hvis det så koster 500 at få (flashet som i kalder det) + en masse arbejde - hvis så der er noget der ikke spiller - så er det sgu lidt surt :)

Rigtigt fedt med tilbage meldinger :D
Hvis den er fra 2002 burden den have EDC15+.

Armen koster 500 incl moms på eBay. Det med at det koster 500 at få flashet er vidst ikke gældende mere, spørg Jesper(3liter) eller Morten(3literværkstedet).

Hvis du er god med en loddekolbe, og ellers har erfaring i at skille din bil ad, trækker ledninger af afmontere stik osv, så gør det selv, ellers vil jeg ikke anbefale dig at gøre det. Jeg valgte selv at gøre det, da det ville spare mig for 2000kr
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Kim B Olesen »

Jesper ville have 1500-1800 kr for at flashe den, men han har jo ligesom også investeret i grej, så det er fair nok, det er jo bare mig der er nærig :D Og det der med at sende den til tyskland som du har skrevet andre steder - jeg fatter stort set intet tysk, så det bliver vist noget rod :D Jeg har haft skilt rigtigt meget ad på mine foregående biler, både VW og Opel, og er rimelig ferm med en loddekolbe, og så kunne det jo også være sjovt selv at lave det - men lige hvad angår Lupo er jeg helt på bar bund, men så er det jo godt der er så mange flinke mennesker på dette forum :D Jeg er frisk på det hvis det kan betale sig og hvis jeg bliver ret sikker på at det virker - ellers så må jeg til Sjælland en tur og besøge Jesper :)


Kan det ikke passe at de 500 kr du skrev om var ved at sende den til tyskland ?

Mvh Kim
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Jesper ville have 1500-1800 kr for at flashe den, men han har jo ligesom også investeret i grej, så det er fair nok, det er jo bare mig der er nærig :D Og det der med at sende den til tyskland som du har skrevet andre steder - jeg fatter stort set intet tysk, så det bliver vist noget rod :D Jeg har haft skilt rigtigt meget ad på mine foregående biler, både VW og Opel, og er rimelig ferm med en loddekolbe, og så kunne det jo også være sjovt selv at lave det - men lige hvad angår Lupo er jeg helt på bar bund, men så er det jo godt der er så mange flinke mennesker på dette forum :D Jeg er frisk på det hvis det kan betale sig og hvis jeg bliver ret sikker på at det virker - ellers så må jeg til Sjælland en tur og besøge Jesper :)


Kan det ikke passe at de 500 kr du skrev om var ved at sende den til tyskland ?

Mvh Kim
Vi andre startede jo også på nul engang, og med den fortid er det jo bare op på hesten :-)

Jeg fik det lavet da 3literværkstedet næsten lige havde fået det, og de havde nok ikke lagt sig på en fast pris, så jeg fik det til samme pris som hos Mirco(vag-tuning), det er i øvrigt ham der har lavet det, men de andre fandt åbenbart ud af der var penge i skidtet :lol: Dog skal det siges at den type ECU der var i min var de nødt til at lodde flash IC ud af styringen, og flashe direkte i udstyr. Deres lodde kundskaber var ikke så store, så 4 måneder senere havde jeg problemer med en bil der ikke ville køre mere. Loddede selv Flash IC efter, og har derefter ikke haft problemer. Så det er ikke helt uden risici at få det lavet :-) Men kæft det kører bare godt, og som sagt så er fruen helt tosset med det :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Forhåbentlig snart Lupo 3L ejer

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:Kan det ikke passe at de 500 kr du skrev om var ved at sende den til tyskland ?

Mvh Kim
Kan se i den her, at du kan kende din motorstyring på antallet af skruer. EDC15 = 6 skruer/EDC15+ = 4 skruer.

Achtung!!

Von 1998-2000 wurde das Motorsteuergerät EDC15 verbaut (zu erkennen an den 6 Schrauben). Die Umprogrammierung dieses Motorsteuergerätes ist sehr aufwendig. Aus diesem Grund kostet der Nachrüstsatz für Fahrzeuge mit dem EDC15 45 Euro mehr. Wenn Sie das Motorsteuergerät EDC15P+ (ab Bj. 2000, zu erkennen an den 4 Schrauben) haben, entstehen keine weiteren Kosten. Bitte wählen Sie unten aus welches Motorsteuergerät in Ihrem Lupo verbaut ist.

En komplet pakke inkl. omprogrammering kan erhverves her:

http://cgi.ebay.de/Tempomat-GRA-komplet ... 43a50af0eb

Kræver så bare, at du sender din styring derned (...og holder stille imens :( )
Besvar